Přízvisko Scout u vozů Škoda vždy znamenalo přítomnost výbavových prvků, díky kterým je možné sjet s vozem i mimo zpevněné cesty. Jinak tomu není ani u Superbu Scout, který automobilka představila během slavnostního odhalení svých novinek v Bratislavě, pořádaného k příležitosti Mistrovství světa v ledním hokeji IIHF, jehož je Škoda mnoho let partnerem.
Hlavní hvězdy této události byly hned dvě. Jako první se představil čistě elektrický model Škoda Citigo iV, první sériově vyráběný elektromobil tuzemské automobilky. Druhým představeným modelem byl modernizovaný Superb, který se představil i ve své plug-in hybridní verzi Superb iV. A právě Superb zazářil dnes ještě jednou. Škoda totiž vůbec poprvé představila tento model i ve verzi Scout, díky které bude možné vjet do terénu skutečně stylově.
Novinka vychází z modelu Škoda Superb Combi, kterému propůjčuje schopnost zvládnout i dobrodružnější jízdu mimo silnice. Že je vůz připraven i na složitější terén prozrazuje robustní, nově tvarovaný přední i zadní nárazník spolu se spodními kryty v designu hliníku, který se objevuje i na zpětných zrcátkách vozu. Plastové kryty ochraňují podběhy, spodní části dveří a také motor. Na střeše vozu najdeme dvojici nosičů vyvedených v chromu a stejně je tomu i u bočních lišt kolem oken.
Speciálně pro verzi Scout bude k dispozici nová metalická barva karoserie – oranžová Tangerine. Interiér vozu zdobí lišty s dřevěným dekorem a logem Scout. Najdeme v něm i speciálně vyvedená sedadla kombinující materiál alcantara s kůží a kontrastním prošíváním. Infotainment nabízí řidiči kromě jiného také doplňkové informace o jízdě v terénu.
Ve jménu dobrodružství je k dispozici i příplatkový paket pro spaní ve voze, který obsahuje větší opěrky pod hlavu a přikrývky. Samozřejmostí je i velký kufr o objemu 660 litrů, který lze po sklopení zadních sedaček zvětšit na 1 950 litrů, což jsou parametry, kterými Superb ve své třídě dominuje.
U Superbu Scout bude možné vybírat mezi naftovou či benzínovou variantou. Naftová verze poskytne motor 2.0 TDI o výkonu 140 kW spárovaný se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Motor obstarává pohon všech kol a je vybaven systémem SRC se vstřikováním AdBlue. Druhou variantou je 2.0 TSI naladěné na 200 kW s pohonem všech čtyř kol, taktéž spárované se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG.