Korejci se činili a Hyundai představil výkonnou variantu Ioniq 6 N, Kia zase přiváží EV5 do Evropy. DS N°4 má české ceny a Bentley nás ohromuje luxusem. Tak vítejte u fNews.
fNews #316 – Hyundai ukázal našlapaný Ioniq 6 N, Bentley zase elektrický luxus
Podcast v audio formě
- přehrát tuto epizodu (mp3)
- odebírat podcast (RSS)
- odebírat podcast na Spotify
- odebírat na Apple Podcasts
Hyundai představil další sportovní kousek s označením N. A zatímco minule šlo o velké SUV Ioniq 5, nyní se má jednat o model, který se na trať hodí díky své konstrukci o něco více. Přivítejte Ioniq 6 N, elektrický sedan s pohonem všech kol, 800V architekturou a výkonem až 650 koní. Maximální rychlost je přitom 257 km/h, ale zásadnější je, že z 0 na 100 km/h se auto rozjede už za 3,2 sekundy. Nechybí celá řada technologií, které podporují onu sportovní jízdu. Launch Control pro efektivní start, N e-Shift pro simulaci manuální převodovky, Grin Boost, Torque Distribution nebo třeba Drift Optimizer pro nastavení úhlu vybočení zádě, míru prokluzu kol atd. Auto navíc nedostalo jen nový motor, ale přepracovány byly i skelet nebo náprava. Auto je o 8 cm delší a 6 cm širší, standardem jsou 20“ kola s novými brzdami. Baterie má kapacitu 84 kWh a z 10 na 80 % se nabije za 18 minut. Když zrovna neblázníte na okruhu, tak můžete v klidu vyrazit i na rodinnou dovolenou.
U korejské automobilky ještě zůstaneme, protože sesterská Kia se rozhodla do Evropy přivézt model EV5, který se dosud nabízel jen v Číně. Jde o SUV o délce 4,61 m, které tak může jít proti Enyaqu, ID.4 nebo Modelu Y. A ostatně také Ioniqu 5, i když s horší technikou. EV5 má totiž přední pohon, 218 k a 400V architekturu. NMC baterie má kapacitu 81,4 kWh jako u modelu EV3 s nabíjením až 150 kW. Nabíjení z 10 na 80 % tedy trvá nějakých 30 minut. Dojezd podle WLTP je 530 km. Potěší vás také objem kufru 566 l a komfortně vypadající interiér. Auto se na trh dostane na konci roku a všechny specifikace ani ceny ještě neznáme. Kolik by podle vás auto mělo stát?
Kde naopak ceny známe je DS N°4, které jsme si již představovali, ale teď můžeme konečně říci, že se začíná prodávat. A dodání prvním zákazníkům je naplánováno na září. Na výběr je ze tří verzí, základem nabídky je hybrid s tříválcovým benzínovým motorem, který prý v elektrickém režimu zvládne až 50 % jízdy po městě. Jeho cena startuje na 770 000 Kč. Plug-in hybrid pak ujede až 81 km čistě na elektřinu a má výkon 225 koní. Vyjde vás na 1 100 000 Kč, i když na trh přijde o něco později. Nejnáročnější si pak mohou vybrat elektrickou variantu E-Tense s výkonem 213 koní a baterií o kapacitě 58,3 kWh s dojezdem až 450 km podle WLTP. Tu pořídíte od 1 180 000 Kč.
A pojďme zakončit něčím, co nejen že nemá cenu, ale ani bychom je nechtěli vidět. Bentley totiž uvedlo nový koncept luxusního elektromobilu EXP 15, který je inspirovaný modelem z roku 1930 a snaží se odpovídat na kombinaci tradice a modernity. Hodně odlišný je pak interiér, který má jen 3 místa k sezení, sedadlo vedle řidiče totiž může měnit konfigurace. Nechybí skládací podlaha pro uložení zavazadel. Dále sedačky, lampičky a lednice pro situace, kdy zaparkujete a chcete si odpočinout u luxusního pikniku. Auto využívá luxusních textilií, titanu a dřeva. Nechybí mu digitální displeje a další ovládací prvky, ale řidič se jich může zbavit a spolehnout se na mechanické ukazatele. A to vše podle aktuálních potřeb a nálad.
Tak co na auta říkáte? Které z dnešního kousků vás zaujalo nejvíce? Pro více informací zamiřte na fDrive.cz.
