SEAT Tarraco
test

SEAT Tarraco

Zaostřeno na rodinu
  • Seat Tarraco je největší a také nejdražší model z aktuální nabídky španělské automobilky
  • Tarraco si můžete pořídit jak pro pět, tak i sedm cestujících
  • Název Tarraco byl vybrán fanoušky, kterých hlasovalo více jak 140 tisíc

Oblíbenost SUV modelů je viditelná napříč výrobci. Někdo dá raději přednost luxusnímu SUV, jiný jde zase do méně prémiového modelu. Automobilky chrlí jeden model vedle druhého. Ostatně taková Škoda Kodiaq je podle prodejních čísel trefa do černého. BMW nestačí X5ka, takže letos dorazí BMW X7. A něco z prodejního koláče chce i SEAT, jak dokazuje nový přírůstek do rodiny. Věděli jste, že o názvu Tarraco rozhodli fanoušci automobilky?

O názvu Tarraco rozhodli fanoušci automobilky.

Seat Tarraco je nejdražší SEAT – minimálně za něj na českém trhu zaplatíte 726 900 Kč. Španělská automobilka v minulosti neměla na růžích ustláno, ale posledních pár let se značně zvedá. A Tarraco je toho důkazem.

Líbí se mi masivní příď. Na Tarraco lidé koukají, což je jistě dáno i tím, že česká prezentace proběhne až začátkem února. Tarraco tedy momentálně jen těžko potkáte. A kdyby ano, pak bude mít nejspíš španělskou SPZku a půjde o novinářský kus. LED světlomety, chromované detaily či vysvícení modelu ze zrcátka na zem – jen krátký výčet věcí, které má Tarraco v nabídce. Volit můžete i z několika designů disků, a to ve velikosti od 17 do 20 palců.

Nejdražší model od SEATu si můžete pořídit i jako sedmimístný. Tato verze dělala společnost i nám, a tak se nabízí otázka: co Tarraco a rodina, jak Seat Tarraco obstojí? Pojďme však postupně. Už i SEAT má ve svých modelech digitální přístrojový štít. Nabízí tři druhy zobrazení, ať už klasické budíky, nebo poněkud minimalističtější design. Grafika je oproti Audi hravější, veselejší. Je vidět, že SEAT chce cílit na mladší zákazníky oproti Audi, kde designová stránka virtual cockpitu je o poznání elegantnější.

Systém infotainmentu běží na osmipalcovém displeji. Grafika je moderní, hravá a funkční, ale ne tak elegantní. Co se mi nelíbí je velký rámeček kolem samotného displeje. Nepůsobí to hezky a rozhodně dnes není problém nabídnou rámečky daleko užší. Co se mi však libí je interiér, který si můžete ozdobit i alcantarou. Moc příjemná věc. Pozici za volantem není těžké si najít. Sedí se výše, což většina zákazníků jistě ocení.

Pojďme se chvilku věnovat infotainmentu. Hlavní menu je dlaždicové. Jednotlivé podsložky mají ve většině případů své ovládání v rozích. Systém je celý v češtině, takže s ovládáním žádný problém mít nebudete. Někdo může ocenit i podporu CarPlay či Android Auto. Já jsem zase ocenil přítomnost bezdrátového nabíjení pro chytrý telefon, a to na rozdíl od BMW i pro velký iPhone 8 Plus. Aplikace pro chytrý telefon SEATu stále chybí, ale podle všeho se na ní pracuje.

Zpátky do interiéru. Na druhé řadě sedadel je místa také dostatek. Vybavit si můžete auto tak, že na předních sedadlech máte i dva stolečky, podobně jako USB, klimatizaci pro cestující vzadu i 12V zásuvku. Jednoduché, praktické a účelné. A jak je na tom třetí řada? No, zapomeňte na to, že zde budete mít podobný luxus jako například v Land Cruiseru. Třetí řada je opravdu spíše pro děti a jejich nouzové svezení. Nic moc pohodlného to není, avšak někomu to může stačit.

Když máte třetí řadu sedadel složenou, tak máte k dispozici 700 litrů pro vaše zavazadla. Jakmile sklopíte i druhou řadu, prostor vzroste na litrů 1 775, a to už se musí líbit každému prakticky zaměřenému řidiči.

SEAT Tarraco Škoda Kodiaq
Délka 4 735 mm 4 697 mm
Šířka 1 839 mm 1 882 mm
Výška 1 658 mm 1 676 mm
Rozvor 1 585 mm 1 586 mm
Zavazadelník 700 litrů 720 litrů

Přes 550 kilometrů jsem s Tarracem najezdili primárně na dálnici a jen těžko bych mu něco vyčítal. Primárně půjde o auto, které bude sloužit rodinným účelům, a do díky spoustě odkládacích prostorů i rozumné spotřebě. Dvoulitrový naftový motor o výkonu 150 koní má znatelnou „turbodíru“. Aby také ne, když vám auto stále radí, ať řadíte vyšší stupeň, poměrně brzy. Ano, měl jsem manuální šestistupňovou převodovku. DSG by to celé mohlo trošku zlepšit. Každopádně více se bojím toho, že v případě pravidelných cest s celou rodinou a nějakým tím nákupem už si budete muset i nějaké to předjíždění rozmýšlet. Možná i proto bude mít Škoda Kodiaq RS takový úspěch. Ne že by se jednalo o sportovní SUV, ale vyšší výkon oproti standardní verzi se prostě hodí.

Na dálnici vás to však moc trápit nebude. Zapnete si adaptivní tempomat, hlídání jízdního pruhu a v klidu si jedete. Koupíte si kávu a vodu, kterou si máte v pohodě kam odložit. Proč to zmiňuji? Ne vždycky je to tak, že pití máte kam dát. Do auta si můžete nakonfigurovat i hlídání mrtvého úhlu nebo parkovací asistent, který zaparkuje zcela za vás, ať na kolmé nebo podélné místo. Pravda, jde mu to trošku pomaleji, ale pokud je za volantem někdo, kdo si na to vůbec netroufne, tak lepší parkovat pomalu než vůbec.

Škodu Kodiaq s dvoulitrovým naftovým motorem o výkonu 110 kW a šestistupňovou manuální převodovkou si můžete koupit i jako čtyřkolku. Cena? 753 900 Kč. Jde však o výbavový stupeň Active. V případě výbavy L&K jste na ceně 985 900 Kč.

Oproti tomu Tarraco ve stejném provedení, jen s převodovkou DSG, pořídíte za cenu lehce přes jeden milion korun. Pokud byste šli do manuální převodovky a vynechali čtyřkolku, tak vás vyjde na 892 tisíc korun. Obě verze jsou v nejvyšší výbavě Excellence. Tarraco tedy může být i levnější, i dražší. Osobně se mi více líbí po designové stránce, ale bude to stačit, aby „škodovácký“ prodejní koláč byl nově s příchutí Seatu? Těžko říct. To ukáže až čas. Ať tak či tak, SEAT postavil dobré rodinné auto a rozhodně se nemá za co stydět.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze