První měsíc letošního roku už je několik dní za námi, a tak se některé automobilky pochlubily s tím, jaké prodeje za leden letošního roku měly. Dařilo se například SEATu, který se nově opírá v prodejích i o model Tarraco. Své prodeje nyní zveřejnila i jiná koncernová značka – Škoda Auto.
Za uplynulý měsíc Škoda Auto dodala zákazníkům 102 600 vozidel. Velmi rostly prodeje v Alžírsku, Rusku i Izraeli. Zákazníkům v západní Evropě dodala Škoda Auto 41 tisíc vozů, což je oproti uplynulému roku zlepšení o 6,2 procent. V Německu, na nejsilnějším evropském trhu značky, zvýšila automobilka dodávky zákazníkům na 13 800 vozů, což odpovídá nárůstu 8,1 %.
Alain Favey, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu, zdůrazňuje: „SUV modely Kodiaq a Karoq patří dlouhodobě mezi nejdůležitější motory našeho růstu. Na ženevském autosalonu v březnu proto učiníme další krok v naší SUV-ofenzívě. Paletu našich SUV modelů rozšíříme o model Škoda Kamiq a představíme tak zákazníkům již naše třetí SUV pro evropský trh.“
Ve střední Evropě dodala Škoda zákazníkům 16 500 vozů (leden 2018: 18 700 vozů; -11,6 %). Vývoj lednových dodávek zákazníkům tak odráží současný celkový pokles trhu s osobními vozy v tomto regionu. Na domácím českém trhu dodala automobilka 6 900 vozů (leden 2018: 8 600 vozů; -19,7 %). Nárůst zaznamenala značka mimo jiné v Polsku (6 100 vozů; +0,3 %) a Slovinsku (700 vozů; +6,9 %). Ve východní Evropě bez Ruska vzrostly v lednu dodávky zákazníkům o 9,2 % na 3 000 vozů (leden 2018: 2 800 vozů). Výrazný nárůst dodávek zákazníkům zaznamenala Škoda v Srbsku (500 vozů; +28,1 %) a v Bulharsku (400 vozů; +76,5 %).
Také v Rusku udržuje česká automobilka nadále růstový kurz. Dodávky ruským zákazníkům dosáhly 5 500 vozů, což představuje nárůst o 23,0 % (leden 2018: 4 500 vozů).