Z parkování elektromobilů v Praze se stává tak trochu situační komedie. Ač dosavadní opatření přispěla k jejich rozšiřování, podíl BEV a PHEV na celkovém počtu automobilů je v české metropoli stále marginální. Přesto už náměstek pražského primátora pro dopravu Zdeněk Hřib inicioval zrušení parkovací výjimky v Zónách placeného stání (ZPS) a nelze si nevšimnout, že tak udělal právě v době sílících protielektromobilních sentimentů v české společnosti. Že se tak jednou muselo stát, uznává asi každý, přesto rychlost a načasování tohoto kroku i způsob jeho realizace budí přinejmenším rozpaky. A tak v intervalech několika týdnů přicházejí nové a nové, rozporuplné informace o tom, jak to vlastně pražští elektromobilisté budou s parkováním mít.
Ačkoliv se již v hrubých rysech ukazuje, jak bude vypadat rezidenční parkování čistě bateriových elektromobilů (BEV) po ukončení výjimky, termín jejího zrušení se již poněkolikáté odkládá. Zatímco ještě minulý týden to vypadalo, že skončí k Novému roku a elektromobilisté budou nějaký čas platit plné sazby, protože úředníci prostě nestihli přípravu budoucího zvýhodnění, nyní je opět všechno jinak. Protože návrh z minulého týdne politicky neprošel, došlo k dalšímu prodloužení výjimky, tentokrát o půl roku. Do té doby snad dojde aspoň k realizaci slev na rezidenční parkování pro elektromobily, protože léta slibovaná velká reforma, kterou pražská parkoviště potřebují v podstatě už od uvedení současné, provizorní a zcela nevhodné podoby ZPS, je zatím v nedohlednu.
V tiskové zprávě pražského magistrátu jsme se ale aspoň dozvěděli, že elektromobily se v Praze u pouličních nabíječek konečně dočkají vyhrazených míst se zvláštním režimem, byť zatím netušíme, jakým. Pan náměstek se také neopomněl pochlubit, že hlavní město vynahradí elektromobilistům zrušení bezplatného parkování jinak, konkrétně investicemi do rozvoje dobíjecí infrastruktury tak, aby byla „zpřístupněna všem, ne jen lidem s vlastní garáží“. Kdo za tímto poněkud kontroverzním prohlášením cítí dotace, má pravdu. Praha totiž údajně získala další na projekt výstavby až 1 500 veřejných stanic. Snad nebudou, jako dosud, stavěny na uzavřených placených parkovištích u kongresových center a městských úřadů, případně na lampách veřejného osvětlení bez vyhrazených parkovacích míst.