Projeli jsme hybridní Mercedes GLE 350de. Ohromí pohodlím, dojezdem i nabíjením
test

Projeli jsme hybridní Mercedes GLE 350de. Ohromí pohodlím, dojezdem i nabíjením

První jízdní dojmy
11
  • Mercedes GLE 350de dostal do svých útrob baterii o kapacitě 31,2 kWh
  • Reálný dojezd čistě na elektřinu činí 93 kilometrů
  • Potěší možnost auto rychle nabíjet až 60 kW přes CCS
  • Poprvé jsme se s Mercedesem GLE 350de mohli svézt v okolí Frankfurtu

V průběhu konání frankfurtského autosalonu jsme dostali možnost podrobně vyzkoušet trojici hybridních novinek s třícípou hvězdou v přední masce. Zatímco hybridní Áčko a Béčko představují vstup Mercedesu do nového segmentu, velké SUV s označením GLE již svou hybridní variantu mělo. Nový model ale přináší zcela novou generaci baterie i pohonného ústrojí a stojí to za to.

Poprvé za volantem Mercedesu GLE 350de

Nové GLE je rozměrově ohromné auto, zejména téměř kolmá přední maska budí naživo respekt a Mercedes nikoho nenechává ne pochybách, že GLE bude mezi vozy kategorie SUV nepřehlédnutelné. Hybridní model zdobí nápisy EQ Power, což je označení všech hybridních modelů Mercedesu, kterých je mimochodem už devět.

Úchvatný head-up displej v akci

Uvnitř je to esence luxusu a specifického interiérového jazyka Mercedesu, který je nezaměnitelný. Že tu najdeme kvalitní kůži, dřevo a špičkové zpracování? To se očekává. Vyzdvihnout však musím výrazně větší 12,3palcové displeje oproti jiným modelům Mercedesu, na kterých vidíme opět špičkový systém Mercedes Benz UX, do kterého přibyly některé funkce specifické pro hybridní a elektrické modely. Nechybí databáze nabíjecích stanic, on-line zobrazení jejich obsazení a možnost zahájit nabíjení přímo z auta díky sdružení tisíců nabíječek do služby Mercedes Me Charge. Auto také umí inteligentně zapnout pouze elektrický pohon podle svého umístění na trase a ve městě.

Snad nejzajímavější novinkou pro mě byl ale obrovský head-up displej, který je oproti jiným autům snad dvojnásobný a máte pocit, že přímo před vámi na silnici se promítá stejně velký displej, jaký máte před volantem. Navíc je široce konfigurovatelný a v každém ze tří slotů můžete mít různé informace podle vašich preferencí. Já jsem si třeba doleva dal ukazatel spotřeb (spalovacího i elektromotoru), doprostřed rychlost a měřič výkonu a doprava zobrazení asistentů řízení. Kromě toho jsou kolem zobrazeny další doplňkové informace. Díky velkým rozměrům je ale vše přehledné. Mercedes jednoduše posunul head-up displej na novou úroveň.

Mercedes jednoduše posunul head-up displej na novou úroveň.

Poprvé téměř 100 km čistě na elektřinu

Hybridní GLE 350de kombinuje dvoulitrový naftový motor s výkonem 143 kW se 100 kW elektromotorem. Taková kombinace s autem už dokáže solidně zacvičit. Zrychlení z 0 na 100 km/h probíhá za 6,8 vteřiny a čistě na elektřinu můžete jet až 160 km/h. Samozřejmostí je pohon všech kol, co ale samozřejmost není, je velká baterie s kapacitou 31,2 kWh. To je mimochodem více, než nabízela první generace elektromobilu Hyundai Ioniq. Díky tomu se u hybridu vůbec poprvé dočkáváme dojezdu papírově přes 100 kilometrů. A praxe? Na dvojici zkušebních tras o celkové délce téměř 60 kilometrů kombinující dálnice kolem Frankfurtu a městský provoz jsme dosáhli spotřeby průměrné spotřeby zhruba 25,5 kWh/100 km a indikovaného praktického dojezdu 93 kilometrů. Zhruba 30 % tvořily dálnice, 20 % meziměstské silnice s rychlostí kolem 90 km/h a zbytek čistě městský provoz. Takový dojezd je mezi hybridy zatím jedinečný a dovoluje skutečně úplně lokálně bezemisní provoz na celých běžných denních trasách.

A není potřeba se jakkoliv omezovat. 100kW výkon elektromotoru dovoluje úplně běžný provoz čistě na elektřinu a ani s rozjezdy nebudete nikoho zdržovat. Mercedes si hezky vyhrál také s rekuperací. Zatímco v režimech Comfort nebo Sport slouží pádla pod volantem k sametově plynulému řazení 9stupňové převodovky, v režimu Electric nebo Eco pak k regulaci rekuperace. Ta je postavena úplně stejně jako u čistě elektrického Mercedesu EQC. Ve výchozím stavu D-Auto vůz plachtí po sundání nohy z plynu, ale začne rekuperovat pokud je před vámi auto, zatáčka, kruhový objezd a další události. Pádly si pak můžete zvolit režim plachtění nebo jednu ze tří úrovní rekuperace. U té nejsilnější můžete při běžném provozu celkem úspěšně ignorovat brzdový pedál, kolem zhruba 15 km/h je ale potřeba do zastavení dobrzdit brzdovým pedálem. Čistě jednopedálové ovládání tak Mercedes neumí.

Podívali jsme se na Mercedes GLC 300e a GLE 350de

Rychlonabíjení lepší než leckterý elektromobil

Příjemně pak překvapí podpora rychlonabíjení skrze standard CCS, který je u hybridů stále výjimkou. U takto velké baterie ale dává smysl, navíc potěší i relativně vysoký výkon 60 kW. To je rychleji, než zvládne leckterý elektromobil na trhu a Mercedes slibuje nabití z 10 na 80 procent za 20 minut. Já jsem si samozřejmě nemohl nechat ujít v praxi rychlonabíjení vyzkoušet na blízké nabíječce. A výsledek? Na běžné 50kW nabíječce jsem dosáhl výkonu 46 kW kolem 40 % nabití baterie. Kromě toho má hybridní GLE i palubní nabíječku, nově dvoufázovou s výkonem 7,4 kW.

GLE podporuje i rychlonabíjení skrze CCS
Je to skutečně hybrid nové generace, na kterém si dal Mercedes opravdu záležet.

Hybrid nové generace

Nový hybridní Mercedes GLE 350 de je ideálním řešením pro všechny, kteří potřebují dlouhý dojezd bez přestávek na nabíjení jako u elektromobilu, ale zároveň pro každodenní běžný provoz chtějí jezdit čistě na elektřinu a přitom se nemusí nijak neomezovat. Dojezd přes 90 kilometrů čistě na elektřinu a podpora rychlonabíjení jsou ve světě hybridů velmi ojedinělé hodnoty. Novinka kombinuje to nejlepší z obou světů, spalovacího i elektrického. Navíc přináší tunu technologických vychytávek a luxusní interiér i pohodlné jízdní vlastnosti. Je to skutečně hybrid nové generace, na kterém si dal Mercedes opravdu záležet.

Technické parametry Mercedes-Benz GLE 350de (2019)

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 924 × 1 948 × 1 796 mm, 2 130 kg
PohonHybridní (elektřina/nafta), hnaná náprava: 4×4
Výkon235 (145 + 100) kW, 320 (197 + 136) koní, točivý moment: 700 Nm
Baterie31,2 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 60 kW, palubní: 7 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 24,7 kWh / 100 km, dojezd: 103 km
Cena od2 286 900 Kč
Diskuze ke článku
kesu
Hmotnosti je uevedena chybně, standartní R6 verze mají dle eu normy skoro 2,3 tuny. Tohle bude určitě přes 2,5..
Alois Jirasek
Alois Jirasek
Ta cena by me teda zajimala;)
Josef Zeman
Josef Zeman
Naposledy upraveno: 14. 3. 2021 21:59
Cituji z vašeho článku:
Příjemně pak překvapí podpora rychlonabíjení skrze standard CCS, který je u hybridů stále výjimkou. U takto velké baterie ale dává smysl, navíc potěší i relativně vysoký výkon 60 kW. To je rychleji, než zvládne leckterý elektromobil
A toto je můj názor:
Vlastním toto auto 5 měsíců a mám najeto 12 tis.km. Normálně uvažující řidič má nabíjecí kabel natrvalo ve své garáži a pokud mu při jízdě dojde el. proud ani nezastavuje a pokračuje dál až dalších 1000 km na naftu. Protože právě proto si kupoval diesel hybrid. Aby nemusel hledat dobíjecí stanici. Aby nemusel čekat desítky minut na nabití. Aby nemusel platit předražené Kwh u superchargeru, kdy by ho vyšel 1 km o 50% dráž než na naftu. Aby si nezkracoval životnost toho nejdražšího dílu, tedy trakčního aku. Já jsem si sice přiobjednal hodně příplatkových věcí, ale nikoli nabíjení stejnosměrným proudem. Doma v garáži mohu nabíjet dle své volby 2,2 - 7,4 Kw a tedy 3,5 - 12 hod. A pokud bych potřeboval, mohl bych jet z Plzně (kde bydlím) do Ostravy a zpět bez dobíjení a bez tankování.
Josef Zeman
Josef Zeman
Rychlonabíjení není benefit pro nikoho. Pro elektromobily je to nutnost, pro hybridy zbytečnost. Vyjímky potvrzují pravidlo. Jinak vidím, že mi dáváte za pravdu v tom, že když už někdo využije u hybridů rychlonabíjení, bude to tak vyjímečné, že se mu nevyplatí žádný paušál u poskytovatele rychlonabíjení a potom jeho cena se skutečně bude točit okolo 10 Kč/Kwh.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze