Elektrické BMW řady 3 odchyceno při testování. Proč má konkurent Tesly výfuky?

Elektrické BMW řady 3 odchyceno při testování. Proč má konkurent Tesly výfuky?
  • Vůz má do produkce ještě daleko
  • Dojezd by měl být až 550 kilometrů

Tesla teprve pomalu výrobu Modelu 3 roztáčí na plné obrátky, ale už se může začít bát. Na průkopníka elektromobility se totiž chystá celá flotila konkurence. Důkladně se například testuje BMW řady 3, které by v další generaci mělo přijít nejen ve dvou hybridních variantách, ale také jako čistý elektromobil. Právě čistý elektromobil se podařilo odchytit při testování, ačkoli nám na polepeném voze jedna věc moc nesedí.

Samozřejmě jde o výfuky, které elektrický pohon nepotřebuje. Produkční kousek samozřejmě výfuky mít nebude. Nejde ani o hybridní vůz, protože ten má pro testování jiné označení a nálepka „Electric Test Vehicle Testing“ mluví jasně. Podle fotografů byl navíc Mnichovan odchycen při testování hned vedle Tesly Model 3.

Zepředu už vůz více prozrazuje elektrický pohon, především díky zaslepené masce chladiče. BMW se ale bude snažit zachovat co nejbližší vzhled klasické řadě 3, což chválíme. I uvnitř proběhnou pouze minimální změny, především bude pozměněn infotainment pro zobrazování těch správných informací. Jinak budou nastavena i tlačítka pro jízdní režimy a volič převodovky.

Ačkoli auto vypadá připravené naskočit do produkce, pravděpodobně tomu tak hned tak nebude. Mělo by totiž jít o elektromobil s pohonem 5. generace, čemuž odpovídá představení kolem roku 2021. Tři roky se zdá jako dlouhá doba, čekání nám ale zkrátí elektrické MINI a BMW iX3, která přijedou s čtvrtou generací pohonu.

Pátá generace u BMW 3 by měla vyústit v lehčí a kompaktnější komponenty s lepším dojezdem a jednodušší stavbou. Kryt elektromotoru bude vyráběn z hliníku a bude doplněn jednostupňovou převodovkou. Pátá generace počítá s kapacitou baterií od 60 do 120 kWh. Elektrická řada 3 by měla přijít ve dvou variantách s dojezdem přibližně 450, respektive 550 kilometrů. Zábava za volantem by měla zůstat, na zadní nápravu totiž elektromotor pravděpodobně dopraví 272 koní.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze