Již potřetí během zhruba čtvrt roku se objevuje datum, dokdy nechá Rada hlavního města Prahy parkovat elektromobily na svém území zdarma v souladu s výjimkou. Ta byla sice k 31. 12. 2023 zrušena, ovšem dodatečně se zjistilo, že v ceníku pro rok 2024, který má rovněž váhu platné vyhlášky, výjimka z povinnosti platit parkovné pro elektromobily zůstala. Proto narychlo zaznělo nové datum, a sice 1. 10. 2024, tedy v den, kdy by měla vstoupit v platnost právě dokončovaná reforma pražského parkovacího systému. Jenže ani to už není pravda, navíc byly upřesněny některé další dílčí informace.
Podle aktuální tiskové zprávy se totiž Rada usnesla ponechat platnost parkovací výjimky až do konce letošního roku, a to spolu s platností přenosných parkovacích karet, které měly být původně k letošnímu Novému roku také zrušeny. Zazněly také obrysy plánovaných finančních úlev na parkovném pro elektromobilisty. Ty zjevně nebudou nijak zásadní: „V nově připravované reformě zón placeného státní by měly také mít elektromobily zvýhodněnou cenu některých celoměstských parkovacích oprávnění, u kterých se předpokládá intenzivní nájezd ve městě, a vyhrazená místa se zvláštním režimem u elektronabíječek“, komentuje to náměstek primátora Zdeněk Hřib. Krátkodobé parkování tedy zvýhodněno zjevně nebude a za zvýhodnění jsou tu vydávána i vyhrazená místa u nabíječek, která měla být už dávno samozřejmostí.
Ostatně že staronové magistrátní reprezentaci elektromobily příliš nevoní, svědčí i další Hřibova slova, odůvodňující tento krok: „Elektromobil zabírá prostorově stejné místo jako auto se spalovacím motorem a s ohledem na jejich očekávaný nárůst není dlouhodobě udržitelné jejich jednostranné zvýhodnění s parkováním zdarma na místech rezidentů.“. Pro zajímavost připomeňme, že v roce 2019 stejný politik psal na sociální sítě toto: „Elektromobily jsou budoucností. Každý se může přesvědčit, jak se teď město v létě přehřívá, a to i kvůli nešetrné automobilové dopravě.“ a nechával se hrdě fotit u nové Škody Enyaq. Toto rozhodnutí tvrdě kritizuje politická opozice.
Pokud elektromobil zabira stejne misto jako spalovak, nezabira stejne misto vuz rezidenta jako vuz nerezidenta? To mu uz nevadi?
Ja porad nechapu proc rezidentovi z titulu trvaleho pobytu jaksi “prinalezi” jeste parkovaci misto na verejnem prostranstvi.
To vazne elektromobilite prospeje…