Citroën se podle rozhovoru, který poskytl jeho ředitel Thierry Koskas Autocaru, i nadále bude přesouvat do budgetového segmentu. Tomu se také přizpůsobí nová vývojová strategie, která se inspirovala u konkurenční Dacie. Na každý nový model bude předem stanoven rozpočet a podle něj se budou přidělovat prostředky na vývoj jednotlivých komponent. A také se vypustí vše, co dostatečně neprokáže svou opodstatněnost a potenciál zaujmout zákazníky. Neměly by se tak opakovat přehmaty z minulosti, kdy značka uváděla modely se špičkovými technologiemi, které ale nakonec byla nucena prodávat za velmi nízké ceny. Další cesta tak povede spíše ve stopách kachny 2CV, než úchvatných hydraulických modelů DS-CX-XM-C6.
Součástí nové strategie samozřejmě bude i adaptace levnější techniky, což by se mělo projevit už na příští generaci Citroënu ë-C4. Ten totiž nedostane zbytečně nákladnou platformu STLA, ale podělí se o univerzální levnou základnu Smart Car, která vyšla ze spalovací CMP a jíž pro tehdy ještě PSA vyvinul externí partner Tata Consultancy Services. Vyznačuje se použitím levnějších LFP baterií s dojezdem do 400 km a méně výkonnými motory. Určena je pro levné modely segmentů B a C se zvýšeným podvozkem a představila se v novém Citroënu ë-C3 a Opelu Frontera. Kromě toho zamíří ke značce Fiat a do budoucna má zajistit konkurenceschopnost proti přívalu dotované čínské konkurence. A také naplno využít masové a synergické efekty.
Nové kompaktní Citroëny by tak měly nabídnout prostor pro rodinu za rozumné peníze bez technologických extravagancí. Samozřejmě to platí i pro budoucí ë-C4, který by se podle Koskase měl inspirovat konceptem Oli z roku 2022. A to je hodně netradičně tvarovaný vůz. I když se tedy značka zřejmě vydá budgetovou cestou, nuda u toho být vůbec nemusí.