Ultraviolette Automotive je indická společnost založená v roce 2016 Narayanem Subramanijm a Nirajem Rajmohanem v Bengaluru. Tato firma se specializuje na vývoj a výrobu vysoce výkonných elektrických motocyklů, které kombinují moderní technologie s velice poutavým designem inspirovaným stíhacími letouny. Narayan Subramanij a Niraj Rajmohan, se rozhodli založit Ultraviolette s cílem přinést revoluci do oblasti elektrických vozidel v Indii. První roky se zaměřili na vývoj a testování technologií, proto jejich první veřejně dostupný model F77 představili světu až na konci roku 2022.
První model značky, zmiňovaný F77 nabízí maximální výkon 27 kW, maximální rychlost 155 km/h a 211 - 323 km dojezdu, což bude s kapacitou akumulátoru 10,3 kWh a váhou 207 kilogramů jistě hodně nadhodnocený údaj. Tento model má 3 jízdní režimy Glide, Combat a Ballistic a 3 úrovně rekuperace. Jeho nástupce F77 Mach2, představený v dubnu tohoto roku, je už zajímavější kus techniky, u kterého se zaměřili především na software.
Výkon byl navýšen na 30 kW, točivý moment se také navýšil, ale hlavně se pracovalo na podvozku a dalších funkcích. Mach 2 má například 10 rekuperačních úrovní, jako první představili funkci UV D.S.C. (dynamic stability control), která je schopna automaticky modulovat úroveň rekuperace s aktivací systému ABS, upravovat kontrolu trakce a výkon. Další funkcí je antikolizní systém, který řidiče upozorní na blížící se nebezpečí a rozbliká varovná světla upozorňující řidiče za motocyklem. Mach 2 je také možné propojit s aplikací, kde můžete motorku diagnostikovat, podívat se na jízdní analýzy, měnit limity pro nabíjení, sdílet polohu a nastavovat jiné jízdní funkce. Motocykl je vybaven i asistentem pro rozjezd do kopce, zpátečkou a parkovacím asistentem, který v praxi umožní maximální rychlost do pěti kilometrů za hodinu. V budoucnu se Ultraviolette chce zaměřit na další rozvoj asistenčních systémů, ze kterých mě zaujal systém analýzy povrchu a následné upravení kontroly trakce. Model F77 Mach 2 se v evropě bude prodávat za 9 990 EUR, tedy nějakých 250 000 korun.
Ultraviolette se s jejich vizemi nedrží při zemi a už vloni na veletrhu EICMA představili koncept F99, který je prvním Indickým superbikem. Jeho cílem je předně pokořit indický rychlostní rekord a poté rekord na čtvrt míle. Parametry napovídají, že by tyto pokusy mohly být úspěšné. Výkon 90 kW, zrychlení z 0 na 100 za 3 vteřiny, maximální rychlost 265 kilometrů za hodinu a za použití lehkých materiálů jako je hliník a karbon se jim podařilo, i přes kapalinou chlazené komponenty, udržet váhu na úrovni 178 kilogramů. Letos pak představili koncept X, který má vyšší zdvihy, padací rámy, brašny a další úpravy a míří na segment cestovních motorek. Jak se jim tyto pokusy vydaří a jak se uchytí na evropském trhu budeme sledovat.