Mercedes-Benz Cars, divize koncernu Daimler, vyrábějící a prodávající osobní a lehká užitková vozidla, se pochlubila prodejními výsledky za první letošní pololetí a druhé čtvrtletí. V první půlce roku meziročně prodala díky slábnutí koronavirové krize o 25,1 % aut více, globální maloobchodní prodeje narostly dokonce o 27 % na výsledných 581 201 jednotek. Mnohem zajímavější je ale statistika prodeje vozů kategorie xEV, tedy úhrn plug-in hybridů (PHEV) a čistě bateriových elektromobilů (BEV). Tedy takových, kterým dohromady říkáme nabíjecí auta. Těch si totiž zákazníci koupili 121 500, což znamená meziroční nárůst o pozoruhodných 305 % a podíl na celkových statistikách ve výši 10,3 %. V kategorii lehkých užitkových aut (LUV) je nárůst ještě markantnější; statistiky si polepšily šestinásobně.
Celkově bylo klientům na celém světě dodáno 1 182 724 aut. Více než třetinový podíl na tomto čísle má Čína, kde se prodalo 441 579 vozů, což znamená meziroční nárůst 27,6 % a nový rekord. Pozoruhodné jsou i rekordy za druhé čtvrtletí. Během něj se v Číně dodalo o 5,8 % aut (219 059) více, v Německu pak o 26,3 % a v USA dokonce o 38,6 % více. Značný podíl na těchto výsledcích mělo mimo jiné vřelé přijetí nové třídy S, která zaznamenala meziroční nárůst o dramatických 69,2 %. Limitem se naopak staly dopady polovodičové krize. Ta prý Daimler nezasáhla tak silně jako některé konkurenty, zato jsou ale její dopady očekávány ještě minimálně v dalších dvou čtvrtletích.