Takřka před dvěma lety slavila skupina Williams, do které patří také tým F1 Williams, derniéru. Koncem čtvrté sezóny formule E zároveň končila i první generace vozů, kterou Williams vyvíjel a dodával jim akumulátory. Derniéra to byla, nutno dodat, úspěšná. Jeho akumulátory od vzniku soutěže najezdily 384 tisíc kilometrů. Oslnivá je s ohledem na vysoké číslo zejména spolehlivost. Zaznamenány byly pouhé dva technické problémy, přičemž se vyskytly v průběhu první sezóny a na začátku druhé.
Od páté sezóny se role výhradního dodavatele akumulátorů pro formuli E zhostil McLaren. Williams Applied Engineering po odchodu z formule E začal pracovat na nově vznikajícím projektu elektrifikace mistrovství světa v rallycrossu pod hlavičkou Mezinárodní automobilové federace FIA. Závazek na dodávku akumulátorů byl podepsán na období 2020–23.
Williams patří mezi uznávané technologické společností a za inovativní přístup se mu dostalo pocty i od britské královny. Podle nejmenovaných, přesto klíčových, zdrojů magazínu The Race se Williams znovu přihlásil do výběrového řízení FIA pro dodávky baterií pro formuli E. Oficiální výsledek řízení má být znám ke konci června.
Mezi uchazeči, kteří údajně prošli do dalšího kola, jsou WAE, McLaren a technologická odnož Lucid Motors, společnost Atieva. McLaren a Atieva stojí za současnými akumulátory pro druhou generaci vozů formule E. Spolupráce se ale během posledního roku poněkud roztříštila a nepředpokládá se další soužití za účelem dodávek pro třetí generaci. S jejím nasazením se počítá v období 2022/23 až 2024/25.
Mezi klíčovými požadavky zakotvenými v dokumentu FIA rozesílaného potencionálním uchazečům je například vyšší energetická hustota baterií, vyšší životní cyklus baterií nebo jejich kapacita. Nabíjení by mělo být možné rychlonabíječkami o výkonu 450 až 600 kW v závislosti na tom, kdo zakázku vyhraje. Jeden bateriový systém by měl tým ročně vyjít maximálně na 250 tisíc euro.