Ačkoliv Honda začala svého času vyrábět spolu s Toyotou elektrifikovaná hybridní auta jako první na světě, nástup elektromobility nezachytila. Pozoruhodný a technicky mimořádně vyspělý malý elektromobil Honda e se svou vysokou cenou minul vkus obecenstva a v Evropě odešel do předčasného důchodu. Automobilka sice rozjíždí celou separátní elektrickou modelovou řadu v Číně postavenou ve spolupráci s tamějšími automobilkami a ve spolupráci se Sony připravila pozoruhodný koncept Afeela, ovšem zbytku světa momentálně nabízí jediný elektromobil Honda e:Ny1 na nové elektrické platformě ENF. To však samozřejmě nestačí, a tak v roce 2026 nastane elektrický rok 0, aspoň tedy podle marketérů Hondy. Ti totiž pojmenovali zcela novou řadu elektromobilů právě Honda 0 Series. A na CES 2024 přivezli zprávu o jejím vzniku, upravené logo určené právě pro budoucí elektromobily a rovnou dva koncepty postavené v duchu nových zásad nulté série.
Ty jsou celkem jednoduché; rezonující design, špičková aktivní bezpečnost, on-line propojení s vnějším světem a internetem věcí, radost z jízdy a efektivita. A právě takové jsou i dva koncepty s jednoduchými názvy Saloon a Space Hub. Oba jsou natolik futuristické, že lze jen těžko napasovat do současného systému automobilových tříd, spojuje je však minimalistický jednoprostorový design zbavený všeho nadbytečného. Saloon se protáhl do formy nízkého gran turisma, tvarově nápadně připomínajícího starší Lamborghini, Space Hub zase do podoby jakéhosi křížence mezi MPV a luxusního shuttlu s konferenčním salonkem místo tradičního interiéru.
Konkrétních informací jako obvykle není mnoho, ale nějaké se objevily. Honda od roku 2026 každopádně počítá s tím, že bude nabízet automatizované řízení minimálně třetí úrovně i v dostupnějších modelech. Nové elektromobily mají být s řidičem elektronicky propojeny natolik, že se postupně mají učit zvyky uživatele (tisková zpráva už nepoužívá slovo řidič) a vycházet mu čím dál více vstříc. A konečně elektrický pohon má přinést zaprvé účinné integrované hnací jednotky e-Axles a také novou generaci baterií s vysokou energetickou hustotou, degradací do 10 % po 10 letech a nabíjením 15–80 % SoC pod 15 minut.