BYD již brzy představí 1000V architekturu. Naprosto tím deklasuje konkurenci

47
BYD již brzy představí 1000V architekturu. Naprosto tím deklasuje konkurenci
Fotografie: BYD
  • Vůz s touto technikou bude schopen nabít 300 km dojezdu za 5 minut
  • Ve vývoji jsou již extra výkonné nabíjecí stanice
  • Firma BYD představí novou architekturu již za pár týdnů

Čínský výrobce elektromobilů BYD se ještě letos hodlá vyšvihnout na špičku segmentu. Pomůže mu v tom 1000V architektura, kterou představí již za dva týdny. Zatímco většina současných elektromobilů využívá 400V architekturu, ty nejlepší pak nabízejí 800V nebo 900V techniku. Příkladem je například před pár dny představené Volvo ES90, které se dokáže nabíjet extrémně rychle díky výkonu 350 kW. Ani s takovou hodnotou ale nejsou u BYD spokojeni a podle dostupných informací by po zavedení 1000V architektury mělo být možné nabít 300 km dojezdu za pět minut. Každých 100 V navíc má přidat 25 kW nabíjecího výkonu při stejném proudu. Mezi výhody patří také fakt, že vysokonapěťové platformy snižují pracovní zátěž baterie a generují méně tepla a tím zvyšují životnost.

BYD také pracuje na čistě elektrické architektuře s kódovým označením „BOX“ pro zlepšení energetické účinnosti a systémové integrace. Pokud si pak říkáte, že představení 1000V architektury je k ničemu bez pořádně výkonných nabíjecích stanic, pak i v tomhle ohledu má BYD řešení. Po celé Číně má tato automobilka v plánu svou vlastní výstavbu nabíjecích stanic, kde se brzy představená technika bude moci ukázat v „plné síle“. Již nyní víme, že připravované nabíjecí stanice dokáže poskytnout nabíjecí výkon až 520 kW při maximálním výstupním proudu 740 A. Zneklidňující zprávou pro ostatní evropské výrobce může být to, že BYD ještě letos oficiálně vstoupí na český trh. Možná se tak i my dočkáme prvního vozu na našem trhu, který přijde s dosud nevídanými parametry.

Diskuze ke článku
Ondřej Hrubý
Ondřej Hrubý
I tak budu preferovat evropské auto.
Petr Seliger
Petr Seliger
Naposledy upraveno: 7. 3. 18:35
Tak vzhledem k tomu že mají furt problém s nabíjením 12 baterky, 400V se jim přehřívá i v zimě a pod minus 10 se odmítá nabíjet vůbec tak jde jen o čínskou slibotechnu. Navíc to nikdo v Evropě nekupuje.
Deklasuji tak maximálně své zákazníky.
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Je to spousta nesmyslů. Vše ohraničuje jen kapacita baterie a její chemie. Myslet si, že 1000 článků zapojených v serii se nabije rychleji než 1000 článků zapojených paralelně je holý nesmysl. 1000V pouze přináší problémy s izolací, bezpečností a elektronikou.
I v lokomotivě napájené 25 000V se napětí pro motory transformuje na 800V a to jsou jiné rozměry a výkony.
Josef L
Josef L
Jedna věc je udělat technologií 1000V a druhá to mít kde nabíjet. Škoda může vymyslet třeba 2000V :)

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze