Honda oslavila 25 let hybridních technologií evropskou premiérou konceptu Prelude

Honda oslavila 25 let hybridních technologií evropskou premiérou konceptu Prelude
Fotografie: Honda
  • Veřejná premiéra konceptu se uskuteční na letošním Festivalu rychlosti v Goodwoodu
  • Počítá se s výrobou sériové verze
  • Nová Honda Prelude se dostane i na evropský trh

Společnost Honda oslavila 25 let hybridních technologií evropskou premiérou konceptu Prelude a před prvním veřejným představením vozu na Festivalu rychlosti v Goodwoodu 11.–14. července potvrdila, že sériový model se do regionu vrátí. Koncept byl poprvé představen na loňském veletrhu Japan Mobility Show. Model Prelude nabídne dokonalou kombinaci úchvatných jízdních vlastností a výjimečné účinnosti. Ve stylové a dynamické formě je tak zhmotněním dlouhodobého závazku společnosti Honda elektrifikovat svoje vozidla. Původní model Prelude se v Evropě představil před 45 lety a až do roku 2001 spolehlivě sloužil pět generací, během kterých využíval vysoce výkonné, špičkové technologie značky Honda. Návrat slavného jména v podobě nového modelu je tak velmi očekáván, neboť slibuje strhující spojení stylu a vytříbenosti podpořené hybridním hnacím ústrojím.

Název „Prelude“ označuje úvodní hudební skladbu a příhodně staví vůz do pozice předchůdce budoucích modelů, které ztělesňují oddanost společnosti Honda sportovnímu výkonu. Je důkazem, že společnost Honda chce v duchu svého sloganu přinášet radost z jízdy zákazníkům po celé Evropě. Tomojuki Jamagami, hlavní inženýr a vedoucí velkých projektů společnosti Honda Motor, řekl: „Nový model Prelude představuje nejen nejnovější kapitolu v našem neustále se rozvíjejícím příběhu hybridních vozidel, ale je také výsledkem 25 let inovací v oblasti výzkumu a vývoje hybridních jednotek. Aby si tento model zachoval své sportovní geny, propojili jsme účinnost a ekologický aspekt elektrifikované jízdy s podmanivým zážitkem z řízení. Radost z jízdy tak odpoutává uživatele od každodenního života.

„Model Prelude navíc potvrzuje pokračující význam hybridního pohonu ve strategii elektrifikace vozů Honda. Je klíčovým krokem k naplnění našeho závazku, aby 100 % nových prodaných vozidel bylo do roku 2040 poháněno akumulátory nebo vodíkovými palivovými články.“ Společnost Honda letos slaví čtvrtstoletí inovací v oblasti hybridních jednotek. Revoluční kupé Insight, které bylo představeno již v roce 1999, bylo prvním evropským sériově vyráběným hybridem. Od té doby značka zaujímá přední postavení v oblasti vývoje technologií hybridních pohonných jednotek. Její modely pomáhají řidičům plynule, bez problémů a s minimálními náklady vykročit vstříc elektrifikované budoucnosti. Po příchodu modelu Insight uvedla společnost Honda v roce 2003 Civic IMA, který propojil elektrickou převodovku s plynule měnitelným převodem (CVT) s čtyřválcovým motorem i-VTEC o objemu 1,3 l a elektromotorem o výkonu 20 koní, čímž dosáhl nižší spotřeby paliva.

O sedm let později byl uveden model CR-Z, kombinující unikátní paralelní hybridní systém Honda IMA se zážehovým motorem o objemu 1,5 l a manuální převodovkou. Výsledkem byla ideální rovnováha mezi strhující jízdní dynamikou a nízkou spotřebou paliva. V roce 2016 bylo do segmentu supersportů zavedeno prostřednictvím modelu NSX technologicky dosud nejvyspělejší hybridní hnací ústrojí s pohonem všech kol. Dnes je hlavní modelová řada společnosti Honda plně elektrifikovaná, modely Jazz, Civic, HR-V, ZR-VCR-V jsou standardně dostupné s pohonnými jednotkami e:HEV. Využívají vyspělá hnací ústrojí, která plynule přechází mezi elektrickým a hybridním pohonem a pohonem spalovacím motorem bez jakéhokoli zásahu ze strany řidiče. Všechny modely nabízejí snadnou ovladatelnost, působivý zážitek z jízdy, konkurenceschopnou spotřebu a nízké emise.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze