Nový model ZR-V je vlastně současná Honda Civic na vyšším podvozku. Tak nějak se k novince vyjádřil předávací technik v českém zastoupení značky při převzetí vozu. Jako první česká redakce tak máme šanci vyzkoušet kvality japonského městského crossoveru. Trošku omezující je, že navzdory vynikající hybridní technice je k dostání pouze s jedním motorem a výhradně pohonem přední nápravy. Zatím jsme s modelem ZR-V ujeli 140 km a díky jízdnímu režimu Eco se nám daří jezdit za 5,5 litru na 100 km. Dlouhého dojezdu je pak dosaženo v kombinaci s 57litrovou palivovou nádrží.
Škoda jen, že elektrický režim nelze natvrdo vyvolat skrze klasické tlačítko. Toyota to třeba umí, ale u Hondy si nejspíše řekli, že vše nechají na „mozku“ pohonného ústrojí. Kdo má extrémně lehkou nohu na plynovém pedálu, bude schopen na jeden zátah ujet i dva kilometry v čistě bezemisním režimu. Japonská novinka naštěstí tento neduh kompenzuje mnoha jinými přednostmi, jako je vynikající prostor na obou řadách sedadel či intuitivní ovládání palubního systému. Na test máme prostřední výbavu Sport, která jako jediná sází na černé doplňky karoserie a odlišnou strukturu mřížky chladiče.
A nevýhody? S pohonem všech kol tento model nepořídíte. Stejně tak do kapes ve dveřích nejde vměstnat nic většího jak litrová PET lahev. Při vyšším zatížení vozu či potřebě vyšší dynamiky začíná citelně narůstat spotřeba atmosféricky plněného benzinového dvoulitru, a tak nás bude hodně zajímat, jak si Honda ZR-V poradí při delším dálničním výletě. Potřeba je také počítat s pevně danými stupni výbavy, u kterých existují jen minimální příplatky. Náš testovaný kus aktuálně vychází na 989 tisíc Kč.
Technické parametry Honda ZR-V e:HEV
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 568 × 1 840 × 1 620 mm, 1 514 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 135 (105 + 135) kW, 184 (143 + 184) koní, točivý moment: 186 Nm / 4 500 ot/min |
Nádrž | 57 l |
Spotřeba | Kombinovaná: 5,7 l / 100 km |
Cena od | 939 900 Kč |