Ford končí s výrobou Fiesty, aby uvolnil místo pro elektrické SUV Explorer

Ford končí s výrobou Fiesty, aby uvolnil místo pro elektrické SUV Explorer
Fotografie: Ford
  • Ford už tento týden přestane vyrábět Fiestu, aby uvolnil místo elektrickému SUV Explorer
  • To bude sjíždět z linek v německém Kolíně nad Rýnem

Zatímco jedna kapitola končí, další začíná. Jak informuje electrek.co, Ford už tento týden ukončí výrobu svého nejprodávanějšího modelu v historii, Fiesty, protože se připravuje na plně elektrickou budoucnost. Kompaktní vůz byl vyřazen z výroby, aby se v německém Kolíně nad Rýnem uvolnil tolik potřebný prostor pro výrobu nového elektrického SUV Ford Explorer, které jsme vám nedávno podrobně představili.

Ford loni odhalil, že ikonický kompaktní vůz vyřadí ze své nabídky dříve, než se očekávalo, protože urychluje přechod na elektromobilitu. Podle britského Autocaru sjede poslední model Fiesta z montážní linky 7. července 2023. K ukončení výroby tak dojde po dlouhých 47 letech a osmi generacích automobilu.

Krok přichází poté, co americká automobilka oznámila, že se do roku 2030 stane v Evropě plně elektrickou značkou a do roku 2024 bude mít v nabídce devět elektrických modelů. Ford se přitom už v roce 2020 spojil s Volkswagenem, aby urychlil výrobu elektromobilů, k čemuž hodlá využít platformy MEB od VW. Explorer tak bude představovat konkurenci například pro Cupru Born či Volkswagen ID.3.

Kompaktní crossover se bude prodávat za částku startující okolo 1 100 000 Kč a vyrábět se bude v německém Kolíně nad Rýnem, do něhož kvůli elektrifikaci Ford nakonec zainvestoval asi 43,5 miliard korun. Právě Explorer by měl být prvním elektromobilem nové generace, který bude sjíždět ze zdejších linek a mířit rovnou na evropský trh.

Transformace závodu v Kolíně nad Rýnem, který je již 90 let naším německým domovem, je jedno z nejvýznamnějších rozhodnutí, které Ford učinil za celou generaci. Je potvrzením našich závazků vůči Evropě a moderní buducnosti elektrických automobilů, na nichž stojí naše růstová strategie,řekl tehdy k investici Stuart Rowley, prezident Ford of Europe, a dodal: „Budeme nabízet výjimečnou řadu elektrifikovaných modelů, podporovanou digitálními službami zaměřenými na spotřebitele, která zákazníkům umožní vydat se s námi na cestu do plně elektrické budoucnosti. Začínáme právě teď uvedením nového Mustangu Mach-E s výhradně elektrickým pohonem. V kombinaci s úspěšným sektorem užitkových automobilů tak vytvoříme základy pro udržitelně ziskový byznys Fordu v Evropě.


Fiesta je tak dalším vozem se spalovacím motorem, jenž byl z výroby vyřazen, aby uvolnil místo pro elektromobily. Stejný osud již dříve potkal minivany S-Max a Galaxy. To elektrický Explorer svou historii teprve začíná psát, prodávat by se měl začít ještě v průběhu letošního roku a k mání bude ve dvou liniích výbavy Explorer a Explorer Premium.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze