Ultraviolette Automotive je indická společnost založená v roce 2016 Narayanem Subramanijm a Nirajem Rajmohanem v Bengaluru. Tato firma se specializuje na vývoj a výrobu vysoce výkonných elektrických motocyklů, které kombinují moderní technologie s velice poutavým designem inspirovaným stíhacími letouny. Narayan Subramanij a Niraj Rajmohan, se rozhodli založit Ultraviolette s cílem přinést revoluci do oblasti elektrických vozidel v Indii. První roky se zaměřili na vývoj a testování technologií, proto jejich první veřejně dostupný model F77 představili světu až na konci roku 2022.
Indické silniční stíhačky Ultraviolette míří na evropský trh
První model značky, zmiňovaný F77 nabízí maximální výkon 27 kW, maximální rychlost 155 km/h a 211 - 323 km dojezdu, což bude s kapacitou akumulátoru 10,3 kWh a váhou 207 kilogramů jistě hodně nadhodnocený údaj. Tento model má 3 jízdní režimy Glide, Combat a Ballistic a 3 úrovně rekuperace. Jeho nástupce F77 Mach2, představený v dubnu tohoto roku, je už zajímavější kus techniky, u kterého se zaměřili především na software.
Výkon byl navýšen na 30 kW, točivý moment se také navýšil, ale hlavně se pracovalo na podvozku a dalších funkcích. Mach 2 má například 10 rekuperačních úrovní, jako první představili funkci UV D.S.C. (dynamic stability control), která je schopna automaticky modulovat úroveň rekuperace s aktivací systému ABS, upravovat kontrolu trakce a výkon. Další funkcí je antikolizní systém, který řidiče upozorní na blížící se nebezpečí a rozbliká varovná světla upozorňující řidiče za motocyklem. Mach 2 je také možné propojit s aplikací, kde můžete motorku diagnostikovat, podívat se na jízdní analýzy, měnit limity pro nabíjení, sdílet polohu a nastavovat jiné jízdní funkce. Motocykl je vybaven i asistentem pro rozjezd do kopce, zpátečkou a parkovacím asistentem, který v praxi umožní maximální rychlost do pěti kilometrů za hodinu. V budoucnu se Ultraviolette chce zaměřit na další rozvoj asistenčních systémů, ze kterých mě zaujal systém analýzy povrchu a následné upravení kontroly trakce. Model F77 Mach 2 se v Evropě bude prodávat za 9 990 eur, tedy nějakých 250 000 korun.
Ultraviolette se s jejich vizemi nedrží při zemi a už vloni na veletrhu EICMA představili koncept F99, který je prvním Indickým superbikem. Jeho cílem je předně pokořit indický rychlostní rekord a poté rekord na čtvrt míle. Parametry napovídají, že by tyto pokusy mohly být úspěšné. Výkon 90 kW, zrychlení z 0 na 100 za 3 vteřiny, maximální rychlost 265 kilometrů za hodinu a za použití lehkých materiálů jako je hliník a karbon se jim podařilo, i přes kapalinou chlazené komponenty, udržet váhu na úrovni 178 kilogramů. Letos pak představili koncept X, který má vyšší zdvihy, padací rámy, brašny a další úpravy a míří na segment cestovních motorek. Jak se jim tyto pokusy vydaří a jak se uchytí na evropském trhu budeme sledovat.