Je tu nový rok a začínáme ho testem vozu, který může být snem nejednoho sportovněji naladěného řidiče. Co na tom, že se jedná o naftový sedan. Omlazené BMW M340d xDrive je ukázkou toho, že i nafta může být nesmírně zábavná. Zatím jezdíme v průměru za 4,8 litru na 100 km, což obnáší téměř vždy aktivovaný jízdní režim Eco Pro. V něm vůz dokáže plachtit až do rychlosti 160 km/h a o funkčnost všech palubních systémů se stará mild-hybridní technika s 48V sítí.
Technické parametry BMW 3 facelift (2022) M340d xDrive
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 713 × 1 827 × 1 442 mm, 1 875 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/nafta), hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 250 (? + ?) kW, 340 (? + ?) koní, točivý moment: 700 Nm |
Nádrž | 59 l |
Spotřeba | Kombinovaná: 1,4 l / 100 km |
Cena od | 1 743 900 Kč |
Výkon 340 koní je ve spojení s pohonem všech kol zárukou řidičské zábavy, kterou podtrhuje adaptivní příplatkový podvozek. I tak jezdíme prakticky pořád v nastavení Comfort, protože ve „sportu“ je omlazené trojkové BMW nehezky tvrdé a uskákané. To ale nejde brát jako výčitku, za stav silnici v BMW rozhodně nemohou. S nedávným faceliftem se BMW řady 3 dočkalo nového tvaru předních světlometů, které nás opět dostávají do kolen světelným výkonem.
A nějaká negativa? Najde se vlastně jen jedno. Facelift se postaral o redukci fyzických ovladačů klimatizace. Proto se musí řidič se spolujezdcem vždy „ponořit“ do palubního menu, aby si nastavil teplotu, směr a rychlost ofuku. Nic jiného zatím testovanému vozu vyčíst nemůžeme.