Čínský výrobce elektromobilů BYD se ještě letos hodlá vyšvihnout na špičku segmentu. Pomůže mu v tom 1000V architektura, kterou představí již za dva týdny. Zatímco většina současných elektromobilů využívá 400V architekturu, ty nejlepší pak nabízejí 800V nebo 900V techniku. Příkladem je například před pár dny představené Volvo ES90, které se dokáže nabíjet extrémně rychle díky výkonu 350 kW. Ani s takovou hodnotou ale nejsou u BYD spokojeni a podle dostupných informací by po zavedení 1000V architektury mělo být možné nabít 300 km dojezdu za pět minut. Každých 100 V navíc má přidat 25 kW nabíjecího výkonu při stejném proudu. Mezi výhody patří také fakt, že vysokonapěťové platformy snižují pracovní zátěž baterie a generují méně tepla a tím zvyšují životnost.
BYD také pracuje na čistě elektrické architektuře s kódovým označením „BOX“ pro zlepšení energetické účinnosti a systémové integrace. Pokud si pak říkáte, že představení 1000V architektury je k ničemu bez pořádně výkonných nabíjecích stanic, pak i v tomhle ohledu má BYD řešení. Po celé Číně má tato automobilka v plánu svou vlastní výstavbu nabíjecích stanic, kde se brzy představená technika bude moci ukázat v „plné síle“. Již nyní víme, že připravované nabíjecí stanice dokáže poskytnout nabíjecí výkon až 520 kW při maximálním výstupním proudu 740 A. Zneklidňující zprávou pro ostatní evropské výrobce může být to, že BYD ještě letos oficiálně vstoupí na český trh. Možná se tak i my dočkáme prvního vozu na našem trhu, který přijde s dosud nevídanými parametry.

Deklasuji tak maximálně své zákazníky.
I v lokomotivě napájené 25 000V se napětí pro motory transformuje na 800V a to jsou jiné rozměry a výkony.