Všechno zase jinak. Pražská parkovací výjimka pro elektromobily skončí později

8
Všechno zase jinak. Pražská parkovací výjimka pro elektromobily skončí později
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Prakticky neuplyne měsíc, aby se nezměnily informace o parkování elektromobilů v Praze
  • Pražská rada aktuálně zveřejnila zřejmě definitivní podobu politické dohody
  • Datum, do kdy budou elektromobilisté v metropoli parkovat zdarma, se opět posouvá

Již potřetí během zhruba čtvrt roku se objevuje datum, dokdy nechá Rada hlavního města Prahy parkovat elektromobily na svém území zdarma v souladu s výjimkou. Ta byla sice k 31. 12. 2023 zrušena, ovšem dodatečně se zjistilo, že v ceníku pro rok 2024, který má rovněž váhu platné vyhlášky, výjimka z povinnosti platit parkovné pro elektromobily zůstala. Proto narychlo zaznělo nové datum, a sice 1. 10. 2024, tedy v den, kdy by měla vstoupit v platnost právě dokončovaná reforma pražského parkovacího systému. Jenže ani to už není pravda, navíc byly upřesněny některé další dílčí informace.

Podle aktuální tiskové zprávy se totiž Rada usnesla ponechat platnost parkovací výjimky až do konce letošního roku, a to spolu s platností přenosných parkovacích karet, které měly být původně k letošnímu Novému roku také zrušeny. Zazněly také obrysy plánovaných finančních úlev na parkovném pro elektromobilisty. Ty zjevně nebudou nijak zásadní: „V nově připravované reformě zón placeného státní by měly také mít elektromobily zvýhodněnou cenu některých celoměstských parkovacích oprávnění, u kterých se předpokládá intenzivní nájezd ve městě, a vyhrazená místa se zvláštním režimem u elektronabíječek“, komentuje to náměstek primátora Zdeněk Hřib. Krátkodobé parkování tedy zvýhodněno zjevně nebude a za zvýhodnění jsou tu vydávána i vyhrazená místa u nabíječek, která měla být už dávno samozřejmostí.

Ostatně že staronové magistrátní reprezentaci elektromobily příliš nevoní, svědčí i další Hřibova slova, odůvodňující tento krok: „Elektromobil zabírá prostorově stejné místo jako auto se spalovacím motorem a s ohledem na jejich očekávaný nárůst není dlouhodobě udržitelné jejich jednostranné zvýhodnění s parkováním zdarma na místech rezidentů.“. Pro zajímavost připomeňme, že v roce 2019 stejný politik psal na sociální sítě toto: „Elektromobily jsou budoucností. Každý se může přesvědčit, jak se teď město v létě přehřívá, a to i kvůli nešetrné automobilové dopravě.“ a nechával se hrdě fotit u nové Škody Enyaq. Toto rozhodnutí tvrdě kritizuje politická opozice.

Diskuze ke článku
Karel Schmidt
Karel Schmidt
Rezident platí daně a hlavně volí. To jsou dva hlavní důvody, proč má parkování levnější než návštěvník, jinak souhlasím, že i tak by cena měla být násobná oproti současnosti. V kompaktním městě, by ideálně mělo být stání na ulici dražší než v garážích, a to jak krátkodobé pro návštěvníky, tak dlouhodobé pro rezidenty.
elektromobilista novy
elektromobilista novy
Ze by pokrytec?
Pokud elektromobil zabira stejne misto jako spalovak, nezabira stejne misto vuz rezidenta jako vuz nerezidenta? To mu uz nevadi?
Ja porad nechapu proc rezidentovi z titulu trvaleho pobytu jaksi “prinalezi” jeste parkovaci misto na verejnem prostranstvi.
Josef L
Josef L
Je to jen business. Hřibovi jsem napsal email, co si o tom celém myslím. Zvláště v Praze by se mělo tlačit na to, aby z ulic zmizely stará auta, která nejen dělají nadměrný hluk, ale i vypouští svinstvo. V Praze by nikdo neměl dostat parkovací kartu s autem starším 20 let.
Martin Lacina
Martin Lacina
Takze nabijeci stanice budou obsazovat i ti co sice nabijet nepotrebuji, ale radeji se na to ACcko pripoji a neco sosnou jen aby nemuseli resit kde zaparkovat, a ti co opravdu potrebuji nabijet budou mit pri stale zoufale malem poctu nabijecek smulu.
To vazne elektromobilite prospeje…

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze