Honda dokončuje výrobní linku baterií s pevným elektrolytem (SSB) v závodě Sakura v prefektuře Točigi. Na rozdíl od mlhavých a těžko ověřitelných obdobných zpráv z Číny tu však máme nejen zcela konkrétní údaje, ale dokonce i fotografie. Lze tedy očekávat, že se již za necelé dva měsíce prvních takových baterií s logem Hondy opravdu dočkáme. Jenže na elektrické Hondy s takovými bateriemi si počkáme chvilku déle. Půjde totiž zatím jen o demonstrační, ověřovací a testovací provoz, sloužící k doladění a zefektivnění výrobních postupů. S nimi totiž zatím nejsou vůbec žádné zkušenosti, a to ani v globálním měřítku. Každopádně sama automobilka tvrdí, že první Hondy, vyzbrojené SSB bateriemi, vyjedou až ve druhé polovině aktuální dekády. A to může být za rok, nebo také za čtyři roky.
Nová hala s výrobní linkou, postavená vývojovou divizí Honda R&D Ltd. zabírá plochu zhruba 27 400 m2, tedy přibližně čtvrtinovou oproti nové lince na SSB baterie, kterou čerstvě ohlásilo čínské Chery. V tomto případě ale půjde o ověřovací a zabíhací provoz, za kterýmžto účelem bude linka vybavena ověřovacími přístroji, s jejich pomocí se budou dolaďovat postupy vážení a mixování směsi na elektrody, potahování a lisování elektrod a finální sestavování článků i modulů. Očekává se také stanovení přesných výrobních nákladů i specifikací finálních článků. Ačkoliv výrobní postupy vycházejí z těch ověřených, jimiž aktuálně vznikají klasické mokré NMC články, je tu řada specifik. Především zajištění nepřetržitého lisování s pomocí válce.
Důležitou součástí záběhu výroby bude i nákladová stránka; proto se počítá s inteligentním řízením výroby včetně zajištění optimální atmosféry s nízkým rosným bodem, nezbytné pro bezpečnou a jakostní výrobu. Výrobce chce uplatnit co největší masové efekty, proto počítá s využitím SSB nejen v autech, ale i motocyklech a letadlech. Honda se totiž stále drží záměru v roce 2040 už prodávat výhradně vozidla na baterie či palivové články.