Společnost StoreDot je v elektromobilní komunitě známá jako průkopník technologií extrémně rychlého a přitom bezpečného nabíjení baterií. A baterie s pevným elektrolytem k nim rozhodně patří. Také proto na nich intenzivně pracuje hned několik automobilek (například Hyundai či Toyota) i nezávislých vývojářských firem. Jenže ředitel StoreDot Doron Myersdorf prozradil electriccarsreport.com, že vývoj pevného elektrolytu ještě zdaleka není u konce, jak se mohlo zdát z prohlášení řady subjektů v čele s dalším vývojářem QuantumScape. Zatímco některé problémy, například škálovatelnost, se již vyřešit podařilo, konstruktéři nadále bojují s malou mechanickou odolností.
Podle Myersdorfa je důležité, aby vývojáři poskytli automobilkám realistické časové plány vývoje, protože na sériovou výrobu baterií s pevným elektrolytem si podle něj počkáme ještě minimálně 10 let. Velmi dobrým přechodným řešením by prý mohly být baterie s polotuhým elektrolytem, které budou připraveny v roce 2028. Společnost totiž letos představila strategický vývojový plán 100inX rozdělený do etap podle toho, za kolik minut se nabije energie na 100 mil (161 km) jízdy. Zatímco technologii křemíkové anody XFC, která prolomí pětiminutovou metu „100in5“, StoreDot nabídne už za dva roky, již zmíněný polotuhý elektrolyt napíše kapitolu „100in3“ a konečně v roce 2032 dojde na „100in2“, tedy klasický pevný elektrolyt.
Společnost nedávno veřejně demonstrovala schopnosti technologie XFC, které ve formě připravené pro výrobu překročily 1 000 nabíjecích cyklů. Aktuálně dodává automobilkám články s touto technologií pro intenzivní testování.