V mrazivých teplotách testujeme reálnou spotřebu hybridní Hondy ZR-V

Ptejte se na to, co vás zajímá
7
V mrazivých teplotách testujeme reálnou spotřebu hybridní Hondy ZR-V
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Honda ZR-V e:HEV je praktické a kompaktní SUV s hybridním pohonem
  • S lehkou nohou se dá jezdit pod 5 litrů na 100 km i v normální české zimě
  • Když ale teploty klesnou pod -10 °C, na krátkých jízdách spotřeba roste

Hybridní Hondu ZR-V jsme už testovali a ukázalo se, že jde o velmi povedené kompaktní SUV s efektivním hybridním pohonem. Momentálně na tomto voze testuji reálnou spotřebu, ale venkovní teploty klesly hluboko pod bod mrazu, což spotřebě zrovna nepřeje. Jak si s tím Honda ZR-V e:HEV poradí?

Technické parametry Honda ZR-V e:HEV

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 568 × 1 840 × 1 620 mm, 1 514 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon135 (105 + 135) kW, 184 (143 + 184) koní, točivý moment: 186 Nm / 4 500 ot/min
Nádrž57 l
SpotřebaKombinovaná: 5,7 l / 100 km
Cena od939 900 Kč

Hned první usednutí do vozu mi dalo jasnou informaci, že toto bude příjemný test. Jde o verzi Sport a její sportovněji tvarované sedačky mají skvělé boční vedení, přesně na moji postavu. Sedák sice nepatří mezi nejdelší, ale jeho sklon se dá nastavit tak, že mi podpírá stehna, i když měřím přes 190 cm. Takže pozice za volantem je komfortní a spolu s bočním vedením sedaček je to z mého pohledu skvělá kombinace. Interiér je kvalitní a trochu mi připomíná Civic. Ještě než jsem doplnil nádrž „po cvaknutí“, abych začal test spotřeby, jezdil jsem spíše s lehčí nohou a šlo o kombinaci dálnice, kde jsem se držel do 110 km/h, a města. Jel jsem z Prahy Žižkova do Berouna a poté trasu Beroun – Praha Horní Počernice a zpět, tedy v tom byly dva průjezdy Prahou a jeden poloviční. Teplota ještě byla okolo nuly, případně mírně nad nulou. Palubní počítač pak ukázal spotřebu 4,9 l/100 km.

Po natankování jsem vynuloval palubní počítač a projel Berounem. Jelikož vůz už byl vytopený a motor zahřátý po cestě z Prahy, hybridní systém fungoval tak, jak má. Tedy v hojné míře vypínal spalovací motor a nechal auto jet jen v čistě elektrickém režimu. Spotřeba po průjezdu městem pak vyšla na krásných 2,4 l/100 km.

Honda ZR-V e:HEV

Další cesty už tak jednoduché pro auto nebyly. Zejména kratší trasy po městě, kdy se nejprve musí zahřát spalovací motor a vytopit auto, jsou prakticky bez režimu EV a spotřeba je výrazně vyšší. Zejména teď, kdy vnější teploty klesly až na -12 °C. Jak si s tím hybridní Honda ZR-V poradí? Pokud vás na tomto autě něco zajímá, i mimo spotřebu, ptejte se níže v komentářích. Odpověď zjistím a naleznete ji v testu.

Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
Nejvíc mě zajímá cesta po dálnici. Údaje majitelů se rozchází od těžko uvěřitelných 5l po 8. Mě zajímá jednoduchá cesta Praha - Humpolec rychlostním průměrem okolo 125kmh, teda asi 140 na tacho pokud to jde s rozumným ne mírným ani husým provozem. Pak zpět do Prahy a průměr za celou cestu.

Rozumím tomu, že musím benzínovým motorem vytáhnout nějakou váhu navíc na kopec do Humpolce/Jeníkova, ale uspoří to auto cestou zpět i na dálnici? A má hybrid nějakou výhodu na dálnici a pokud ne, je nevýhodou?
Petr Reharik
Petr Reharik
Má z-rv od listopadu. Průměrku mám 6.8. Po dálnici, když tomu slapnu trochu a jedu kolem 145km/h tak je to 8 litrů. Teď když mrzlo, tak jezdím za 7,3. Dost hraje roli jak moc mate rádi teplo v autě. Když se nastaví nižší teplota dřív začne používat Ev. Jezdím půl na půl město okresky.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze