Elektrické Ferrari si můžete koupit už dnes. Jen se do něj asi nevejdete

Elektrické Ferrari si můžete koupit už dnes. Jen se do něj asi nevejdete
Fotografie: The Little Car Company
  • Zrodila se limitovaná edice Ferrari 250 Testa Rossa na elektřinu
  • Za originálem zaostává jízdními výkony, nikoliv sběratelským potenciálem

Toužíte po veleúšpěném závodním Ferrari 250 Testa Rossa z roku 1957 a nemáte po ruce zrovna 40 milionů dolarů (865 milionů korun), za kolik se tento vzácný a slavný veterán aktuálně draží? Aktuálně jej můžete získat za zlomek této ceny. Konkrétně od nějakých 90 000 eur (2 280 000 Kč). Vše bude tak, jak má být. Ručně tepaná hliníková karoserie, podvozek a geometrie. Nádherný, do detailu vypracovaný interiér, v němž dokonce nechybí ani legendární spínač jízdních režimů Manettino, a vše podepsáno přímo Ferrari. A proč tedy ta sleva? S autem se nepodíváte na veřejné silnice, protože jde o tříčtvrtinovou repliku, určenou hlavně pro děti a pojmenovanou Ferrari Testa Rossa J. A také pod kapotou je trochu chuději než u originálu. Místo dechberoucího šestikarburátorového třílitrového dvanáctiválce od Aurelia Lamprediho o mocnosti 300 koní a maximálce 270 km/h vám bude muset stačit pětipapůlkoňový elektromotor. I s ním se ovšem projedete více než šedesátkou, což může být na domácím zahradním okruhu za rodinným sídlem docela dost, zejména když vůz dostal místo originálních bubnových brzd kotoučové, samozřejmě od Bremba.

To tedy není nic pro malé děti, naštěstí lze pro nejmenší motoristy výkon omezit na 1,4 k a nejvyšší rychlost na dvacet kilometrů v hodině. Nechybí ani přívěsek s dálkovým ovladačem, který v nouzové situaci vůz dálkově zastaví. Vůz ujede na jedno nabití podle jízdního stylu až 90 km, což by mělo na zábavné odpoledne v parku bohatě stačit. Ostatně není to tak dlouho, kdy se podobným dojezdem chlubily i „dospělé“ elektromobily. Tři baterie se skrývají pod přední kapotou (tedy tam, kde u originálu svítí červené hlavy válců, které daly vozu jméno) a nabíjet je lze konektorem, umístěným pod falešným víčkem plnicího hrdla nádrže. A proč ten rozruch? Jde o přísnou limitku, vyrobenou britskou společností The Little Car Company pod plnou supervizí Ferrari. Nemělo by vzniknout více než 299 kusů a jistě se stanou ceněným sběratelským artiklem. Hlavně pro ty, co už mají doma benzinový originál. Pokud by vám to nestačilo, můžete i u stejné společnosti koupit i Aston Martin DB5 či Bugatti 35.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze