To, že se elektromobily ve srovnání se spalovacími vozy stále nesetkávají s obřím prodejním úspěchem, není veřejným tajemstvím. Podle japonské automobilky Honda se stále více kupujících vrací k tradičním benzínovým vozům a hybridům, což se v příštích letech nejspíše začne hodně projevovat na nabídce této značky. Je to právě Honda, která poukazuje na zpomalení výroby elektromobilů a z toho důvodu se chce začít na plno věnovat vývoji novinek s převratným hybridním pohonem. Potvrzuje to generální ředitel společnosti Toshihiro Mibe, který před pár dny řekl, že poptávka po hybridních vozidlech neustále roste a Honda chce na to v plné síle reagovat. Japonský výrobce chce v příštích letech uvést na trh vozy s nejúčinnějším hybridním pohonem na světě. Použitá technika má být mnohem menší, lehčí a má disponovat o cca 40 % širším rozsahem otáček v porovnání se současnou nabízenou technologií.
Podle Hondy by mělo dojít ke zlepšení účinnosti o přibližně 10 %. Mibe však oficiálně nepotvrdil, které modely s logem Hondy dostanou nový hybridní pohon jako první. Na druhou stranu, nic prý nebrání tomu, aby byla nová hybridní technika nasazena pro aktuálně nabízené benzinové motory o objemu 1,5 až 2 litry. Současně ale platí, že Honda se vývoje elektromobilů úplně nevzdává. Automobilka chce pokračovat ve výrobě svých připravovaných produktů řady „0“, mezi které patří nový sedan a středně velké SUV. Elektromobilita má být v podání Hondy jedním ze základních stavebních pilířů, ale současně se na ní nechce výrobce na plno spoléhat, protože je to stále sázka na neznámou.
A ta cesta přes čínská EV… otázka je, jakou na tom vůbec mají marži. A jestli to půjde prodávat v Evropě, když tu máme třeba CLA.
K otázce hybridů:
A proč by vlastně nemohli mít o 10 % nižší spotřebu? Mohlo. Na tu spotřebu to zase takový zázrak totiž nebyl — i když to jelo pěkně, tak ve spotřebě to žádná špička nebyla.
Nejspíš se přiblíží ve spotřebe Toyotě a teď novému 1.8 motoru od Renaultu.
Otázka zní, bude to stačit?