Testujeme levný rodinný elektromobil Citroën ë-C3 Aircross

Ptejte se na to, co vás zajímá
9
Testujeme levný rodinný elektromobil Citroën ë-C3 Aircross
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Citroën ë-C3 Aircross přináší velmi zajímavý poměr prostor/cena
  • Sice má menší baterii, ale v létě okolo 250 kilometrů v pohodě ujede
  • Prověřili jsme jej i v pracovním režimu a ukázal se jak schopný pracant

Do redakce nám na test dorazil nový Citroën ë-C3 Aircross, elektrické SUV, které staví na technickém základu základní ë-C3, ale nabízí znatelně větší rozměry a praktičtější využití. Pod kapotou najdeme baterii typu LFP (LiFePO₄) o kapacitě 44 kWh, kterou známe právě z menší ë-C3. Nabídne tedy o poznání více místa pro posádku i zavazadla, ale stále při velmi příznivé ceně. Zvláště pak vzhledem k rozměrům auta.

I když palubní počítač neukazuje přímo spotřebu, při testu v kombinovaném provozu (město a dálnice) jsem po ujetí 130 kilometrů zaznamenal zbývajících 46 % baterie. To znamená reálný dojezd kolem 240 až 250 kilometrů. Po dobití jsem pak spočítal reálnou spotřebu na solidních 20,3 kWh/100 km.

Technické parametry Citroën ë-C3 Aircross (2024) 44 kWh

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 395 × 1 795 × 1 660 mm, 1 579 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon83 kW, 113 koní, točivý moment: 125 Nm
Baterie46 kWh (44 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 18,1 kWh / 100 km, dojezd: 307 km
Cena od629 900 Kč

Zatím nejsou indicie k tomu, že by i ë-C3 Aircross sice měl přijít ve verzi cargo jako menší C3, ale i tak se ukazuje i jako velmi schopný pracant. Díky prostornému interiéru jsem vyzkoušel i roli kurýra – do vozu se pohodlně vešlo 64 balíčků. To z něj dělá ideální volbu pro ty, kteří hledají cenově dostupný elektromobil s potenciálem i pro pracovní využití.

Citroën ë-C3 Aircross tedy překvapuje nejen rozměry, ale i praktičností a slibuje být zajímavou volbou v kategorii dostupných elektrických SUV. Pokud vás na tomto autě něco zajímá, ptejte se v komentářích pod článkem.

Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Naposledy upraveno: 9. 7. 14:57
To je trefná otázka, pane Vondraši, přestože jsem vlastnil Peugeot 406 a dodnes mám postarší a velmi spolehlivý Citroën C4, tak s novým směřováním Stellantisu vůbec nerezonuji.

Jsem docela rád, že nastala změna v čele společnosti, a dokážu si představit, že to bude mít jiný směr. Ono je to ostatně vidět i na prodejích, kdy Stellantis prodejně klesá.

A abych napsal odpověď – skutečně dobrý BEV tam dnes pro mě není. Nevybral bych si, u mně by zvítězila konkurence. Skončil bych u koncernu VW nebo Renaultu.
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Naposledy upraveno: 9. 7. 10:46
U původní ë-C3 mi připadá nastupování a vystupování v zadní části poměrně krkolomné – především kvůli širokým prahům a úzkým zadním dveřím, které, pokud se nemýlím, nemají žádné krytí prahu. Obávám se, že v takovém případě nebude možné vystoupit s čistou nohavicí, zvlášť v zimě nebo za deště.

Máte někdo srovnání, jestli je to u Aircrossu vyřešené díky větší délce lépe, nastupuje se dozadu pohodlněji?

Mrzí mě použití ele. výzbroj, jakou bude mít takové auto spotřebu v zimě? To bude okolo 25 kWh? Reálně bude mít v zimním čase auto rádius okolo 160 km, protože nebudu chtít dojíždět s 1% baterie. A jak začne degradace ubírat z kapaciti baterie, za pár let se budeme bavit o zimním rádiusu okolo 120 km. :-( Nevím, prostě mi tohle auto nevoní ani za ty peníze. A nevoní je u tohoto auta dost podstatnné, protože jak už jsem psal u jiného článku, v ë-C3, které jsem seděl, byly horzně cítit laciná lepidla z fabriky.
Jan Schoedlbauer
Jan Schoedlbauer
Na citroenech mám rád měkké sedačky. Tím bych v této sekci končil. Předmětný vůz bych si nevybral...
R.M. “Šedivák”
"Testujeme levný rodinný elektromobil" ve verzi s 54 kWh baterkou 11kW 3F nabíječkou a povinným výhřevem volantu a sedaček je téměř za 800 tis. v akci, to není levné ani rodinné auto. Levnou si představuji TM3 za 930 tis. s baterií 60 kWh o 150 km delším dojezdem a výkonem 300 vs 113 koní.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze