Model Origin, který jsem měl možnost testovat dříve, vychází z podobného základu, avšak v omezenější konfiguraci. Disponuje výkonem 11 kW a čtyřmi režimy jízdy. Pulse 73‘ má navíc tzv. funkce Plus – tedy maximální výkon až 35 kW a šest režimů včetně voleb Offroad+ a Sport+, což znatelně posiluje zábavnost a dynamiku. Přidává se také exkluzivní výbava jako signaturní LED osvětlení a stylové designové prvky.
Test Can-Am Pulse – Když chcete něco víc než jen dopravní prostředek
Tabulka specifikací elektrické motorky Can-Am Pulse
| Výkon | nominální 20 kW, peak 35 kW |
|---|---|
| Maximální rychlost | 129 km/h |
| Akcelerace 0–100 km/h | 3,8 s |
| Baterie a nabíjení | 8,9 kWh, 1,5 h |
| Dojezd | 80–115 km |
| Hmotnost | 177 kg |
| Kola | 17" vpředu, 17" vzadu |
| Cena | 480 000 Kč |
Možnosti konfigurace
U elektrických motorek od Can-Amu máte možnost výběru z několika balíčků výbavy. Například Two Up je určen pro jízdu ve dvou a obsahuje druhé sedlo, stupačky, vyhřívané rukojeti a praktickou zadní brašnu. Trail Sneaker pak přidává mlhová světla, boční LED osvětlení a komfortní sedlo. Pro každodenní dojíždění je zase vhodná výbava Urban s plexištítem, ochrannými rámy a kufry. V konfigurátoru si dále můžete vyladit motorku podle představ díky široké nabídce příplatkové výbavy. Zajímavostí je možnost výběru ze dvou motorů – základní, který má má 11 kW, jsem měl v Originu a vystačí vám na něj řidičské oprávnění A1/B, zatímco výkonnější verze s 35 kW už vyžaduje řidičské oprávnění skupiny A2.









Design a zpracování
Lak Sterling Silver v kombinaci s černými detaily a logem „73“ působí elegantně, nadčasově a přitom sportovně. Motorka je na první pohled promyšleně navržená a dobře zpracovaná. Zaujme také zapouzdřený sekundární řetěz, který se nachází v olejové lázni, automaticky se napíná a vyžaduje minimální údržbu. To vše přispívá ke komfortu a nižším nákladům na servis. Servisní interval řetězu je 15 000 km. Součástí výbavy „73“ je i kouřově zakalený plexištít. Samotné šasi si zaslouží pozornost – baterie zde totiž netvoří jen zásobník energie, ale zároveň plní nosnou konstrukční funkci rámu. Celý stroj navíc využívá kapalinou chlazené komponenty, což pomáhá lépe zvládat tepelné zatížení a zajišťuje konzistentní výkon i při náročnější jízdě.
Displej a ovládání
Dominantním prvkem kokpitu je 10,25" TFT dotykový displej s vysokým rozlišením, který slouží jako hlavní ovládací a informační rozhraní. Zobrazuje režimy, stav baterie, rekuperaci a další důležité údaje. Nechybí Apple CarPlay, připojení telefonu a mobilní aplikace (v současnosti bez podpory Android Auto). Rekuperace se ovládá netradičně – zpětným pohybem plynové rukojeti, což je návykové a efektivní.
Podvozek a jízdní vlastnosti
Can-Am Pulse 73‘ je postavena výhradně na silniční použití, o čemž svědčí použití 17" kol vpředu i vzadu. Přední vidlice KYB s průměrem 41 mm nabízí zdvih 140 mm, zadní tlumič značky Zachs je nastavitelný. O brzdný výkon se starají komponenty J. Juan spadající pod Brembo – vpředu 320mm kotouč s dvoupístkovým třmenem, vzadu 240mm kotouč s jednopístkem. Brzdy jsou dobře dávkovatelné a spolehlivé. Motorka váží 177 kilogramů a uveze 150 kilogramů.
Pohonná jednotka
Motocykl pohání kapalinou chlazený elektromotor Rotax umístěný přímo na kyvné vidlici zadního kola, což snižuje ztráty v přenosu výkonu. Výkon činí 20 kW nominálně a až 35 kW v maximu, doplněný je o točivý moment 72 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá jen 3,8 s, což je hodnota srovnatelná s běžnými sportovními motocykly střední třídy. Pulse 73‘ nabízí šest jízdních režimů s tím, že poslední volba Sport Plus odemyká maximální výkon 35 kW a točivý moment 72 Nm. V režimu Sport Plus je pak odezva na plyn okamžitá, motorka má tendenci zvedat přední kolo a dynamika je opravdu zábavná. Trochu zamrzí maximální rychlost omezená na 129 km/h – mimo město nebo na dálnici by jezdci jistě uvítali pár kilometrů navíc. Na druhou stranu, v městském provozu nebo na okreskách si motorka hravě poradí.
Baterie a dojezd
Baterie s kapacitou 8,9 kWh je integrována do rámu motorky a zároveň tvoří jeho konstrukční základ. Nabízí kapalinové chlazení a možnost rychlého dobíjení výkonem až 6,6 kW pomocí konektoru Type 2. Dle WLTP dosahuje dojezdu až 160 km ve městě, 130 km kombinovaně a 89 km při ustálené rychlosti 80 km/h. Při dynamickém stylu jízdy je realistický dojezd přibližně 70 až 80 km.






Ovládání, stabilita a pneumatiky
O jistotu v zatáčkách se starají pneumatiky Dunlop, které dobře drží i při sportovnější jízdě. Motorka je lehká, hbité ovládání a nízko položené těžiště pomáhají k velmi příjemné ovladatelnosti v městském prostředí i na oblíbených okreskách v okolí Prahy. Z hlediska komfortu je navíc potřeba zmínit naprosto tichý chod – díky zapouzdřenému sekundárnímu řetězu je Pulse jedním z nejtišších strojů ve své třídě. Při běžné jízdě uslyšíte víc okolí než samotný motor.
Zajímavostí je pak způsob ovládání rekuperace – stačí otočit plynovou rukojetí směrem od sebe a aktivuje se brzdný efekt. Lze nastavit jak pasivní, tak aktivní rekuperaci, ale intenzita bohužel zatím není plynule volitelná. Přesto se na tento styl jízdy rychle zvyká a v kombinaci s výkonnými brzdami je možné brzdit v mnoha situacích pouze jedním prstem. Praktickým doplňkem je i zpátečka – aktivuje se podržením startovacího tlačítka a otočením plynu od sebe. Co se týče dojezdu, v městském režimu výrobce uvádí až 160 km, kombinovaně 130 km a při ustálené rychlosti 80 km/h zhruba 89 km. Při dynamickém svezení ale kapacita rychle padá – 50 % baterie ukázalo zbývající dojezd 39 km, což potvrzuje reálný rozsah kolem 80 km. Na dálnici pak už motorka příliš neoslní – hodí se spíše pro zábavné ježdění v nižších rychlostech.
Závěr a osobní pohled
Can-Am Pulse 73‘ je výjimečný motocykl. Výjimečný zpracováním, výbavou, výkonem – i cenou. Ta je, bohužel, zčásti výsledkem toho, že se motorka vyrábí za oceánem. Zatímco v USA startuje na částce odpovídající přibližně 300 tisícům korun, u nás začíná na 420 tisících Kč a verze 73‘ se dostává na 480 tisíc Kč. Pulse je menší, hbitý, ideální do města a přilehlého okolí. Kdo chce víc univerzality, možná sáhne po modelu Origin. Kdo ale ví, co chce, může si v konfigurátoru Pulse vyšperkovat do posledního detailu – ať už zvolí elegantní stříbrnou, nebo decentní černou.













| Za zapůjčení elektrické motorky Can-Am Pulse děkujeme společnosti Can-Am, kde si ho můžete pořídit za 480 000 Kč. Can-Am dále nabízí záruční i pozáruční servis, pravidelné prohlídky, náhradní díly skladem a možnost předváděcích jízd všech modelů. |
Kde motorku vyzkoušet?
Zájemci si Can-Am Pulse mohou prohlédnout a případně i otestovat v Mníšku pod Brdy u prodejce BCE čtyřkolky – oficiální showroom v Praze zatím chybí. Děkuji za možnost vyzkoušet oba modely, protože i přes některé limity jde o stroje, které si zaslouží pozornost. Osobně doufám, že s plánovaným ústupem spalovacích motorů dostanou právě takovéto elektrické motorky víc prostoru. Třeba se tím časem srovná i jejich cena.
Foto: Jiří Paroubek, fDrive.cz
