Právě testujeme Škodu Superb Combi 1.5 TSI Selection

3
Právě testujeme Škodu Superb Combi 1.5 TSI Selection
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Vůz testujeme se základním motorem a výbavou
  • Výkon 150 koní je pro Superb 4. generace nedostatečný
  • Spotřeba se po ujetí 300 km pohybuje okolo 6,5 litru na 100 km

Do testu jsme tentokrát vzali mild-hybridní provedení čtvrté generace Škody Superb. Ta dorazila s karoserií kombi a v základní výbavě Selection. Červený testovací exemplář pak nese několik důležitých příplatků, kam se řadí například 18" disky kol Dofida. Ty vozu sluší, stojí 13 tisíc Kč a společně s nimi je vůz vybaven Matrix LED světlomety a adaptivním podvozkem DCC+. Čtvrté vydání vlajkové škodovky přináší ladnější tvary, bohatší výbavu a hlavně jiné uspořádání kabiny. Auto samotné povyrostlo do délky jen nepatrně (+4 cm na délku), jenže třeba rozvor je shodný s minulou generací a dokonce snad jen objem kufru o hodnotě 690 litrů je plusem k dobru, který lze zmínit v rámci porovnání s předchůdcem.

V kabině je změn více a je zde znát, že Škoda Auto zapracovala na kvalitě dílů, zlepšila zpracování a přidala lepší materiály. Multifunkční ovladače Smart Dials ale v testovaném voze byly chatrnějšího charakteru a díky úzkému vstupnímu prostoru směrem k bezdrátové nabíječce mobilních telefonů se nám opakovaně stalo, že jsme o velké kruhové ovladače nepříjemně zavadili. V kabině je zatím místa dostatek, a to navzdory tomu, že ve srovnání s třetí generací je vůz o něco užší. Po motorové stránce je nová Škoda Superb dostupná již jen výhradně s automatickou převodovkou. Každodenní přesuny nám zlepšují elektricky nastavitelné přední sedačky s certifikací AGR, s vyhříváním/odvětráváním a propracovanou pneumatickou masáží (10 polštářků pro péči o vaši páteř i stehna a 8 masážních programů).

Naopak základní motor 1.5 TSI je pro Superb Combi naprosto nedostačující motorizací. Výkon 150 koní zde rozhodně neoslní, automatická převodovka se sedmi stupni má často váhavé reakce a příliš nepomůže ani systém pro volbu jízdních režimů. Ve Sportu se převodovka snaží držet co nejvyšší otáčky motoru, jenže výkonu a točivého momentu zde není na rozdávání. I přes lehkou nohu na plynovém pedálu zatím jezdíme za hodnoty kolem 6,5 litru na 100 km, což je vzhledem k přítomnosti mild-hybridní techniky spíše jen slabší průměr. Pochvalu ale škodovce udělujeme za vylepšené odhlučnění a skvěle svítící hlavní světlomety, které svou práci odvádějí na jedničku.

Technické parametry Škoda Superb (2023) 1.5 TSI mHEV

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 4 912 × 1 849 × 1 481 mm, 1 484 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon110 (110) kW, 150 (150) koní, točivý moment: 250 Nm
Nádrž66 l
SpotřebaKombinovaná: 5,2 l / 100 km
Cena od935 000 Kč
Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Spotřeba je krásná, ale přiškrecný motor díky tomu působní nedostatečným pocitem, stejně jako 1.2 Purtech mild-hybrid třeba v Peugeotu 5008.

To je dnešní doba. Další důvoud si připlatit za výkoné EV. Nebo pak u Superbu alespoň lidé mohou zvolit silnější motory, které třeba u Peuteotu prostě nejsou, což je chyba Stellantisu.
Dini Dini
Dini Dini
Passat TDI 110kW taky nic moc. Ale aspoň nedupe jak Superb. Hlavní LED matrix jsou slabší. Na dálku super ale to jejich vystinovani tím že daný segment přepnou na potkávací je hodně nepříjemný. ID.4 i Tiguan jsou mnohem dál.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze