Testujeme modernizovanou Hondu Jazz e:HEV

Ptejte se na to, co vás zajímá
4
Testujeme modernizovanou Hondu Jazz e:HEV
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Do redakce se nám dostala modernizovaná Honda Jazza e:HEV
  • Modernější je design, praktičnost i úspornost si Jazz zachoval
  • V komentářích se můžete ptát na to, co vás zajímá

Honda Jazz prošla modernizací a my jsme se podívali na to, co všechno přináší nového. Na první pohled zaujme upravený design, kde výrobce zaměřil svou pozornost zejména na přední část vozu. Nová světla a přepracovaná maska dodávají vozu svěží vzhled. Změny však nejsou jen vpředu – také zadní část dostala modernizovaný nárazník i světla. Co ovšem zůstává stejné, je pohon: Honda Jazz této generace je k dispozici výhradně jako hybrid s označením e:HEV.

Magic Seats – praktické řešení pro každodenní život

Jednou z výrazných předností Hondy Jazz je její praktičnost, kterou potvrzují populární Magic Seats, tedy unikátní systém zadních sedadel. Ty lze snadno zvednout směrem nahoru, což umožňuje převážet i vyšší předměty, jako jsou například rostliny nebo menší kusy nábytku. Pokud naopak potřebujete rovnou plochu pro objemnější náklad, stačí sedáky sklopit – sedadla se automaticky zasunou až k podlaze a vytvoří dokonale rovný prostor.


Spotřeba v praxi – příjemné překvapení

Při prvních testech ukázala Honda Jazz e:HEV spotřebu 5,8 litru na 100 kilometrů. To je solidní hodnota pro vůz, který lze označit za křížence hatchbacku a malého MPV. Nicméně, jak si hybrid poradí na delší trase? Abychom spotřebu prověřili důkladněji, vyrazili jsme na kombinovaný testovací okruh, jenž zahrnuje přibližně třetinu městských ulic, třetinu dálnice a třetinu okresek. Při jízdě na horní hranici rychlostních limitů ukázal palubní počítač výslednou spotřebu 4,2 litru na 100 kilometrů. To je velmi slibný výsledek, který podtrhuje efektivitu sériově-paralelního hybridního systému e:HEV, jenž kombinuje benzinový motor s elektromotorem, aniž by šlo o plug-in hybrid (neoznačuje se tedy jako e:PHEV, tento pohon má jen Honda CR-V).

A co vy? Ptejte se na to, co vás zajímá

Honda Jazz e:HEV tak ukazuje, že i základní hybridní systém může být velmi úsporný, a to i v náročnějších podmínkách. Z pohledu praktičnosti a spotřeby jde o zajímavou volbu pro ty, kteří hledají flexibilní rodinný vůz s nízkou provozní náročností. Jak ale hodnotíte tyto výsledky vy? Zdá se vám spotřeba 4,2 litru na 100 kilometrů u takto velkého hybridu příliš vysoká, nebo spíše přiměřená? V komentářích se můžete ptát i na to, co vás na tomto voze zajímá.


Diskuze ke článku
Milan Hatala
Milan Hatala
Modernizovaná? Vždyť vypadá stejně jako po faceliftu v roce 2023. V čem je rozdíl?
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Vlastně jsem od toho para...hybridu čekal lepší spotřeby. Podle mě je to zcela srovnatelné s jiným řešním, co má dnes Toyota či Renault (1.8, ten nejnovější hybrid). Jezdí to v průměru lehce nad 4L, když je letní období.
Milan Choura
Milan Choura
Změnil se nějak infotainment a bezpečnostní asistenti? Může mít už klimatizace uhlíkový filtr?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze