Postavit zcela novou modelovou řadu vyžaduje spoustu práce, ale také velké množství ujetých testovacích kilometrů v těch nejtěžších podmínkách. Tak jako to dělá BMW s řadou X7.
Už dříve se BMW X7 testovalo za polárním kruhem, později v pouštních pistách a také na nezpevněných cestách v Jihoafrické republice. Samozřejmě došlo i na horské silnice. Vše musí fungovat prakticky dokonale. Aby také ne, když BMW X7 má na trh dorazit ještě letos. Automobilka tento model cílí primárně na čínský a americký trh. K dispozici pod kapotou nebudou pouze čistě spalovací jednotky, ale také motorizace 40e, tedy plug-in hybrid, který bude pracovat s benzinovým dvoulitrovým čtyřválcem, elektromotorem a baterií o kapacitě 9,2 kWh. Tuto kombinaci můžeme najít třeba i v BMW řady 7.
Prototypy X7 byly postaveny v americké továrně BMW ve Spartanburgu. Toto hlavní centrum pro vozy BMW řady X je situované v Jižní Karolíně a bude taktéž místem výroby sériové verze. I přes maskující kamufláž jsou již z předprodukčních vozů zřejmé vyvážené tvary BMW X7.