BMW M340d xDrive (2023)
test

BMW M340d xDrive (2023)

Berte, dokud je možnost

Hledáte dostatečně výkonný naftový sedan z produkce BMW, který je komfortní, nenápadný a umí jezdit za pět litrů na sto? Přesně tento požadavek splňuje model M340d, jehož lehce omlazenou verzi jsme dostali na test.

Ke konci minulého roku prošla trojková řada od BMW decentním faceliftem, který lze poznat hlavně díky novému tvaru předních LED světlometů. A jelikož většina motorizací pro tento vůz je vybavena mild-hybridní technikou s 48V sítí, nemohli jsme odmítnout klíče od nejvýkonnější naftové varianty s označením M340d. V rámci testované specifikace se český importér příliš neodvázal a vsadil na méně nápadný design. Za mě je vůz na fotkách ideální pro ty, kteří chtějí zapadnout v davu a přitom si užívat moderního BMW. Co se týče samotných změn v oblasti designu, aktuální BMW řady 3 se po faceliftu dočkalo nových nárazníků, kdy ten vpředu nabízí větší otvor pro přístup vzduchu k motoru. Naopak zadní nárazník dostal o něco výraznější difuzor.

Technické parametry BMW 3 facelift (2022) M340d xDrive

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 713 × 1 827 × 1 442 mm, 1 875 kg
PohonHybridní (elektřina/nafta), hnaná náprava: 4×4
Výkon250 (? + ?) kW, 340 (? + ?) koní, točivý moment: 700 Nm
Baterie? kWh (? kWh využitelná kapacita)
Nabíjenípalubní: ? kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 1,4 l / 100 km
Cena od1 743 900 Kč

Tím vlastně změny zvenčí končí a v rámci dalších retuší pro modelový rok 2023 je potřeba se posadit do interiéru. Zde se výrobce nechal silně inspirovat elektrickým BMW i4, od něhož omlazená „trojka“ přebírá široký prohnutý panel se dvěma obrazovkami. Digitální přístrojový štít má 12,3", zatímco displej infotainmentu nabídne 14,9". Díky novému řešení došlo k četným grafickým změnám v palubním menu a také k tomu, že z vozu zmizela klasická lišta s fyzickými tlačítky pro ovládání klimatizace. Ano, mnoha uživateli vytýkaný krok se objevuje u nového BMW řady 3 a je úplně jedno, o jakou verzi se bude jednat. Aktuálně je tak potřeba hledat v útrobách infotainmentu a prstem vše ovládat skrze malé ikony.

BMW zachovalo alespoň otočný ovladač iDrive. Dost ale bylo výtek. Omlazené BMW řady 3 chválím za vynikající sportovní sedadla s širokým rozsahem nastavení. Vejde se do nich snad úplně každý typ postavy a možnost dofouknout bočnice se hodí při průjezdu ostřejšími zatáčkami. Body k dobru je nutné udělit taktéž za vynikající zpracování kabiny, stejně tak za zvolené materiály. Ani po stránce místa pro posádku to není nic hrozného, což o předešlých generací rozhodně neplatilo. Dozadu se posadí pohodlně cestující s výškou okolo 180 cm. Kdo měří více, pro toho se bude hodit varianta Touring, kde není tak ostrý úhel zkosení zadní části střechy.

To nejzajímavější na testovaném voze je ale pohonná jednotka. V tomto případě se jedná o dvěma turbodmychadly přeplňovaný třílitrový řadový šestiválec, který je doplněn o 48V startér-generátor, jenž přidává dalších 8 kW (11 k) výkonu. Díky tomu je mnohem lépe vyhlazena akcelerace z jakékoliv rychlosti a prakticky není znát jakákoliv prodleva motoru. Verze M340d zároveň umí nadmíru šetřit palivo. I v rychlostech daleko za hranicí 130 km/h umí v jízdním režimu Eco Pro vypnout motor a tzv. plachtit. Tím se dá dosáhnout velmi krásné průměrné spotřeby. Ta v mém případě po ujetí 975 km činila 5,7 litru na 100 km! Bavíme se zde přitom o voze, který nabízí výkon 340 koní a točivý moment 700 Nm.

Jedinou volbou je zde osmistupňová automatická převodovka, která nabízela možnost manuálního řazení skrze pádla pod volantem. V rámci pohonu všech kol xDrive se ve výbavě nacházel i M sportovní diferenciál, který je pro variantu M340d standardem. Tento prvek je velmi šikovný, protože umožňuje variabilní rozdělení točivého momentu mezi zadní kola. Jízda s vozem byla díky němu mnohem zábavnější, a to navzdory zimnímu obutí. Moc se mi líbilo taktéž odhlučnění pohonné jednotky, které řadím k nadprůměru. Naopak falešný zvuk motoru, který vydávají reproduktory, bych si asi odpustil. Imaginární hukot osmiválce se dá naštěstí v palubním menu deaktivovat.

A co se stane, když se řidič nechá unést okouzlující dynamikou a schopným podvozkem? I s tím BMW M340d počítá a zkušenější řidiči si za volantem naftového sedanu užijí stejnou porci zábavy, jako by tomu bylo v sesterském benzinovém BMW M340i. Ani s pedálem na podlaze se přitom průměrná spotřeba nedostane přes 10 litrů na 100 km, za což BMW skláním poklonu. Odpružení je nastaveno na ideální střed, takže nelze čekat příkladný houpavý komfort, ale ani ostrou tuhost snažící se vám vyklepat z plic poslední zbytku vzduchu. Společně s 59litrovou nádrží je možné na jeden zátah ujet klidně i 1 000 km, stačí se jen lehce držet při zemi a jezdit na „prostřední“ jízdní režim Comfort.

Ptáte se na nedostatky? Celý test jsem se snažil BMW nachytat na švestkách, ale kromě redukce lišty s ovladači klimatizace jsem na nic dalšího nemohl přijít. BMW vytvořilo takřka dokonalý středně velký sedan, který více než třicet let přesvědčuje svět o tom, že je to správná volba. S příchodem omlazené verze byl pomyslný šperk ještě více zdokonalen a neumím si představit, co dalšího by na něm šlo v dalším vydání zlepšit.

Foto: Roman Havlín, fDrive.cz

bmw-3-facelift-2022
Klady
  • místo pro posádku
  • dostatek zábavy za volantem
  • překvapivě nízká spotřeba paliva
  • silný naftový motor
Zápory
  • absence tlačítek pro ovládání klimatizace
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze