Ověřeno testem. DS N°8 ujela 750 km po okreskách bez nabíjení

8
Ověřeno testem. DS N°8 ujela 750 km po okreskách bez nabíjení
Fotografie: DS
  • Automobilka DS se pochlubila praktickým testem dojezdu
  • Vrcholný model N°8 s rezervou splnil normovaný akční rádius
  • To vše s trakční baterií, vyvinutou a vyráběnou ve Francii

Francouzská prémiová značka DS, patřící do koncernu Stellantis, se intenzivně snaží zapsat do podvědomí jako nositel pokroku. Proto nabídla model DS N°8, který díky špičkové aerodynamice nabízí na jedno nabití dojezd, plně srovnatelný se spalovacími modely. A protože publikum je poněkud skeptické, zejména po neutuchající masáži o domnělých úspěších čínských automobilek, rozhodli se Francouzi dokázat v praxi, že jejich novinka, stylový crossover N°8, skutečně ujede tolik, kolik deklaruje.

Uspořádali proto testovací jízdu dvou DS N°8 FWD Etoile Long Range s baterií 97,2 kWh netto, kterou vyvinula a vyrobila francouzská společnost ACC. Trasa vedla z Vélizy v departmentu Yvelines na východě země do Biscarrosse v Nové Akvitánii na jihozápadě Francie, nedaleko Bordeaux, pouze po vedlejších silnicích. Vozy vyrazily plně nabité, vzdálenost 750 km urazily bez nabíjení a oběma v cíli zbývala energie ještě zhruba na dalších 50 km.

Trasa kombinovala hlavní silnice, okresky, průjezdy městem i obchvaty, teplota se pohybovala v rozmezí 12 až 19 °C. Průměrná rychlost z celé trasy dosáhla solidních 54 km/h. To jsou mmch přísnější podmínky, než při testovacím cyklu WLTP, při níž se dosahuje průměru 46,5 km/h při teplotě 23 °C. Průměrná spotřeba po cestě vyšla 11,7 kWh/100 km, tedy o 1,2 kWh méně oproti normované hodnotě. Vozy by tak za podobných podmínek měly bezpečně ujet i 800 km.

Technické parametry DS N°8 FWD Long Range

Kompletní specifikace
Konstrukcecrossover, 4 834 × 1 920 × 1 574 mm, 2 180 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon180 kW, 245 koní, točivý moment: 343 Nm
Baterie99,6 kWh (97,2 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 160 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15,9 kWh / 100 km, dojezd: 750 km
Cena od1 690 000 Kč
tisková zpráva,
Diskuze ke článku
Vladislav Pisa
Vladislav Pisa
To je pěkný 👍
Dalibor Zacios
Dalibor Zacios
Určitá výhoda byla v tom, že vozy naklesaly v součtu cca 180 výškových metrů, na druhou stranu na tu vzdálenost to není až tak moc. Ale obávám se, že opačným směrem by kousek před cílem musely chvilku dobít, případně by dojely jen tak tak :)
Moj Komis
Moj Komis
Fandím ev, ale takéto násilné presvedčovanie s "obrovskými" dojazdami je smiešne. Takéto testy a články mi veľmi pripomínajú reklamy na "super" výrobky z tv, dobrý výrobok nepotrebuje reklamu, lebo ľudia si to medzi sebou povedia, že je to dobrý výrobok.
Miko Marczyk prešiel na naftovom Superbe 2831 km na jednu nádrž, z Poľska z Lodže do Paríža a naspäť.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze