Koncem předchozího týdne jsme se byli podívat v Bratislavě na Škodu Citigo iV, tedy první elektromobil od Škody Auto, a také na modernizovaný Superb, který nyní vstupuje na český trh. Momentálně si ho můžete rezervovat u všech dealerů v celé České republice.
U modernizované verze už nebude základní výbavový stupeň Active, ale Ambition, jejíž součástí jsou například LED světlomety a mlhovky, bezklíčové startování či LED lampička v zavazadlovém prostoru. Základní motorizací je 1.5 TSI o výkonu 110 kW. Cena začíná na částce 689 900 Kč, což je o 35 tisíc méně než doposud.
Cenově šel dolů i výbavový stupeň Style, který byl rozšířen o adaptivní tempomat do 210 km/h, infotainment Amundsen 8" s navigací, parkovací kameru, bezklíčové startování KESSY s odemykáním i přes zadní dveře nebo řazení DSG pádly pod volantem. S pohonnou jednotkou 1.5 TSI / 110 kW ACT ve výbavovém stupni Style nyní cena vozu začíná na částce 739 900 Kč, což je o 45 tisíc méně než dosud. V základní výbavě verze Sportline jsou všechny prvky z výbavy Style a navíc například nové Matrix-LED hlavní světlomety, TOP LED zadní světla s animovanými ukazateli změny směru jízdy nebo elektrické víko zavazadlového prostoru s virtuálním pedálem.
Jediná verze, která prodělala zdražení, je vrcholná nabídka v provedení Laurin&Klement. Nově je základem verze L&K například ventilace předních kožených sedadel, vyhřívaný volant či virtuální kokpit a z bezpečnostní výbavy mimo jiné asistent jízdy v pruzích (Lane Assist), rozpoznání dopravních značek (Travel Assist) či v kombinaci s DSG převodovkou asistent při jízdě v koloně s nouzovým zastavením.
V souladu se Strategií 2025 se inovovaná vlajková loď mladoboleslavské automobilky dočkala elektrifikace. Superb iV bude k objednání s plug-in hybridním pohonem ve třetím čtvrtletí letošního roku. Zážehový agregát 1.4 TSI / 115 kW a elektromotor o výkonu 85 kW poskytnou maximální systémový výkon 160 kW (218 k). Dojezd v čistě elektrickém módu činí až 55 km dle metodiky WLTP, celkový dojezd v kombinovaném režimu se spalovacím motorem se pohybuje kolem 850 km. Hodnota emisí CO2 činí méně než 40 g/km. Baterie má kapacitu 13 kWh a lze ji nabít z běžné domácí zásuvky, wallboxu, během jízdy na benzin nebo rekuperací brzdné energie. Superb iV bude k dispozici ve všech aktuálně nabízených výbavových stupních a jeho výroba se v závodě v Kvasinách rozběhne letos na podzim. První plug-in hybrid v historii značky bude uveden na tuzemský trh začátkem roku 2020.