Honda se chce stát lídrem v oblasti elektrických motorek. Představila dva koncepty

Honda se chce stát lídrem v oblasti elektrických motorek. Představila dva koncepty
Fotografie: fdrive.cz
  • Honda chce mít do roku 2030 třicet elektrických motocyklů v nabídce
  • Na veletrhu EICMA jsme mohli naživo spatřit koncepty Urban a Fun
  • Produkční verze chce Honda doručit na trh už v příštím roce

Honda jako největší producent motocyklů, chce do konce roku 2030 představit světu 30 plně elektrických modelů. Už nyní má v nabídce několik elektrických skútrů, elektrická kroska CR Electric Prototype se jako koncept objevila už v roce 2019, ale produkční verze je zatím v nedohlednu a nyní jsme se dočkali dalších dvou konceptů Urban a Fun, které se ovšem do produkce chystají už v příštím roce.

Honda představila dva koncepty elektrických motorek. Urban a Fun

Honda EV Urban Concept představuje vizi městské elektrické mobility budoucnosti. Tento model, vybavený inovativním designem, pokročilou konektivitou a interně vyvinutým akumulátorem, je navržen tak, aby splňoval potřeby moderní městské dopravy. Jeho elegantní a funkční design, intuitivní rozhraní člověk-stroj (HMI) a harmonické propojení softwaru a hardwaru zajišťují, že tento model bude nejen praktický, ale i zábavný. Honda si klade za cíl umožnit svobodu pohybu co nejširšímu okruhu uživatelů a přinést nové možnosti mobility pro každého zákazníka. EV Urban Concept tak symbolizuje budoucnost městské mobility, která je šetrná k životnímu prostředí a současně efektivní a přístupná.

Takhle se Honda vyjádřila k novému konceptu Urban v tiskové zprávě a více o něm zatím nevíme, mohu vám ale přiblížit něco málo, co jsem z tohoto modelu vykoukal na veletrhu EICMA. Skútr se velice přibližuje dnes tak oblíbené kategorii maxiskútrů, ale od pohledu je menší než maxiskútr a trošku větší, než normální skútr. Jestliže si z každé kategorie vzal to nejlepší, tak by to znamenalo, že bude velmi dobře ovladatelný a zároveň pekelně rychlý. Urban koncept bude přenášet točivý moment z motoru umístěného v rámu pomocí řemenu na zadní kolo, to by mohlo značit, že by mohl být výkonově zajímavý. Baterie se nacházejí pod sedlem a v tunelu mezi nohama, kapacitu a způsob nabíjení můžeme zatím pouze odhadovat. Jezdec před sebou bude mít barevný displej s pokročilou grafikou, ale víc nevíme. Design je velice vydařený, moderní a jednotlivé prvky karoserie na sebe navazují s naprostou precizností a skútr působí uhlazeně a zároveň sportovně. Stupačky pro spolujezdce jsou zapuštěné a téměř nepoznáte, že jsou to stupačky. Oba modely spojují společné barevné kombinace s využitím bílé, černé, stříbrné a poutavým prvkem na oživení jsou detaily v bronzové.

Koncept Fun je po designové stránce naprostá pecka a je to jedna z nejhezčích sportovních motorek, které jsem viděl. Motorka zaujme špičkovým zpracováním a detailním provedením, které ji činí velmi atraktivní. Její futuristický design díky tomu přitahuje pozornost a zaujala mě na první pohled. Bohužel ani tady toho moc nevíme, ale Honda prozradila alespoň pár detailů. Tenhle stroj nabízí výkon srovnatelný s klasickými motocykly střední třídy a typově se má řadit mezi naked-biky s perfektní ovladatelností, bohužel je mi rovnou jasné, že na mě bude opět poměrně malý. Baterka je vyvinutá tak, aby byla co nejlehčí a zároveň se rychle nabíjela. Navíc je kompatibilní s rychlonabíječkou CCS2. Na jedno nabití ujede přes 100 km, což je velice zkreslující údaj, ze kterého těžko odhadovat, zda má Honda na mysli, že 100 kilometrů při sportovní jízdě, nebo kombinovaně, nebo snad dokonce při průměrné rychlosti 80 kilometrů za hodinu? Doufejme, že to bude ta první možnost, Honda si jistě uvědomuje v jakém žijeme roce a jaké technologii máme k dispozici. Podle zpracování a moderního designu se dá očekávat, že technologie budou na podobné úrovni a Fun by mohl dostát svému jménu. Použité pneumatiky Diablo Rosso a duální brzdy na předním kole naznačují, že by tomu tak mohlo být.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze