I v době všelijakých vychytávek bych některé do svého auta nechtěl. O jaké jde?

I v době všelijakých vychytávek bych některé do svého auta nechtěl. O jaké jde?
3
  • Mým trnem v oku je špatně ovladatelný dotykový infotainment
  • Nemám také rád nedotažené bezpečnostní asistenty

Nedávno na našem webu vyšel článek kolegy Patrika o tom, kterou výbavu by si do auta nikdy neobjednal. Jak jsem tak nad tématem přemýšlel, dospěl jsem k závěru, že můj výběr bude striktně záležet na konkrétním autě. Jednotlivé prvky výbavy můžou v cenících vypadat stejně, některé jsou ale jen polovičatým řešením. Druhou možností jsou řešení sice poctivá, avšak k určitému typu vozů je nepotřebujete. Pojďme se ale už podívat na onen seznam.

Vyhřívané sedačky

Znám spoustu lidí, kteří na vyhřívané sedačky nedají dopustit a mají je za nejlepší vynález lidstva od objevení mikrovlnky. Tentokrát se ale řeší můj osobní pohled. Musím říct, že je moc příjemné mít sedadlo vyhřáté, zároveň jsem ale zjistil, že vyhřívání sedadel používám pouze první 2 minuty cesty. Jakmile sedadlo není vymrzlé, už vyhřívání vypínám a přecházím na klasické topení. Absence vyhřívaných sedadel však má jednu podmínku – auto musí jít přes mobil předem vytopit. Pokud takovou vychytávku vůz má, je pro mě vyhřívaná sedačka zbytečností. Úplně opačný názor však mám na odvětrávané sedačky, které mám puštěné celé léto nepřetržitě.

Mercedes-Benz třídy S

Masážní funkce

I další výbava se týká sedadel, a to jejich masážní funkce. Vyzkoušíte je poprvé a jste nadšení, podruhé je zapnete před kamarády, aby viděli, že je máte, a napotřetí si na ně už nevzpomenete. Možná k docenění tohoto prvku výbavy musím teprve dospět, ale pokud masáž nefunguje dokonale, ani si na ni nevzpomenete. Možná až budu denně pracovně jezdit 800 kilometrů a bude mi přes 50 let, budu mluvit jinak.

Asistent jízdy v jízdním pruhu

Teď nemluvím o skvělém systému Pilot Assist ve Volvu XC90, ani o téměř autonomním řízení v BMW 530d. V některých vozech jde o polovičaté řešení, které neumí nic jiného než otravně pípat při přejetí pruhu. Takový systém neumí dávat impulz do volantu, pouze si vykřičet zásah řidiče. Nechci vytahovat jednotlivé značky, často se ale jedná o provinilce asijského původu.

BMW 2 Active Tourer

Sportovní paket na nesportovním autě

Chápu, že mnoha lidem se agresivnější úpravy nárazníků nebo křidélko na pátých dveřích líbí. Na některých autech a motorizacích však vypadá taková věc nepatřičně. BMW 750d alespoň mělo silný motor, stejně mi ale trošku přišlo, jako byste ředitele národní banky navlékli do sportovních tepláků nebo dresu.

Volvo XC90 T8 (2015)

Hloupá automatická dálková světla

Je to podruhé, co zmiňuji pořád ještě švédské Volvo, a opět musím chválit. Jejich automatická světla umí krásně vystínit protijedoucí auta a reaguji briskně. Stejně dobře to umí například Audi i další prémiové značky. Na trhu však najdete vozy, které automatická dálková světla mají, ale tvůrci se rozhodli na nich šetřit. Výsledkem pak je, že si připlatíte za to, že v noci vás bude každé druhé auto problikávat dálkovými světly, protože váš systém je neuměl včas vypnout nebo odstínit. Nakonec pak příplatkovou výbavu používat nebudete a radši budete dálková světla zapínat sami. A to zkrátka není dobrá investice.

Mercedes-Benz E 43 AMG

Automatické parkování

Od dob, co mám řidičský průkaz, jsem jel s desítkami aut se systémem automatického parkování, avšak nikdy jsem jej nepoužil (maximálně jako součást testování). Chápu, že pro někoho může jít o pohodlnější možnost parkování, na mě je však moc zdlouhavá a radši si zaparkuji sám. Často také přemýšlím o parkování bez řidiče a ovládání pomocí telefonu nebo chytrého klíčku. Zaparkování do úzkého parkovacího místa bez řidiče mi smysl dává, vše ale musí jít hladce, jednoduše a rychle.

Toyota Corolla

Infotainment s dotykovým ovládáním

Na prezentacích nebo pokud auto stojí vše funguje perfektně. Pak se ale rozjedete a u většiny vozů s velkým dotykovým displejem začíná problém. Bez koukání nenahmatáte vůbec nic, displej vás rozptyluje od řízení a vznikají nebezpečné situace. Dalším problémem jsou otisky prstů na displeji, kterých se nezbavíte a můžete jej leštit, jak často chcete. Ideální kombinace je tedy dotykový displej, ale zároveň intuitivní rozhraní s otočným ovladačem, které například nabízí trojice Audi, BMW nebo Mercedes. Nenechte se ale zmást například Lexusem, jejich „konzole“ je snad ještě horší než dotykový displej.

Osobně mám moderní technologie rád a pokud jsou dotažené do detailů, jsem z nich nadšený. Občas ale šlápne vedle každý, nebo jsem možná prostě jen velká citlivka.

Diskuze ke článku
Zdeněk
Zdravím čtenáře FDrive,
v podstatě se ztotožňuji s názorem autora článku. Automobilky si vynucují utrácení za vychytávky a různé automatické udělátka, aniž by o to majitel stál, resp. v rámci utracených peněz si o nich mohl svobodně rozhodnout a přinášely mu očekávanou přidanou hodnotu. Dá se očekávat, že nevyžádaná výbava je bez diskuzí výhodná pro servisy, neboť dříve nebo později přestanou vychytávky fungovat. Na druhou stranu, alespoň pro mne, automobilky nabízí důležitou výbavu až v nejvyšší výbavě. Uvedu příklad - přední mlhová světla a vyhřívaná zrcátka. Mohu mít vyhřívaná sedadla, volant atd., co jsou mi platné, když mám zamrzlá zrcátka v okamžiku, kdy najíždím na dálnici. Osobně na autě preferuji bezpečnost a pak až pohodlí. Pokud marketingoví manažeři sledují názory uživatelů z české kotliny, pak by měli zaznamenat, že ne každý zdejší řidič má potřeby blondýny či tlusté Američanky.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze