V okolí Ještědu jsme proháněli SEAT Tarraco

S nejsilnější motorizací dává ještě větší smysl
V okolí Ještědu jsme proháněli SEAT Tarraco
  • Silnější motor, pohon všech kol, automatická převodovka DSG a SEAT Tarraco je hned jiným autem
  • Při redakčním testu zaměřeném na rodinu se mi nelíbila slabší naftová motorizace
  • Jestli můžete, pak si Tarraco vezměte s nejsilnější motorizací a pohonem všech kol

Nejnovější přírůstek do rodiny SEATu je hned tím nejdražším SEATem, který si můžete koupit. SEAT Tarraco je zároveň největší model od španělské automobilky a koupit si ho můžete i v sedmimístné variantě. Ostatně test Tarraca jste si u nás už mohli přečíst.

SEAT Tarraco jsme podrobili rodinnému testu. Přeci jen takové auto si budete kupovat především kvůli rodině, tudíž budete mít jiné požadavky než obvykle. Mě osobně se Tarraco líbilo a prakticky jsem mu neměl co vytknout. Spousta bezpečnostních asistentů i chytré technologie se dostává i do segmentu rodinných SUV.

Jedna věc mě přeci jen trošku trápila. Šlo o testovanou motorizaci. Dvoulitrový naftový čtyřválec naladěný na 150 koní mě úplně nepřesvědčil. A to jsem větší část týdne jezdil sám. Přitom stačí vzít pětičlennou rodinu, kočárek a nějaký ten nákup a hmotnost, kterou bude muset Tarraco uvést, je hned o poznání vyšší.

Jakmile se naskytla příležitost vyzkoušet i silnější verzi, neváhal jsem. Tarraco ve čtyřkolce s výkonem 190 koní jsem projížděl v okolí Ještědu a musím říci, že na mě udělalo větší dojem. Samozřejmě že jde primárně o pocit i jízdní styl každého z nás. Každopádně pokud by byla ta možnost, šel bych cestou právě pohonu všech kol a výkonnějšího motoru. Ostatně Škoda Kodiaq RS se rozhodně nebude prodávat kvůli tomu, že by to bylo sportovní nářadí, ale protože pro někoho je 190 koní stálo málo.

Zatímco slabší motorizaci musíte držet více „pod krkem”, tak u silnější verze přeci jen je nějaká ta rezerva. Auto, které nám dělalo společnost při redakčním testu, bylo s manuální převodovkou. Naopak auto, které jsme testovali v okolí Ještědu, mělo automatickou převodovku DSG. A touhle cestou bych se osobně vydal. Existují auta, kterým automatická převodovka nesluší, ale Tarraco k nim rozhodně nepatří. Na zasněžených silnicích byla i s Tarracem celkem zábava. To však není cílem, protože rodina bude chtít především v bezpečí dorazit do cílové stanice. Došlo i na situace, kdy i čtyřkolka měla co dělat, aby nás vytáhla až na Ještěd, takže jestli občas na hory cestujete, berte čtyřkolku. Však ona se vám bude hodit.

Že Tarraco rozhodně není krokem vedle potvrzují i prodeje SEATu za první měsíc letošního roku. „V lednu 2019 jsme předali zákazníkům 732 vozidel, což je náš historicky nejlepší vstup do nového roku,“ říká Aleš Novák, ředitel divize SEAT společnosti Porsche Česká republika a ředitel značky Cupra v České republice. „Čeští zákazníci mají velký zájem především o naše modely SUV včetně nové vlajkové lodi Tarraco.“

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze