Ferrari bude muset postavit elektromobil, i kdyby nechtělo. Proč?

Ferrari bude muset postavit elektromobil, i kdyby nechtělo. Proč?
Fotografie: Ferrari
  • Už i generální ředitel Sergio Marchionne nepřímo řekl, že na elektrickém modelu pracují
  • Ferrari by mělo velký problém plnit přísné flotilové emise, protože nenabízí žádné malé motory
  • Více hybridních jednotek by ve Ferrari mohlo být už příští rok
  • V plánu je i SUV, které chce uzmout pozici nejrychlejšího SUV na trhu vozu Lamborghini Urus

SUV vlna už postihla i automobilky, u kterých se to tak úplně nečekalo. Dobře, Porsche Cayenne už tady nějaký ten pátek je, ale takové Lamborghini Urus nebo Bentley Bentayaga, potažmo Rolls-Royce, který své SUV už testuje, jsou ukázkou toho, že i takové automobilky musí jít s trendem. A kdo ví, třeba brzy bude trend, aby i sportovní automobilky měly elektromobil.

Právě nad elektromobilem spekulují i lidé z Maranella. O elektrickém Ferrari se toho napsalo hodně. V minulosti došlo i na slova generálního ředitele Ferrari, Fiatu a Chrysleru Sergia Marchionna. Ten řekl, že takový Fiat 500e je silně ztrátová věc, ať to lidé nekupují.

Ten stejný muž v říjnu minulého roku řekl, že pokud elektřina pro baterie pochází z „nečistých“ zdrojů, pak o ekologickém pohonu nemůže být řeč a nestojí za to do nich investovat. Ovšem nyní to vypadá, že karta se obrací. Nedávno Marchionne pro změnu řekl, že Ferrari pracuje na automobilech, které přijedou v plné elektrické síle. Hybridní technologie by se do Ferrari mohla dostat ve větší míře příští rok. Jejich plánované SUV chce z trůnu sesadit Lamborghini Urus a stát se nejrychlejším SUV planety.

Elektrifikace je nyní pro Ferrari opravdu nevýhodná. Velké investice do nové technologie nedávají smysl o to více, když si lidé za spalovací modely u Ferrari rádi zaplatí. Jenže brzy bude i na tuto italskou automobilku vyvíjen tlak, aby nemusela platit tvrdé pokuty za nedodržení flotilových emisí CO2 – už nyní za konkurencí trošku zaostává. Porsche už pečlivě testuje Porsche Mission E a má k dispozici plug-in hybridní Panameru. Díky tomu získává nejen nové zákazníky, ale také tlačí flotilové emise dolů. A je tady i Bentley Bentayga, které se letos na ženevském autosalonu ukázalo též s plug-in hybridním pohonem.

Zdroj: qz.com

Související články
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze