V roce 2023 prošla modernizací Honda Jazz, která se v Evropě prodává už jen jako hybrid e:HEV, a my jsme se podívali na to, co přináší nového. Na první pohled zaujme upravený design, výrobce zaměřil pozornost zejména na přední část vozu. Nová světla a přepracovaná maska s nárazníkem dodávají vozu svěží vzhled. Změny však nejsou jen vpředu. I zadní část dostala modernizovaný nárazník a světla.
Technické parametry Honda Jazz facelift (2023) 1.5 i-MMD Hybrid
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 089 × 1 694 × 1 526 mm, 1 230 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 90 kW, 122 koní, točivý moment: 253 Nm |
Nádrž | 40 l |
Spotřeba | Kombinovaná: 4,5 l / 100 km |
Cena od | 619 900 Kč |
Pohon sice na první pohled zůstal stejný, Honda Jazz této generace je k dispozici výhradně jako hybrid s označením e:HEV a stále je pod kapotou atmosférická patnáctistovka, ale také prošel vylepšením. Byl navýšen maximální systémový výkon o 10 kW (14 koní) na celkových 90 kW (122 koní) a nově může Honda Jazz tahat přívěs o hmotnosti až 500 kg. Reálně ani tak není Honda Jazz přímo závodník, na opravdu sportovní jízdu má ale značka v nabídce Civic Type-R, který jsme také testovali. Zároveň ale má i úsporný Jazz geny Hondy, což znamená, že na poměry běžných aut zvládá zatáčky s úžasnou jistotou a dynamika je také solidní. Já jsem se ale v testu zaměřil hlavně na spotřebu.





Kombinovaná spotřeba v praxi příjemně překvapila
Při prvních jízdách ukázala Honda Jazz e:HEV spotřebu 5,8 l na 100 km. Faktem ale je, že to jsem více zkoušel dynamiku a byl zde i větší podíl dálničních jízd, takže z tohoto pohledu to je solidní pro vůz, který lze označit za křížence hatchbacku a malého MPV. Abych spotřebu prověřil důkladněji, vyrazili jsme na kombinovaný testovací okruh, jenž zahrnuje přibližně třetinu městských ulic, třetinu dálnice a třetinu okresek. Při plynulé jízdě, ovšem na horní hranici rychlostních limitů, ukázal palubní počítač výslednou spotřebu 4,2 l na 100 km. To je velmi slibný výsledek, který ukazuje efektivitu sériově-paralelního hybridního systému e:HEV, jenž kombinuje benzinový motor s elektromotorem, aniž by šlo o plug-in hybrid (neoznačuje se tedy jako e:PHEV, tento pohon má jen Honda CR-V).
Ve městě je Honda Jazz e:HEV jako doma
Ještě zajímavější ale byly jízdy po městě. Na krátkých trasách spotřeba různě kolísá, protože na začátku jízdy se auto snaží motor zahřát. Záleží i na tom, zda před jízdou byla trakční baterie vybitá, či nikoliv. Na delších trasách po městě se ale spotřeba ustálí. Během testu jsem několikrát projížděl Prahou a na těchto delších jízdách po městě byla spotřeba většinou pod hranicí 4 l/100 km. Tady Honda Jazz e:HEV ukazuje, že v městském provozu je hlavní síla hybridu a vozy se spalovacím motorem mu nemohou ani v nejmenším konkurovat.
Reálná spotřeba 5 l/100 km i se svižnější jízdou
Za celý test jsem vyhodnotil i reálnou spotřebu podle tankování. Po ujetí 320 km se do nádrže vešlo 16,18 l benzínu, což odpovídá reálné spotřebě 5,06 l/100 km. Je potřeba dodat, že v tom byla i jedna svižnější jízda po dálnici, která na rozdíl od jízdy po městě spotřebě hybridní Hondy Jazz nesvědčí. Zkrátka, dálniční křižník to rozhodně není.
Kompaktní rozměry, prostor uvnitř a Magic Seats
Jednou z výrazných předností auta je praktičnost díky velkému vnitřnímu prostoru při kompaktních vnějších rozměrech. Tu podtrhuje i unikátní řešení zadních sedaček s názvem Magic Seats. Lze je snadno zvednout směrem nahoru, což umožňuje převážet i vyšší předměty, jako jsou například rostliny nebo menší kusy nábytku. Pokud naopak potřebujete rovnou plochu pro objemnější náklad, stačí sedáky sklopit – sedadla se automaticky zasunou až k podlaze a vytvoří dokonale rovný prostor.
Když naopak máte sedačky ve standardní poloze, nabídnou i zadní místa dostatek prostoru vysokým osobám, což je v této třídě rarita. Já měřím 192 cm a do Hondy Jazz si za sebe v pohodě sednu a ještě mi několik centimetrů před koleny zbývá. To se mi nestává často ani ve vozech o třídu výše. Díky vyšší stavbě karoserie pak mám dostatek místa i nad hlavou. Vzhledem k úzké karoserii už to je na šířku horší, ale pokud vzadu cestují pouze dva, nebudou nikterak strádat.
Osvěžený design, vylepšený pohon a zachovaná praktičnost
Honda Jazz e:HEV tedy přinesla osvěžení vzhledu spolu s lepší výbavou a vylepšený hybridní pohon. Ten ukazuje, že i základní hybridní systém bez externího nabíjení může být velmi úsporný. Z pohledu praktičnosti a spotřeby jde o zajímavou volbu pro ty, kteří hledají flexibilní rodinný vůz s nízkou provozní náročností. Zároveň si Honda Jazz zachovala svoji praktičnost a při rozměrech vozů segmentu B přináší prostor spíše srovnatelný se segmentem C a zároveň skvělou variabilitu interiéru díky sedačkám Magic Seats.
Foto: Marek Tomíšek, fDrive.cz
Co kdybyste příště místo těch obecně a notoricky známých plků vyzkoušel alespoň asistenční systémy, na to se moc recenzentů nezaměřuje? Alespoň nějakou přidanou hodnotu po tak dlouhé době by tento Váš příspěvek měl.
A zkuste si to příště po sobě alespoň letmo přečíst. Nápověda: hned první řádek pod perexem...
Není zač.