Honda chce vyrábět nejúčinnější hybridy na světě. Řekli si o to sami zákazníci

3
Honda chce vyrábět nejúčinnější hybridy na světě. Řekli si o to sami zákazníci
Fotografie: Petr Vomáčka, fDrive.cz
  • Použitá technika má být lehčí a mnohem úspornější
  • Honda uvádí 10% zlepšení účinnosti pohonného ústrojí
  • Elektromobilita se v podání Hondy stane jedním ze základních pilířů, nikoliv ale tím hlavním

To, že se elektromobily ve srovnání se spalovacími vozy stále nesetkávají s obřím prodejním úspěchem, není veřejným tajemstvím. Podle japonské automobilky Honda se stále více kupujících vrací k tradičním benzínovým vozům a hybridům, což se v příštích letech nejspíše začne hodně projevovat na nabídce této značky. Je to právě Honda, která poukazuje na zpomalení výroby elektromobilů a z toho důvodu se chce začít na plno věnovat vývoji novinek s převratným hybridním pohonem. Potvrzuje to generální ředitel společnosti Toshihiro Mibe, který před pár dny řekl, že poptávka po hybridních vozidlech neustále roste a Honda chce na to v plné síle reagovat. Japonský výrobce chce v příštích letech uvést na trh vozy s nejúčinnějším hybridním pohonem na světě. Použitá technika má být mnohem menší, lehčí a má disponovat o cca 40 % širším rozsahem otáček v porovnání se současnou nabízenou technologií.

Podle Hondy by mělo dojít ke zlepšení účinnosti o přibližně 10 %. Mibe však oficiálně nepotvrdil, které modely s logem Hondy dostanou nový hybridní pohon jako první. Na druhou stranu, nic prý nebrání tomu, aby byla nová hybridní technika nasazena pro aktuálně nabízené benzinové motory o objemu 1,5 až 2 litry. Současně ale platí, že Honda se vývoje elektromobilů úplně nevzdává. Automobilka chce pokračovat ve výrobě svých připravovaných produktů řady „0“, mezi které patří nový sedan a středně velké SUV. Elektromobilita má být v podání Hondy jedním ze základních stavebních pilířů, ale současně se na ní nechce výrobce na plno spoléhat, protože je to stále sázka na neznámou.

Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
Pořád jde o peníze a ta Honda to umí podstatně levněj, než třeba Tesla nebo Enyaq. Navíc je prostě praktičtější. Je to překlenovací období, než se ty ceny/km opravdu srovnají
Jan Jakubík
Naposledy upraveno: 07:59
No, snad jejich vlastní elektromobily, ne ty přeznačené čínské, budou za něco stát — zatím to tak ale nevypadá. Spíš se přesouvají k hybridům, ve kterých jim to celkem jde. To se o jejich EV zatím říct nedá.

A ta cesta přes čínská EV… otázka je, jakou na tom vůbec mají marži. A jestli to půjde prodávat v Evropě, když tu máme třeba CLA.

K otázce hybridů:

A proč by vlastně nemohli mít o 10 % nižší spotřebu? Mohlo. Na tu spotřebu to zase takový zázrak totiž nebyl — i když to jelo pěkně, tak ve spotřebě to žádná špička nebyla.

Nejspíš se přiblíží ve spotřebe Toyotě a teď novému 1.8 motoru od Renaultu.

Otázka zní, bude to stačit?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze