Agentura Reuters informovala o tom, že Ford ve středu oznámil snižování počtu zaměstnanců v Evropě zhruba o 14 %. A důvod? Slabší poptávka po elektromobilech, kvůli čemuž už omezuje výrobu v Německu, nedostatečná vládní podpora přechodu na elektrická vozidla a naopak dotovaná konkurence z Číny.
Ford měl konkrétně uvést, že 4 tisíce pracovních míst budou zrušeny především v Německu a ve Velké Británii. V celosvětovém měřítku představuje propouštění přibližně 2,3 % z celkových 174 tisíc zaměstnanců společnosti Ford, kterou založil 16. června 1903 Henry Ford.
Opatření budou velkou ranou zejména pro Německo, největší evropskou ekonomiku, kde největší výrobce automobilů v regionu Volkswagen hrozí uzavíráním továren, snížením mezd a zrušením tisíců pracovních míst, opět kvůli tomu, aby mohl konkurovat dravé konkurenci z Číny.
Ford uvedl, že k propouštění v Evropě by mělo dojít do konce roku 2027, konkrétně přitom má jít o 2 900 pracovních míst v Německu a 800 v Británii. „Ford zaznamenal slabší poptávku po elektromobilech, než jsme dříve předpokládali, nadále se také potýkáme s problémy v oblasti provozních nákladů. Proto potřebujeme jisté kroky k restrukturalizaci našeho podnikání,“ řekl novinářům viceprezident Ford Europe Peter Godsell. Podle něj Ford doufá, že snížení počtu pracovních míst vyřeší problémy společnosti, současně však dodal, že rozhodně nemůže vyloučit ani další opatření, pokud se podmínky na trhu zhorší.
Ford měl také vyzvat německou vládu, aby poskytla více pobídek a vylepšila nabíjecí infrastrukturu, což by podle Detroitu mělo pomoci zákazníkům s přechodem na elektromobilitu. „V Evropě nám chybí jednoznačný a jasný politický program na podporu e-mobility, jako jsou veřejné investice do nabíjecí infrastruktury, smysluplné pobídky a větší flexibilita při plnění cílů v oblasti CO2,“ napsal v dopise německé vládě finanční ředitel společnosti Ford John Lawler.
Už loni v únoru přitom Ford oznámil bolestivou restrukturalizací v podobě škrtnutí 3 800 pracovních míst v Evropě a příští rok by měl uzavřít závod v německém Saarlouis. Marcus Wassenberg, generální ředitel německé divize společnosti Ford, k tomu uvedl, že tento krok odráží probíhající změny v automobilovém průmyslu, zmínil pak zejména Německo kvůli vysokým nákladům na pracovní sílu a energii.