Společnost Can-Am, značka BRP Inc., na veletrhu EICMA veřejně představila své dlouho očekávané elektrické motocykly pro rok 2025, a to modely Pulse a Origin. Can-Am Pulse je navržen speciálně pro městské prostředí. Tento agilní a svižný naked motocykl by měl být na základě dostupných specifikací poměrně zábavný a hravý. Can-Am Origin je koncipován pro dobrodružství za hranicemi města a řadí se mezi dual-sportovní motorky. Oba modely také disponují obrovským 10,25-palcovým dotykovým displejem s Apple CarPlay, což jezdcům umožňuje snadnou navigaci a stálé spojení s aplikací BRP GO! Majitelé Androidů se mohou samozřejmě také propojit pomocí bluetooth, ale budou mít omezenější funkce
Can-Am EICMA. Modely Pulse a Origin
Oba modely sdílí nejdůležitější komponenty, jako je baterie a motor, ale přesto je každý úplně jiný. Pulse i Origin, jsou standardně vybaveny odolnou 8,9 kWh baterií, která současně tvoří nosnou konstrukci, protože ani Pulse, ani Origin nemají standardní rám, jako je tomu zvykem u jiných motorek. Baterie je zároveň kapalinou chlazená a je možné ji nabíjet výkonem až 6,6 kW. S rozdílnou koncepcí se liší i váha a s tím spojené hodnoty, zatímco Pulse poskytuje odhadovaný městský dojezd až 160 km, tak Origin 145 km. Liší se také zrychlení z 0 na 100 kilometrů za hodinu, které má městský Pulse pouhé 3,8 vteřiny, zatímco terénní Origin za 4,3 vteřiny. Oba pak mají shodně maximální výkon 35 kW a elektronicky omezenou maximální rychlost na 130 kilometrů za hodinu.
Can-Am vybavil oba modely velkým a moderním dotykovým displejem, který vám umožní upravovat několik parametrů u přednastavených módů, které jsou u Pulse 4 a Origin má 2 off-roadové navíc. Mezitím co najdete na pravém řidítku pouze 3 tlačítka, tak levé řidítko je obsypané tlačítky a na první pohled to může vyvolat nejistotu, zda je to vůbec nutné, ale ve výsledku bude člověk používat jen menší množství a ostatní jsou především na přepínání hudby a podobné úkony. Další zajímavostí je funkce plynové rukojeti, kterou při opačném pohybu zápěstím upravujete intenzitu rekuperace, a proto nemusíte tak často při snižování rychlosti používat brzdy a opotřebovávat brzdové destičky. I přes nestandardní stavbu motocyklů, se na oba podařilo umístit malý odkládací prostor na nezbytné věci, které nosíte po kapsách. Pulse i Origin jsou k dostání ve třech barevných kombinacích a už nyní je možné si je předobjednat společně s velkým množstvím příplatkové výbavy. Sportovnější Pulse má cenovku 13 999 $ (přes 335 000 korun) a dual-sportovní Origin 14 499 $ (téměř 350 000 korun).