Plug-in hybridní pohon si už můžete koupit i v Mercedesu třídy A i B

aktualizováno o video a fotky z autosalonu
Plug-in hybridní pohon si už můžete koupit i v Mercedesu třídy A i B
  • Do nabídky Mercedesu se dostanou tři nové modely, konkrétně třída A 250e, 250e sedan a B 250e
  • Všechny mají pod kapotou benzinový čtyřválcový motor o obsahu 1 332 kubických centimetrů
  • Kombinovaný výkon je 218 koní a dojezd na jedno nabití s 15,3kWh baterií činí dle cyklu WLTP více jak 60 kilometrů

Mercedes rozšiřuje svojí modelovou paletu spadající do divize EQ Power. Nejnovějším přírůstkem je plug-in hybridní třída A i třída B. Co obě novinky přinášení a čím si budou chtít získat své zákazníky?

Mercedes A 250e (autosalon Frankfurt 2019)

V nabídce Mercedesu nově najdete Mercedes A 250e, A 250e sedan a B 250e. Všechny plug-in hybridní modely mají pod kapotou benzinový čtyřválcový motor o obsahu 1 332 kubických centimetrů. Maximální výkon spalovacího motoru je 160 koní a 250 Nm točivého momentu. Elektromotor je naladěný na 75 kW a 300 Nm točivého momentu. Maximální výkon soustavy je 218 koní a 450 Nm. Nejvyšší rychlost je větší jak 200 kilometrů v hodině a čistě na elektřinu můžete jezdit až 140 km/h.

Mercedesu musíme zatleskat, protože konečně někdo vystoupil ze zajetých kolejí, kdy se do plug-in hybridních modelů instalují baterie okolo 13 kWh. Mercedes do útrob osadil 15,6kWh baterii, která má papírový dojezd dle WLTP více jak 60 kilometrů. V reálném provozu by se tak mohlo jednat o 45 až 50 kilometrů, což není špatné.

Všechny modely je možné nabíjet střídavým/stejnosměrným proudem. Nabíjecí zásuvka je umístěna na pravé boční stěně. Z deseti do sta procent baterii nabijete za jednu hodinu a 45 minut při použití nabíječky o výkonu 7,4 kW. Nabíjení stejnosměrným proudem z deseti do osmdesáti procent zabere zhruba 25 minut. Akumulátory dodává 100% dceřiná společnost Daimleru, Deutsche ACCUMOTIVE. Vysokonapěťová sada akumulátorů je kapalinou chlazená a její hmotnost je cca 150 kg.

V plug-in hybridu Mercedes-Benz jsou díky tomu k dispozici nové jízdní režimy „Electric“ a „Battery Level“. Pro kompaktní modely to platí od začátku jejich výroby. V režimu „Electric“ lze využívat maximální výkony elektrického pohonu. Spalovací motor se připojuje pouze tehdy, pokud řidič sešlápne pedál plynu až za spínač „kickdown“. V jízdním režimu „Electric“ lze navíc páčkami na volantu nastavit intenzitu rekuperace, a to v pěti různých krocích.

Důležitou komfortní funkcí je nezávislá klimatizace vozidla, kterou lze zapnout před odjezdem. Modely A 250e a B 250e jsou totiž vybaveny elektricky poháněným kompresorem klimatizace. Funkce nezávislé klimatizace může být také aktivována prostřednictvím chytrého telefonu. Hybridní kompaktní modely se mohou pochlubit rovněž nejvyšší přípustnou hmotností brzděného přívěsu 1 600 kilogramů.

Prostřednictvím služby Mercedes me Charge obdrží řidič externě nabíjitelného hybridního modelu na přání přístup k jedné z největších nabíjecích sítí na světě, která jen v Evropě zahrnuje více než 300 různých provozovatelů veřejných nabíjecích stanic (ve městech, na parkovištích, dálnicích, v nákupních centrech, atd.). Díky navigačnímu systému mohou zákazníci značky Mercedes-Benz tyto stanice snadno vyhledat a prostřednictvím nabíjecí karty Mercedes me Charge, aplikace Mercedes me App nebo přímo z vozidla získají komfortní přístup k nabíjecím stojanům. A nepotřebují k tomu různé smlouvy. Kromě snadné autentizace profitují zákazníci také z integrované platební funkce s jednoduchým vyúčtováním, pokud si jednorázově uloží preferovanou platební metodu. Každý nabíjecí proces se účtuje automaticky. Jednotlivé nabíjecí procesy jsou měsíčně sestavovány do přehledné faktury.

Mercedes-Benz bude mít do konce roku 2019 v nabídce více než deset externě nabíjitelných hybridních modelů v podobě atraktivního portfolia od kompaktních vozů až po vlajkovou loď, Mercedes-Benz Třídy S. Cílem pro rok 2020 je rozšířit nabídku pro zákazníky na více než 20 modelových variant. Dalším členem rodiny EQ Power se stane GLE, jehož plánovaný dojezd na elektřinu je cca 100 km.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze