😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.
Honda HR-V e:HEV (2025)
test

Honda HR-V e:HEV (2025)

Elektromobil se spalovacím srdcem

Současná generace modelu HR-V dostala v loňském roce drobný facelift. Přináší drobné designové retuše a odlišné naladění podvozku. Proto jsme neváhali ani minutu a do testu vzali středně vybavené provedení s hybridní technikou.

I když vozy Honda nikdy nepatřily k těm nejrozšířenějším na českých silnících, modelu HR-V současné generace se celkem daří. Třeba jen za loňský rok se na český trh podařilo zaregistrovat 302 nových kusů, což je celkem úspěch. S letošním rokem je pak v nabídce lehce omlazené provedení, kterému se dříve věnoval kolega Marek v oblasti zimní spotřeby. Sportovněji střižený crossover zakoupíte vždy pouze s pohonem předních kol a s jedním typem pohonného ústrojí. Na výběr je ale několik stupňů výbav, přičemž vůz v galerii nesl výbavu Advance Style. To znamená, že v základu má dvoubarevné provedení karoserie, adaptivní LED světlomety společně s předními LED mlhovkami nebo zatmavená boční okna. Počítat musíme ale i 18" disky kol, což je současně to nejvíce, co lze na aktuální vydání HR-V dostat.

Technické parametry Honda HR-V facelift (2024) 1.5 i-MMD Hybrid

Kompletní specifikace
Konstrukcecrossover, 4 340 × 1 866 × 1 582 mm, 1 377 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon96 (79 + 96) kW, 131 (107 + 131) koní, točivý moment: 253 Nm
Nádrž40 l
SpotřebaKombinovaná: 5,4 l / 100 km
Cena od739 900 Kč

Loni uvedený facelift pak přinesl nový přední nárazník, přepracovanou masku chladiče a novou grafiku předních a zadních světlometů. Novější provedení současně nabízí více laků karoserie, ve kterých jej lze zakoupit. Poslední změnou je interiér, kde došlo na drobné designové retuše. Za zmínku stojí přepracovaná spodní část středové konzole, která nyní zlepšuje přístup k bezdrátové nabíječce telefonů. Moc se mi líbí další kapsa, která je o kousek výš a dá se do ní schovat peněženka či další rozměrný mobilní telefon. Naopak trošku zklamaný jsem z nudně vypadajícího interiéru, kdy lze volit pouze tmavou/světlou barevnou kombinaci čalounění sedadel a okolních plastů. Nevšedním řešením je pak tlačítko na boku páčky od stěračů. To totiž spouští 360stupňový parkovací kamerový systém a aktivovat jej lze i během jízdy. Plusem jsou dále fyzická tlačítka, která mají Japonci stále dost v oblibě a v případě HR-V se s nimi dá ovládat například klimatizace, výhřev předních sedadel či volba jízdního režimu.

Tady je dotykový pouze středový 9" displej infotainmentu a jsem moc rád, že Honda se naučila nabízet palubní systém, jehož reakce jsou rychlé a nedochází k zásekům. Ve výbavě nechyběla ani 7" digitální palubní deska, která měla příjemnou grafiku. Na levém rameni volantu jsou tlačítka pro ovládání asistenčních systému Honda Sensing, které lze aktivovat/deaktivovat z části právě na palubní desce. Trošku problém ale je, že například systém pro hlídání aktuálního rychlostního limitu najdete na středové obrazovce. Tento systém je samozřejmě dostatečně hlasitý, otravný a kdo jej bude chtít vypnout, za jízdy nedostane šanci. Je potřeba zastavit, zařadit parkovací režim P a pak se teprve může řidič začít hrabat v nitru systému, kde najde i kontrolu tlaku v pneumatikách a systém hlídající únavu řidiče. Já osobně bych proto u příštího vydání Hondy HR-V ocenil, kdyby šlo vše kompletně najít na jednom místě. Testovaná Honda mě naopak potěšila dostatečně velkým prostorem v kabině ve všech směrech, přehledným rozmístěním různých ovládacích prvků i tím, že pro převoz větších předmětů lze využít variabilní zadní sedadla Magic Seats.

