Hybridní Hondu ZR-V jsme už testovali a ukázalo se, že jde o velmi povedené kompaktní SUV s efektivním hybridním pohonem. Momentálně na tomto voze testuji reálnou spotřebu, ale venkovní teploty klesly hluboko pod bod mrazu, což spotřebě zrovna nepřeje. Jak si s tím Honda ZR-V e:HEV poradí?
Technické parametry Honda ZR-V e:HEV
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 568 × 1 840 × 1 620 mm, 1 514 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 135 (105 + 135) kW, 184 (143 + 184) koní, točivý moment: 186 Nm / 4 500 ot/min |
Nádrž | 57 l |
Spotřeba | Kombinovaná: 5,7 l / 100 km |
Cena od | 939 900 Kč |
Hned první usednutí do vozu mi dalo jasnou informaci, že toto bude příjemný test. Jde o verzi Sport a její sportovněji tvarované sedačky mají skvělé boční vedení, přesně na moji postavu. Sedák sice nepatří mezi nejdelší, ale jeho sklon se dá nastavit tak, že mi podpírá stehna, i když měřím přes 190 cm. Takže pozice za volantem je komfortní a spolu s bočním vedením sedaček je to z mého pohledu skvělá kombinace. Interiér je kvalitní a trochu mi připomíná Civic. Ještě než jsem doplnil nádrž „po cvaknutí“, abych začal test spotřeby, jezdil jsem spíše s lehčí nohou a šlo o kombinaci dálnice, kde jsem se držel do 110 km/h, a města. Jel jsem z Prahy Žižkova do Berouna a poté trasu Beroun – Praha Horní Počernice a zpět, tedy v tom byly dva průjezdy Prahou a jeden poloviční. Teplota ještě byla okolo nuly, případně mírně nad nulou. Palubní počítač pak ukázal spotřebu 4,9 l/100 km.
Po natankování jsem vynuloval palubní počítač a projel Berounem. Jelikož vůz už byl vytopený a motor zahřátý po cestě z Prahy, hybridní systém fungoval tak, jak má. Tedy v hojné míře vypínal spalovací motor a nechal auto jet jen v čistě elektrickém režimu. Spotřeba po průjezdu městem pak vyšla na krásných 2,4 l/100 km.
Další cesty už tak jednoduché pro auto nebyly. Zejména kratší trasy po městě, kdy se nejprve musí zahřát spalovací motor a vytopit auto, jsou prakticky bez režimu EV a spotřeba je výrazně vyšší. Zejména teď, kdy vnější teploty klesly až na -12 °C. Jak si s tím hybridní Honda ZR-V poradí? Pokud vás na tomto autě něco zajímá, i mimo spotřebu, ptejte se níže v komentářích. Odpověď zjistím a naleznete ji v testu.
Rozumím tomu, že musím benzínovým motorem vytáhnout nějakou váhu navíc na kopec do Humpolce/Jeníkova, ale uspoří to auto cestou zpět i na dálnici? A má hybrid nějakou výhodu na dálnici a pokud ne, je nevýhodou?