S velkým sedmimístným SUV, jako je například Mercedes-Benz GLS, automobilka BMW zaspala. Samo vedení připouští, že tady už mělo být mnohem dříve. V Mnichově proto nelení a snaží se dotlačit model X7 do výroby co nejdřív. Z výrobního pásu již sjely první předprodukční kusy, které odstartují dlouhé a náročné testování, částečně i v extrémních podmínkách.
Předprodukční kusy vyrobené v závodě BMW Group Spartanburg poputují do rukou expertů z oddělení vývoje, kteří je potřebují pro nutné homologace a nejrůznější registrace, stejně jako pro účely testování, mezi něž patří zkoušky odolnosti a testovací jízdy v extrémních podmínkách v pouštních oblastech Údolí smrti nebo na ledem a sněhem pokrytých svazích Skandinávie.
Vše se musí stihnout do 12 měsíců, protože na konci příštího roku má dojít k představení sériové podoby. Předprodukční kusy začaly sjíždět z linky v americké továrně ve Spartanburgu. Knudt Flor, ředitel výrobního závodu BMW Group Spartanburg, řekl: „Jsme pyšní na to, že budeme BMW X7 vyrábět zde ve Spartanburgu, domově našich modelů X. Jde o jedinečný automobil a naši zaměstnanci se těší na dalšího člena rodiny X. Společně s BMW X7 bude ze Spartanburgu exportováno do všech koutů Země dalších pět modelů BMW X.“
Je naprosto logické, že se vůz vyrábí právě v USA. Právě tam se totiž společně s Čínou předpovídají největší prodeje. Předprodukční kusy sdílejí montážní linku se sériovými modely BMW X5 a BMW X6. Výrobu nových modelů v továrně realizuje speciálně vyškolený tým, který zaškoluje zaměstnance pro budoucí sériovou produkci.
SUV modely X jsou pro BMW extrémně důležité. Připomeňme si, že již dnes BMW vyrábí SUV modely X1, X2, X3, X4, X5 a X6. BMW X7 doplňující řadu by mělo být samozřejmě tím největším členem. Vzhledem k tomu, že se jedná o předprodukční kusy, budou motory a přesné technické údaje oznámeny v průběhu příštího roku. My ale už teď víme, že se chystá jeden silný benzinový osmiválec 4,4 litru V8.
BMW X7 Concept iPerformance – Autosalon Frankfurt 201
Na autosalonu ve Frankfurtu jsme však viděli i model iPerformance. Ten bude přebírat pohon z plug-in hybridní limuzíny 740e a můžeme tedy počítat s kombinací benzinového agregátu a elektromotoru. Pokud bude motorizace naprosto stejná, půjde o dvoulitrový čtyřválec, který bude spolupracovat s elektromotorem a baterií o kapacitě 9,2 kWh. Sedmičková řada má nyní konečný výkon 326 koní. Jsme ale přesvědčení, že výkon do dvou let ještě povyskočí.
Zdroj: press.bmwgroup.com