BMW 330e xDrive (2025)
test

BMW 330e xDrive (2025)

Jezdí tak dobře, jak vypadá
2

Kompaktní sportovní sedan s logem BMW prošel nedávno podstatnou modernizací. Přináší hezčí design, bohatší výbavu a mnohem lepší parametry u plug-in hybridní verze 330e. Právě tu jsme pečlivě prozkoumali, přičemž vůz v testu disponoval příplatkovým M paketem a pohonem všech čtyř kol.

Omlazené BMW řady 3 současné generace G20 jsme tu již jednou měli. Tehdy šlo o sportovně laděné naftové provedení M340d, které nabízelo mild-hybridní techniku. Nyní tu máme test plug-in hybridu 330e s kombinovaným výkonem 292 koní a mnohem větší baterií o kapacitě 19,5 kWh. Už jen to naznačuje, že tato verze rozhodně nebude k zahození. Do testu pak přijela krásně vybavená specifikace s M paketem a modrým lakem karoserie M Portimao Blue. Ten vozu náramně slušel, a to hlavně ve spojení s 19" disky M Double Spoke 995 Bicolor. Ty byly nazuty do pneumatik Michelin Pilot Sport 4S, takže byl zaručen nejen krásný vizuál, ale i pořádná zábava za volantem. Co se týče samotných změn v oblasti designu, aktuální BMW řady 3 se po faceliftu dočkalo nových nárazníků, kdy ten vpředu nabízí větší otvor pro přístup vzduchu k motoru. Naopak zadní nárazník dostal o něco výraznější difuzor.

Technické parametry BMW 330e (2025)

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 713 × 1 827 × 1 446 mm, 1 910 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon215 kW, 292 koní, točivý moment: 420 Nm
Baterie22,4 kWh (19,5 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenípalubní: 11 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 7,1 l / 100 km
Cena od1 479 400 Kč

V rámci verze 330e lze počítat s dvojicí reálných koncovek výfuku, z nichž ale nejde nějak oslnivý sportovní zvuk, což je škoda. Co se týče novinek v rámci nedávného faceliftu, dostalo se na nové metalické laky Arctic Race Blue a Fire Red. V příplatkové sekci jsou také nově k dispozici nová 19" kola z lehkých slitin s různými designy. Dost změn se odehrálo taktéž v kabině. V ní BMW vyměnilo standardní kulatý volant za nový typ s polygonálním věncem a logem M na spodním rameni (pokud je zvolen M paket). Nechyběla ani hliníková pádla pod volantem, skrze která lze manuálně volit jeden z osmi převodových stupňů automatické převodovky Steptronic. Novinkou jsou taktéž centrální výdechy ventilace, které nově dostaly barevné ambientní osvětlení. Lehkou proměnou prošlo i obložení palubní desky, u některých verzí přibylo nové kontrastní prošívání.

Moc se mi líbila přední sportovně tvarovaná sedadla, která byla potažena alcantarou a nabízela elektrické ovládání a kontrastní prošívání. Cením nejen možnost přifouknout bočnice skrze samostatné tlačítko, ale i široký rozsah nastavení sedáku. Standardem je pak elektrický výhřev, avšak na odvětrávání musíte zapomenout. Kabině vévodil digitální přístrojový štít o velikosti 12,3", zatímco displej infotainmentu nabízel 14,9". Díky novému řešení došlo k četným grafickým změnám v palubním menu a také k tomu, že z vozu zmizela klasická lišta s fyzickými tlačítky pro ovládání klimatizace. To je další drobné mínus, protože řidič musí za jízdy pečlivě hledat jednotlivé piktogramy a ťukat na ně. Dá se to řešit i skrze ovladač iDrive, avšak to je mnohem zdlouhavější. Ve výbavě se pak vůbec poprvé objevují skleněné prvky, které známe z větších a luxusnějších automobilů BMW.

