Honda nedávno uvedla na trh modernizovaný model HR-V. Ten dostal nový přední nárazník a novou vnitřní část předních světlometů i zadních koncových svítilen. Tvar světel je tedy stejný, ale nová je jejich grafika, takzvaný světelný podpis. Pod kapotou je stále stejný hybridní systém 1,5 e:HEV, který je jedinou motorizací Hondy HR-V v nabídce. Honda totiž pokračuje ve svém závazku, že bude v Evropě prodávat pouze elektrifikované vozy. Jedinou výjimkou je ostrý hot-hatch Honda Civic Type-R, který má pod kapotou zážehový motor bez hybridního systému. Ostatní modely jsou ale minimálně full-hybridy (HEV) a SUV Honda CR-V je v nabídce i jako plug-in hybrid.
Technické parametry Honda HR-V facelift (2024) 1.5 i-MMD Hybrid
Kompletní specifikaceKonstrukce | crossover, 4 340 × 1 866 × 1 582 mm, 1 377 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 96 (79 + 96) kW, 131 (107 + 131) koní, točivý moment: 253 Nm |
Nádrž | 40 l |
Spotřeba | Kombinovaná: 5,4 l / 100 km |
Cena od | 739 900 Kč |
Celkově se na voze mnoho nezměnilo, kromě již zmíněného stejného hybridního pohonu, který je jedinou motorizací Hondy HR-V, zůstává i celá koncepce. To tedy znamená, že jde stále o sportovněji střižený, ale zároveň praktický crossover. Nevypadá tedy jako klasické SUV, díky více zkosené zádi a zadním klikám v rozích oken vytváří dojem, že jde o třídveřové auto. Zároveň má ale solidní prostor pro posádku, byť zavazadlovým prostorem o objemu 335 litrů neoslní. Má ovšem zadní sedačky Magic Seats, které výrazně zvyšují variabilitu.
Modernizovaná verze by měla mít i lepší jízdní vlastnosti díky nově naladěnému podvozku. Každopádně podvozek funguje skvěle, protože při relativně komfortním naladění zvládá zatáčky, na poměry crossoverů výborně. Zkrátka, podvozky Honda umí. Pokud jde o zimní spotřebu, v první části testu (543 km) jsem jezdil za 6,3 l/100 km podle palubního počítače, přičemž spotřebu zvyšovaly zejména kratší jízdy po městě. Tam v zimě hybridy používají spalovací motor častěji, protože jej potřebují udržovat zahřátý kvůli topení.
Druhá část testu proběhla v duchu seriálu Zaostřeno na spotřebu
Ve druhé části testu jsem pak jezdil více kombinované trasy a na horní hranici rychlostních limitů, podobně jako v testu Zaostřeno na spotřebu. Náš kombinovaný okruh pro test spotřeby pak Honda HR-V e:HEV zvládla za 4,9 l/100 km a po 818 ujetých kilometrech od začátku testu klesla spotřeba na 6,1 l/100 km. Je tedy vidět, že při zimním provozu spotřebu paradoxně zvyšují zejména krátké trasy po městě, na kterých má jinak Honda HR-V e:HEV spotřebu nejnižší.
Ve třetí části testu jsme pak vyrazili na hory a snažil jsem se jet naopak s lehčí nohou. Tedy cestou do Jeseníků jsem se po dálnici držel do rychlosti 110 km/h. Jízda po dálnici nižší rychlostí naopak hybridu vyhovuje, spalovací motor nemusí běžet pořád, ale například z mírného kopce se vypíná a auto jede čistě na elektřinu. Zároveň ale spalovací motor přirozeně běží dostatečně dlouhou dobu na to, aby se odpadním teplem auto vytopilo. Po příjezdu do Jeseníků tedy palubní počítač ukazuje spotřebu 5,2 l/100 km, přestože trasa měla stoupající charakter. Na zpáteční cestě stejným stylem pak byla 4,5 l/100 km podle palubního počítače a po celém testu ukazoval palubní počítač hodnotu 5,5 l/100 km jako průměrnou spotřebu za celých 1 519 km.
Honda HR-V je praktický crossover, který umí jezdit úsporně
Modernizovaná Honda HR-V tedy zůstala praktickým crossoverem s ukázkově variabilním interiérem, přinesla osvěžení designu a prokázala, že i v zimě umí jezdit úsporně, zejména pak na delších trasách s lehčí nohou při jízdě po dálnici.
Foto: Marek Tomíšek, fDrive.cz