Ford počátkem tohoto týdne překvapil. Oznámil totiž, že se připravuje na nasazení nové univerzální platformy pro své elektromobily. Ta bude základem celé nové řady vozidel, přičemž jako první dostane novou platformu středně velký pick-up s potenciálním názvem Ranchero. Nová architektura zjednoduší výrobní proces, použije méně dílů a slibuje nižší náklady na vlastnictví. Ford konkrétně uvádí, že pětileté náklady na vlastnictví nových modelů s touto platformou budou nižší, než u tříleté ojetiny typu Tesla Model Y. Nové technické řešení umožní používat o 20 % méně dílů ve srovnání s „typickým vozidlem“, čímž se sníží počet pracovních stanic, kterými musí každé z nich povinně projet. Dokonce i čas na výrobu se zkrátí o 15 %.
Jedním ze způsobů, jak Ford snižuje náklady, je omezení délky kabelů a vodičů procházejících jeho novými elektromobily. Například dosud nepojmenovaný středně velký pick-up má kabelový svazek, který je o 1 200 metrů kratší a o 10 kilogramů lehčí než u současně vyráběného Mustangu Mach-E. Lisa Drakeová, viceprezidentka Fordu pro programy technologických platforem a systémy elektromobilů, již dříve uvedla, že s touto platformou plánuje Ford dosáhnout rovnováhy mezi nákladovou strukturou čínských výrobců v naději, že bude konkurovat jejich cenově velmi konkurenceschopným vozidlům. Platforma bude základem velké části globální strategie Fordu v oblasti elektromobilů minimálně po dobu příštího desetiletí a bude schopna pojmout širokou škálu karoserií, včetně vozidel s třemi řadami sedadel.
Platforma také slibuje dostatečný výkon a zábavu z jízdy. Ford zdůrazňuje, že vozidla postavená na nové architektuře budou mít nízké těžiště díky dobře umístěné baterii a také obsesivní konstrukci podvozku. Zajímavé je, že chystaný středně velký elektrický pick-up bude mít významný přítlak na zadní nápravě. To není úplně vlastnost, kterou by někdo mohl od pick-upu běžně očekávat. Doug Field, šéf Fordu pro elektromobily, digitální technologie a design, vysvětluje: „Inspirovali jsme se Modelem T – univerzálním vozem, který změnil svět. Použili jsme konstrukční principy a posouvali hranice fyziky, abychom zajistili zábavu při řízení a zároveň konkurovali cenovou dostupností. Naše nová zónová elektrická architektura odemyká možnosti, jaké dosud automobilka neviděla. Nejedná se o ořezané vozidlo staré školy.“
Nadcházející středně velký elektrický pick-up Fordu má dorazit na trh v roce 2027, přičemž jeho cena má startovat na částce 30 tisíc dolarů. Ford uvádí, že novinka nabídne dynamiku srovnatelnou se současným Mustangem 2.3 Ecoboost o výkonu 315 koní. Současně ale bude logicky prostornější. Ford pak sice neřekl, že jeho nový pickup bude jeho prvním skutečně softwarově definovaným vozidlem (což je v dnešní době v oboru velmi populární slovo), ale zmínil, že vůz bude „digitálně vyspělý“.
