Svébytné japonské automobilce Honda dosud v nabídce chyběl zvýšený kompaktní model, který by vyhověl například těm, jimž se stýská po ukončeném bezedném kombi Civic Tourer. To se mění s příchodem nové Hondy ZR-V, kterou jsme vám již představili. Kompaktní crossover mezi SUV a hatchbackem používá techniku z většího CR-V a nabídku pohonů ořezal na dřeň, když v nabídce ponechal jediný, nazvaný 2.0 i-MMD Hybrid. Tedy přímovstřikový, dlouhozdvihový dvoulitrový čtyřválec s Atkinsonovým cyklem a plynule variabilním časováním všech ventilů. Vůz by měl zaujmout kultivovanou, vycizelovanou a úspornou jízdou plus vyčerpávajícím seznamem standardní výbavy již v nejlevnější ze tří výbavových linií.
Posuďte sami. Již startovní výbava Elegance za 939 900 Kč nabízí kromě jiného i kompletní balíček jízdních plus bezpečnostních asistentů, včetně adaptivního tempomatu, varování před srážkou s aktivním zásahem v nízké rychlosti, samočinnou jízdu v pruhu, inteligentní tempomat se čtením dopravních značek, asistenci pro jízdu v koloně či zácpě a prevenci sjetí z vozovky. Dále nechybí bezklíčový přístup, volič jízdních režimů, páčky rekuperace pod volantem, vyhřívání předních sedadel, duální automatická klimatizace, centrální displej s navigací, DAB, AA/ACP, ovládání audia na koženém volantu, světelný a dešťový senzor, přední a zadní parkovací senzory plus zadní kamera, elektricky sklopná zrcátka či LED světlomety s asistentem dálkových světel.
Prostřední Sport za 989 900 Kč, který se zřejmě stane v rámci řady bestsellerem, přidává elektricky ovládané páté dveře kombinované čalounění s koženkou, elektrické nastavení předních sedadel, zatmavená zadní okna, bezdrátovou nabíječku mobilů a odlišný dezén kol, ovšem stejného rozměru 225/55 R18. A konečně Advance za 1 039 900 Kč přihazuje head-up displej, plně kožené čalounění, paměť řidičova sedadla a vyhřívání zadních míst, vyhřívaný volant, audiosystém s 12 reproduktory místo 8 a subwooferem, otevírací panoramatickou střechu a adaptivní světlomety s přisvěcováním do zatáček.
Jediný příplatek je žádán za barvu, činí 17 900 Kč za metalízu či 22 900 Kč za tzv. prémiový lak. Vůz se pro evropský trh vyrábí v Japonsku a v současné době už je k mání.