Špatně na tom není aktuální BMW řady 3 ani po stránce prostoru. Dovnitř se spolehlivě vejdou cestující s výškou okolo 180 cm, a to i dozadu. Kdo měří více, pro toho se bude hodit varianta Touring, kde není tak ostrý úhel zkosení zadní části střechy. Hlavním důvodem, proč jsme si však do testu vzali opět BMW řady 3, je fakt, že nedávný facelift výrazně zlepšil technické parametry verze 330e. Vůz je opět k dispozici s pohonem zadních nebo všech kol, avšak je to právě verze 330e, která dostala vylepšený akumulátor s využitelnou kapacitou 19,5 kWh. To je více než dvojnásobek oproti původní verzi (9,09 kWh). Tato podstatná změna přináší elektrický dojezd okolo 75 až 90 km, což jsem si i sám ověřil na základě reálných měření. Zapomenout nesmím na to, že vůz nabízel pohon všech kol, což navyšovalo spotřebu a snižovalo celkový dojezd.

Kombinovaný výkon u omlazeného BMW 330e činí 292 koní, standardem je vždy automatická převodovka a točivý moment 420 Nm. To je za mě dostatečná porce pro všechny myslitelné situace, zvláště pak při pohotovostní hmotnosti 1,9 tuny. Fanoušky ostřejší dynamiky jistě potěší údaj 5,9 s, který se pojí se zrychlením z 0 na 100 km/h. Trojková řada vždy platila za hodně agilní a sportovně laděný sedan a ani v tomto případě to nebylo jinak. S autem jsem si užil spoustu zábavy za volantem a bylo přitom úplně jedno, že vůz nemá poháněnou pouze zadní nápravu. Verze xDrive se i při vypnutí stabilizačního systému DSC dokázala dostat do lehkého přetáčivého smyku, který se dal jednoduše korigovat. Kvalitní sportovní obutí a příplatkový podvozek s proměnnou regulací tuhosti tak považuji za prvky, bez kterých bych si BMW 330e neuměl ani představit. A když už snad dojde baterie, BMW lze nabít pouze skrze AC zástrčku výkonem až 11 kW. Baterii tak sice nabijete do plna za dvě hodiny. Kdo by ale chtěl využít DC přípojku, má smůlu.

Na to by měl výrobce do budoucna myslet a nebylo by na škodu nabídnout víc. Přitom se stačí při jízdě podívat na palubní počítač vozu, který zobrazuje nejen aktuální a průměrnou spotřebu, ale třeba i rekuperační výkon. Ačkoliv tedy BMW 330e nabízelo výhradně automatickou rekuperaci, často vůz rekuperoval silou okolo 65 kW. To není vůbec málo a stačilo jedno táhlé klesání k tomu, aby se v baterii objevilo několik kilometrů elektrického dojezdu. S vozem jsem ujel celkem 960 km a průměrná spotřeba se při pravidelném nabíjení zastavila na 2,4 l na 100 km. Na středovém tunelu se nacházelo samostatné tlačítko, kterým se dala „zmrazit“ energie v baterii, ale i přes jeho aktivaci jsem později zjistil, že nějaké to procento z baterie přeci jen zmizelo. Podstatnou nevýhodou plug-in hybridní varianty je ale rozhodně malý objem palivové nádrže. Ta pojme jen 40 litrů paliva a v případě, že se baterie vozu vybije a není ji kde nabít, počítejte s tím, že na plnou nádrž ujedete sotva 550 km.

Omlazené BMW 330e je za mě skvělým rodinným vozem, který nabídne dostatek dynamiky, přijatelnou spotřebu a celkem obsáhlou standardní i příplatkovou výbavu. Počítejte ale s tím, že ti nejnáročnější budou muset hodně připlácet. Během testu jsem ale nepřišel na vážnější nedostatky. Kromě malé palivové nádrže a absence DC přípojky je BMW 330e dokonalým vozem, který vás s pohonem všech čtyř kol odveze skoro kamkoliv. V jeho kabině panuje luxusní atmosféra, materiály jsou kvalitní a ani po stránce prostoru pro posádku to není tak špatné jako v případě předešlých generací bavorské trojky.

Foto: fDrive.cz

bmw-330e-2025
Klady
  • s M paketem to vozu sluší
  • vynikající sportovní sedadla
  • spotřeba s nabitou baterií
  • dojezd v elektrickém režimu
Zápory
  • nelze mít DC nabíjení
  • palivová nádrž má jen 40 litrů
Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
Tak tady bych neváhal, ušetřil 450tis na PC nebo podobnou částku na ztrátě hodnoty a šel do Model 3LR RWD. Bez debat.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze