Jaké plug-in hybridní modely nás zaujaly ve Frankfurtu?

Jaké plug-in hybridní modely nás zaujaly ve Frankfurtu?
  • Nejvíce nás zaujala hned dvojice plug-in hybridních modelů od Mercedesu a jeden od SEATu
  • Plug-in hybridní vozy od Mercedesu můžeme nabíjet i rychlonabíjecím standardem CCS Combo
  • SEAT Tarraco FRe nabízí kombinovaný výkon 245 koní a dojezd činí až 50 kilometrů.

Na frankfurstkém autosalonu bylo k vidění hned několik plug-in hybridních automobilů, které jsme si podrobně prozkoumali. A vybrali jsme tři vozy, které nás zaujaly nejvíce.

Vybrali jsme tři nejzajímavější plug-in hybridní auta (autosalon Frankfurt 2019)

Mercedes spustil velkou modelovou ofenzívu s tímto druhem pohonu. Ať jde o třídy A, B, GLC nebo GLE. A právě první a poslední jmenované modely nás zaujaly. Ostatně si nás získaly i jízdně. Hned po frankfurtském autosalonu jsme totiž nové plug-in hybridní GLE vyzkoušeli.

Nejdříve se tedy pojďme podívat na GLE. Plug-in hybridní verze se jmenuje 350de. Zkušenější vědí, že pod kapotou je naftový dvoulitrový čtyřválec. Kombinovaný výkon je 320 koní a 700 Nm. Mercedes však do toho modelu osadil baterii o kapacitě 31,2 kWh, která má zvládnout papírový dojezd až 100 kilometrů. Mercedes musím pochválit, že v zavazadlovém prostoru nenajdete žádný hrb.

Poprvé za volantem Mercedesu GLE 350de

Technické parametry Mercedes-Benz GLE 350de (2019)

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 924 × 1 948 × 1 796 mm, 2 130 kg
PohonHybridní (elektřina/nafta), hnaná náprava: 4×4
Výkon235 (145 + 100) kW, 320 (197 + 136) koní, točivý moment: 700 Nm
Baterie31,2 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 60 kW, palubní: 7 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 0,7 l / 100 km
Cena od2 286 900 Kč

Interiér v GLE je stejný jako známe z jiných modelů. Tedy dva 12,3palcové displeje, které se ovládají přes trackpady na volantu. GLE také přišlo o otočný ovladač na středovém tunelu. Moc příjemná byla sedadla, která můžete mít klimatizovaná i vyhřívaná. Na naše první jízdní dojmy se můžete podívat zde.

Možná se vám to bude zdát divné, ale druhý plug-in hybridní model, který nás zaujal, je Mercedes třídy A. Hned vám povím proč. Jde o kompaktní model, který si můžete koupit i ve verzi sedan, a navíc plug-in hybridní třídu A si můžete nabít, podobně jako GLE, rychlonabíjecím standardem. Z dvaceti procent do plna vám nabíjení zabere 25 minut.

Třída A se mi líbí designově, ale i technologicky. V interiéru se můžete spolehnout na celou řadu asistenčních systémů a na prvotřídní infotainement, který se jmenuje Mercedes Benz User Experience. Mercedes do útrob osadil 15,6kWh baterii, která má papírový dojezd dle WLTP více jak 60 kilometrů. Maximální výkon soustavy je 218 koní a 450 Nm. Nejvyšší rychlost je větší jak 200 kilometrů v hodině a čistě na elektřinu můžete jezdit až 140 km/h. Podobně jako dojmy z Mercedesu GLE, tak i dojmy z třídy A jste si mohli přečíst na fDrive.cz.

Poprvé za volantem plug-in hybridního Mercedesu třídy A

Technické parametry Mercedes-Benz A 250e (2019) hatchback

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 420 × 1 796 × 1 440 mm, ? kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon160 kW, 218 koní, točivý moment: 250 Nm
Baterie15,6 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 24 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 1,5 l / 100 km
Cena od989 780 Kč

Poprvé jsme se mohli podívat také na SEAT Tarraco FRe. Pokud jste donedávna chtěli plug-in hybridní SUV od koncernu Volkswagen, tak jste museli investovat do Audi Q7 e-tron. Nyní má takový model i SEAT. Elektrifikované Tarraco to hraje na výkon a prostornost. Špatně si nevede ani po technologické stránce. Infotainment nabízí všechny důležité prvky, má svěží grafiku i design. Bezdrátové nabíjení je tak trochu i nutnost, protože Tarraco FRe má pro cestující na předních sedadlech v nabídce pouze USB-C.

Plug-in hybridní verze nabízí kombinovaný výkon 245 koní a maximální točivý moment je 400 Nm. Hybridní Tarraco díky tomu dosahuje nejvyšší rychlosti 217 km/h a z klidu dokáže pokořit hranici 100 km/h za 7,4 sekundy. Ještě důležitější hodnotou jsou emise CO2 nižší než 50 g/km podle oficiální zkušební metodiky WLTP. Plug-in hybridní Tarraco by tak mělo dosáhnout i na speciální SPZ, která v Praze zaručuje parkování na modrých a fialových zónách zdarma. Nabíjení baterie o kapacitě 13 kWh probíhá přes standard Mennekes. Dojezd na jedno nabití je papírově až 50 kilometrů.

SEAT Tarraco FRe (autosalon Frankfurt 2019)

Technické parametry SEAT Tarraco PHEV

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 735 × 1 839 × 1 658 mm, ? kg
PohonHybridní (elektřina/benzin)
Výkon180 (110 + 85) kW, 245 (150 + 115) koní, točivý moment: 400 Nm
Baterie13 kWh
Nabíjeníkonektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: ? l / 100 km
Cena od
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze