Francouzská prémiová značka DS, patřící do koncernu Stellantis, se intenzivně snaží zapsat do podvědomí jako nositel pokroku. Proto nabídla model DS N°8, který díky špičkové aerodynamice nabízí na jedno nabití dojezd, plně srovnatelný se spalovacími modely. A protože publikum je poněkud skeptické, zejména po neutuchající masáži o domnělých úspěších čínských automobilek, rozhodli se Francouzi dokázat v praxi, že jejich novinka, stylový crossover N°8, skutečně ujede tolik, kolik deklaruje.
Uspořádali proto testovací jízdu dvou DS N°8 FWD Etoile Long Range s baterií 97,2 kWh netto, kterou vyvinula a vyrobila francouzská společnost ACC. Trasa vedla z Vélizy v departmentu Yvelines na východě země do Biscarrosse v Nové Akvitánii na jihozápadě Francie, nedaleko Bordeaux, pouze po vedlejších silnicích. Vozy vyrazily plně nabité, vzdálenost 750 km urazily bez nabíjení a oběma v cíli zbývala energie ještě zhruba na dalších 50 km.
Trasa kombinovala hlavní silnice, okresky, průjezdy městem i obchvaty, teplota se pohybovala v rozmezí 12 až 19 °C. Průměrná rychlost z celé trasy dosáhla solidních 54 km/h. To jsou mmch přísnější podmínky, než při testovacím cyklu WLTP, při níž se dosahuje průměru 46,5 km/h při teplotě 23 °C. Průměrná spotřeba po cestě vyšla 11,7 kWh/100 km, tedy o 1,2 kWh méně oproti normované hodnotě. Vozy by tak za podobných podmínek měly bezpečně ujet i 800 km.
Technické parametry DS N°8 FWD Long Range
Kompletní specifikace| Konstrukce | crossover, 4 834 × 1 920 × 1 574 mm, 2 180 kg |
|---|---|
| Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
| Výkon | 180 kW, 245 koní, točivý moment: 343 Nm |
| Baterie | 99,6 kWh (97,2 kWh využitelná kapacita) |
| Nabíjení | rychlonabíjení: 160 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
| Spotřeba | Kombinovaná: 15,9 kWh / 100 km, dojezd: 750 km |
| Cena od | 1 690 000 Kč |

Miko Marczyk prešiel na naftovom Superbe 2831 km na jednu nádrž, z Poľska z Lodže do Paríža a naspäť.