Šéf Daimleru Ola Källenius rozhodně nepatří k elektromobilním fanatikům. Nedávno se dokonce nechal veřejně slyšet, že si přeje diskuzi o alternativách k rychlému zákazu spalovacích motorů, do jejichž vývoje Mercedes v nedávné minulosti mohutně investoval. Přesto přišla z jeho automobilky podle motor1.com neoficiální zpráva, že urychlí uvedení některých elektrických modelů, původně plánovaných na polovinu dekády. „Dobře informovaný zdroj“ uvádí, že plně elektrické modely, plánované na rok 2024 a 2025, vstoupí na trh o rok dříve a jejich alternativní spalovací protějšky naopak z nabídky úplně vypadnou. Zpráva s odvoláním na německý oborový list Manager Magazin přišla doslova několik hodin poté, co obdobný krok ohlásilo i Audi.
Tyto informace zatím automobilka oficiálně nekomentovala, dávaly by ale smysl v souvislosti s jinou zprávou z letošního února, v němž automobilka deklarovala záměr ukončit některé okrajovější modely typu kupé a kabriolet a uvolněné kapacity nasměrovat do rychlejšího vývoje elektromobilů. Od Källeniuse se navíc očekává ještě před letními prázdninami další prohlášení o zrychleném přechodu k zelenějším energetickým zdrojům. Před oficiálními tiskovými informacemi je předčasné činit závěry, nějaký ten popel na hlavách vedení Daimleru za dlouhé váhání při nástupu elektromobility ale očekávat lze.
Z německé velké prémiové trojky se tak zatím oficiálně drží spalovacího kopyta už jen BMW, které rezolutně prohlásilo, že se bude věnovat konvenčním pohonům minimálně dalších 30 let. Zatímco Mini bude moci plně elektrifikovat už dříve, BMW chce nabízet benzinové i naftové čtyř- a šestiválce ještě nejméně dvacet let. Není ale vyloučeno, že i z Mnichova se ozve nějaká ta revize. Síla ekologicky smýšlející německé veřejnosti i nátlakových skupin kalibru bruselské nevládní Evropské federace pro dopravu a životní prostředí (Transport and Environment) je značná.