Právě testujeme BMW 330e. Platí stále heslo Freude am fahren?

1
Právě testujeme BMW 330e. Platí stále heslo Freude am fahren?
Fotografie: Ladislav Čermák, fDrive.cz
  • Testovacím procedurám se právě podrobuje BMW v ideální manažerské specifikaci
  • Tmavě šedé kombi s plug-in hybridním pohonem nese hrdé označení 330e
  • Nakolik si drží svou řidičskou výlučnost a nakolik už splynulo s hlavním proudem?

První kilometry přinesly poznatek, že výkon ani prostor BMW 330e Touring opravdu nepostrádá. Jede jako vítr, při jízdě na baterii dělá, co má a proti minulým generacím uvnitř pořádně narostlo. Jenže také odhodilo některé dříve nedotknutelné tradice stran ovládání, jízdních vlastností a sportovních pocitů za volantem. Výsledek je tedy kompromisem, ač podle prvních dojmů nadmíru zdařilým. Design také zatím, na rozdíl od jiných nových BMW, zcela nepodlehl hooydonkovským snahám o naprostý cyberpunk. Prostě normálně použitelné auto pro každý den schopné dojet do práce čistě na baterky, pokud tedy nepracujete o moc dále než nějakých 30 km. Navíc oproti minulosti s prostorným interiérem.

Stále je to tedy poctivá zadokolka s podélně uloženým motorem a pořádnou převodovkou, ač v tomto případě s přidaným pohonem i předních kol. Po aktuálním faceliftu se navíc naučila několik nových triků. Ve zkušených rukách umí na okreskách stále kouzlit, ač už přitom nerozdává radost tak plnými hrstmi jako předchůdci. Jenže většina zákazníků má jiné priority a těm aktuální trojková řada vychází vstříc maximálně. Co vás tedy v současném vydání auta, které bylo vždy bráno tak trochu jako etalon střední třídy, potěší, a co vám naopak bude chybět? A jak moc se bude lišit hodnocení tohoto zajímavého auta od zasloužilého bavorákisty, který je značce věrný už desítky let, a od mladého, ambiciózního manažera, který právě zakládá rodinu? To všechno se dozvíte v testu.

A pokud vás zajímá ještě něco dalšího, napište nám to do diskuze. Těšíme se na vaše poznatky i dotazy.

Technické parametry BMW 3 facelift (2022) 330e xDrive Touring

Kompletní specifikace
Konstrukcekombi, 4 713 × 1 827 × 1 442 mm, 1 880 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon215 (135 + 80) kW, 292 (184 + 109) koní, točivý moment: 420 Nm
Baterie12 kWh (12 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenípalubní: 3,7 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,9 kWh / 100 km + 58
Cena od1 519 700 Kč
Diskuze ke článku
Miloslav Makovec
Miloslav Makovec
Je možné zjistit jak dlouho běžel spalovací motor. Myslím tím kolik ujel skutečných kilometrů ?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze