Do testu jsme tentokrát vzali mild-hybridní provedení čtvrté generace Škody Superb. Ta dorazila s karoserií kombi a v základní výbavě Selection. Červený testovací exemplář pak nese několik důležitých příplatků, kam se řadí například 18" disky kol Dofida. Ty vozu sluší, stojí 13 tisíc Kč a společně s nimi je vůz vybaven Matrix LED světlomety a adaptivním podvozkem DCC+. Čtvrté vydání vlajkové škodovky přináší ladnější tvary, bohatší výbavu a hlavně jiné uspořádání kabiny. Auto samotné povyrostlo do délky jen nepatrně (+4 cm na délku), jenže třeba rozvor je shodný s minulou generací a dokonce snad jen objem kufru o hodnotě 690 litrů je plusem k dobru, který lze zmínit v rámci porovnání s předchůdcem.
V kabině je změn více a je zde znát, že Škoda Auto zapracovala na kvalitě dílů, zlepšila zpracování a přidala lepší materiály. Multifunkční ovladače Smart Dials ale v testovaném voze byly chatrnějšího charakteru a díky úzkému vstupnímu prostoru směrem k bezdrátové nabíječce mobilních telefonů se nám opakovaně stalo, že jsme o velké kruhové ovladače nepříjemně zavadili. V kabině je zatím místa dostatek, a to navzdory tomu, že ve srovnání s třetí generací je vůz o něco užší. Po motorové stránce je nová Škoda Superb dostupná již jen výhradně s automatickou převodovkou. Každodenní přesuny nám zlepšují elektricky nastavitelné přední sedačky s certifikací AGR, s vyhříváním/odvětráváním a propracovanou pneumatickou masáží (10 polštářků pro péči o vaši páteř i stehna a 8 masážních programů).
Naopak základní motor 1.5 TSI je pro Superb Combi naprosto nedostačující motorizací. Výkon 150 koní zde rozhodně neoslní, automatická převodovka se sedmi stupni má často váhavé reakce a příliš nepomůže ani systém pro volbu jízdních režimů. Ve Sportu se převodovka snaží držet co nejvyšší otáčky motoru, jenže výkonu a točivého momentu zde není na rozdávání. I přes lehkou nohu na plynovém pedálu zatím jezdíme za hodnoty kolem 6,5 litru na 100 km, což je vzhledem k přítomnosti mild-hybridní techniky spíše jen slabší průměr. Pochvalu ale škodovce udělujeme za vylepšené odhlučnění a skvěle svítící hlavní světlomety, které svou práci odvádějí na jedničku.
Technické parametry Škoda Superb (2023) 1.5 TSI mHEV
Kompletní specifikaceKonstrukce | liftback, 4 912 × 1 849 × 1 481 mm, 1 484 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 110 (110) kW, 150 (150) koní, točivý moment: 250 Nm |
Nádrž | 66 l |
Spotřeba | Kombinovaná: 5,2 l / 100 km |
Cena od | 935 000 Kč |
To je dnešní doba. Další důvoud si připlatit za výkoné EV. Nebo pak u Superbu alespoň lidé mohou zvolit silnější motory, které třeba u Peuteotu prostě nejsou, což je chyba Stellantisu.