Kromě běžně dostupných vozů, které se v Česku oficiálně prodávají, občas přineseme i pohled na elektromobil, jenž si běžně koupit nemůžete. A jeden takový tu máme i teď – Hondu e:Ny1. Tento vůz chtěla Honda původně uvést i na český trh, ale k tomu zatím nedošlo. Uvedla ho však na jiných trzích, a díky společnosti Cario, která se rozhodla dovézt tento vůz do České republiky, si ho můžete zakoupit i u nás za poměrně zajímavou cenu. Pojďme se tedy podívat na auto blíže.
Design a exteriér vozu
Hondu e:Ny1 je kompaktní crossover o délce 4,4 m, který vychází z hybridního modelu Honda HR-V. Od základní hybridní Hondy HR-V, kterou jsme také testovali, se liší pouze detaily, zejména v přední části, kde namísto mřížky chladiče najdete vyplněnou část, pod kterou se skrývá nabíjecí konektor. Vůz je dovezen z Číny, má tedy čínský rychlonabíjecí konektor, ale pro evropské stanice je vybaven redukcí, která umožňuje nabíjení i na běžných nabíjecích stanicích s konektorem CCS.
Prolezli jsme japonský elektromobil Honda e:Ny1, dovezený z Číny
Elektromotor je umístěn vpředu a nabízí výkon 150 kW, což je standardní hodnota pro elektromobily s předním pohonem. Díky této konfiguraci by dynamika vozu měla být solidní na poměry kompaktních crossoverů. Baterie má kapacitu 68,8 kWh a dojezd podle WLTP činí 412 km. Spotřeba energie podle WLTP je 18,2 kWh na 100 km. Nabíjecí výkon na stejnosměrné nabíjecí stanici pak je 78 kW, což je dostatečné pro městské nebo příměstské využití, kam se vůz nejlépe hodí.
Technické parametry Honda e:Ny1
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 387 × 1 790 × 1 584 mm, 1 655 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm |
Baterie | 68,8 kWh |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 18,2 kWh / 100 km, dojezd: 412 km |
Cena od | 1 171 000 Kč |
Interiér se odlišuje od výchozího modelu HR-V jiným tvarem a uspořádáním přístrojové desky. Najdeme zde velký vertikálně orientovaný displej infotainmentu a digitální kokpit bez klasické kapličky přístrojů. Ve voze jsou použity kvalitní materiály, jako je světlá syntetická kůže. Sedadla poskytují solidní boční vedení a komfort.
Mimo to nabízí Honda e:Ny1 praktický zavazadlový prostor o objemu přibližně 400 litrů, což je srovnatelné s hybridní verzí Hondy HR-V. Ve třídě kompaktních crossoverů to lze považovat za standard. Zadní sedadla poskytují dostatek prostoru pro cestující, a to i pro osoby vyšší postavy. Se svoji výškou 192 cm si dozadu v pohodě sednu a mám i místo nad hlavou. Problémem je pouze prostřední sedačka, která je vyšší, nemám tedy místo nad hlavou. Ale pro lidi s menší postavou bude dostačující. Výhodou pak je rovná podlaha bez středového tunelu, což zlepšuje komfort cestování vzadu. Nevýhodou pak je absence zadních sedaček Magic Seats, které pravděpodobně nebylo možné použít kvůli baterii v podlaze. Protože Honda HR-V je spolu s Hondou Jazz má.
Pohledný a praktický crossover za dobrou cenu
Honda e:Ny1 je zajímavý elektromobil, který vychází z koncepce spalovacího vozu, ale nabízí solidní parametry a sportovně střižený design. Je to městský crossover, který zaujme svými vlastnostmi a praktičností. Cena vozu je 956 tisíc korun včetně DPH, ale s využitím dotací se můžete dostat až na 590 tisíc korun, což je velmi atraktivní nabídka. Pokud vás Honda Ni1 zaujala, určitě se podívejte do nabídky společnosti Cario, která tento vůz dováží.