Takto šikovné řešení je potřeba, jelikož zavazadlovým prostorem o objemu 335 litrů vůz úplně neoslní. Na druhou stranu, po sklopení druhé řady sedadel se zjeví naprosto rovná ložná plocha, kam lze naložit 1 305 litrů nákladu. V HR-V jsou celkem vysoko umístěná sedadla, což sice omezuje prostor pro hlavu cestujících s výškou přes 190 cm, ale na druhou stranu byl z vozidla vynikající výhled do všech stran. Cením velmi dobře hrající audiosystém se šesti reproduktory, obraz parkovací kamery či to, že i vzadu je dostatek místa pro vyšší cestující, ačkoliv je zadní část karoserie trošku zkosená. Nejdůležitějším prvkem testovaného vozu je ale motorizace. Ta je v případě aktuálního vydání modelu HR-V pouze jedna, a to na všech nabízených trzích. Jedná se o atmosférickou čtyřválcovou patnáctistovku i-MMD pracující v Atkinsonově cyklu o výkonu 107 k. Ta je doplněna o elektromotor s výkonem 131 k a převodovku e-CVT se stálými převody pro spalovací motor i elektromotor. Klasický variátor tedy nevyužívá a soustava vyvine kombinovaný točivý moment až 253 Nm. Hlavním tahounem je zde elektřina, na kterou se vůz vždy rozjíždí a snaží se ji využívat co to jen jde.

Ačkoliv má toto autíčko objem nádrže pouhých 40 litrů, není vůbec divu, že s lehčí nohou na plynovém pedálu lze společně s elektřinou ujet klidně i 650 km. Honda totiž hybridní soustavy celkem umí a v případě lehkého HR-V je znát, že si dala s laděním velkou práci. Jasně, zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,7 s nenadchne úplně každého, což platí i pro maximální rychlost 170 km/h, toto auto se ale bude nejlépe cítit ve městě, kde je jeho pravé teritorium. V rámci různých jízd jsem byl schopen právě zde jezdit pod 5 l na 100 km. O něco horší byly okresky a dálnice, kde spotřeba vyskočila na 6,5 l na 100 km. I tak ale nemohu říci, že by mi za volantem omlazené Hondy HR-V něco vadilo. Je znát, že výrobce zlepšil odhlučnění kabiny a podvozku, který je nyní ještě měkčí. Ve spojení s 18" disky kol na vyšším profilu pneumatik bylo HR-V příkladně plavné, měkké a jen minimum ostrých nerovností mu dělalo problém. Honda si je tohoto vědoma, a možná i proto nelze zakoupit adaptivní odpružení. Mně rozhodně nechybělo, ačkoliv při sportovnější jízdě byly znát větší náklony karoserie, což je ale logické.

Honda myslí na co nejlepší řidičský zážitek a umožňuje vybírat ze tří jízdních režimů. Zatímco ten nejúspornější Econ omezí z části funkčnost klimatizace a otupí pedál plynu, prostřední Normal se hodí pro každodenní přesuny na dálnici. Poslední nastavení Sport je vhodné hlavně, když pospícháte nebo hodláte předjet delší kolonu. V takovém případě bylo HR-V hodně čiperné a využilo všechny koně pod kapotou, aby splnilo mé požadavky. Připravte se ale na to, že auto kvůli atmosférickému plnění motoru potřebuje občas drsnější přístup. Zde se nekoná žádný turbo zátah, ale je potřeba dopředu zvažovat, jak budete předjíždět a kolik na to máte vlastně prostoru a času. Cením, že ačkoliv se jedná o klasický hybrid, vůz nabízel skrze pádla pod volantem hned čtyři úrovně nastavení rekuperace elektrické energie. Na ten nejsilnější bych zpomalení přirovnal k tomu, jako by řidič z poloviny sešlápl brzdový pedál. Na úplné zastavení to rozhodně není, ale během chvíle se dá tímto způsobem dobít zpět celá baterka. Na tu lze ujet cca 2 km v čistě elektrickém režimu.

Pro co největší zpomalení během okamžiku lze zvolit druhou variantu – volič automatické převodovky. Skrze zařazení písmena B dosáhnete stejného efektu jako o pár řádků výše. Celkově mě Honda HR-V příjemně překvapila, protože poskytuje dostatečný jízdní komfort, snadné ovládání a bohatou výbavu. Na druhou stranu, pod její kapotou se nemůže objevit nic silnějšího a přístup k bezpečnostním systémům vozu je řešen trošku chaoticky. Cením LED mlhová přední světla, která dokážou velmi hezky osvítit kraje vozovky, stejně jako poddajný podvozek, který dokáže pohltit velké množství nerovností. Přidejte si k tomu osobitý design, spolehlivou techniku, prostornou kabinu a rázem před vámi stojí velmi schopný crossover střední velikosti, který dle ceníku (a v otestované verzi) vychází na 884 900 Kč.

Foto: Roman Havlín, fdrive.cz

honda-hr-v-facelift-2024
Klady
  • velmi úsporné pohonné ústrojí ve městě
  • bohatý vnitřní prostor
  • solidní výbava
  • příjemně naladěný podvozek
Zápory
  • v nabídce jen jedna motorizace
  • rozdělené nastavení bezpečnostních systémů
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze