Do redakce nám na test dorazil nový Citroën ë-C3 Aircross, elektrické SUV, které staví na technickém základu základní ë-C3, ale nabízí znatelně větší rozměry a praktičtější využití. Pod kapotou najdeme baterii typu LFP (LiFePO₄) o kapacitě 44 kWh, kterou známe právě z menší ë-C3. Nabídne tedy o poznání více místa pro posádku i zavazadla, ale stále při velmi příznivé ceně. Zvláště pak vzhledem k rozměrům auta.








I když palubní počítač neukazuje přímo spotřebu, při testu v kombinovaném provozu (město a dálnice) jsem po ujetí 130 kilometrů zaznamenal zbývajících 46 % baterie. To znamená reálný dojezd kolem 240 až 250 kilometrů. Po dobití jsem pak spočítal reálnou spotřebu na solidních 20,3 kWh/100 km.
Technické parametry Citroën ë-C3 Aircross (2024) 44 kWh
Kompletní specifikace| Konstrukce | SUV, 4 395 × 1 795 × 1 660 mm, 1 579 kg |
|---|---|
| Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
| Výkon | 83 kW, 113 koní, točivý moment: 125 Nm |
| Baterie | 46 kWh (44 kWh využitelná kapacita) |
| Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
| Spotřeba | Kombinovaná: 18,1 kWh / 100 km, dojezd: 307 km |
| Cena od | 629 900 Kč |
Zatím nejsou indicie k tomu, že by i ë-C3 Aircross sice měl přijít ve verzi cargo jako menší C3, ale i tak se ukazuje i jako velmi schopný pracant. Díky prostornému interiéru jsem vyzkoušel i roli kurýra – do vozu se pohodlně vešlo 64 balíčků. To z něj dělá ideální volbu pro ty, kteří hledají cenově dostupný elektromobil s potenciálem i pro pracovní využití.
Citroën ë-C3 Aircross tedy překvapuje nejen rozměry, ale i praktičností a slibuje být zajímavou volbou v kategorii dostupných elektrických SUV. Pokud vás na tomto autě něco zajímá, ptejte se v komentářích pod článkem.

Jsem docela rád, že nastala změna v čele společnosti, a dokážu si představit, že to bude mít jiný směr. Ono je to ostatně vidět i na prodejích, kdy Stellantis prodejně klesá.
A abych napsal odpověď – skutečně dobrý BEV tam dnes pro mě není. Nevybral bych si, u mně by zvítězila konkurence. Skončil bych u koncernu VW nebo Renaultu.
Máte někdo srovnání, jestli je to u Aircrossu vyřešené díky větší délce lépe, nastupuje se dozadu pohodlněji?
Mrzí mě použití ele. výzbroj, jakou bude mít takové auto spotřebu v zimě? To bude okolo 25 kWh? Reálně bude mít v zimním čase auto rádius okolo 160 km, protože nebudu chtít dojíždět s 1% baterie. A jak začne degradace ubírat z kapaciti baterie, za pár let se budeme bavit o zimním rádiusu okolo 120 km. :-( Nevím, prostě mi tohle auto nevoní ani za ty peníze. A nevoní je u tohoto auta dost podstatnné, protože jak už jsem psal u jiného článku, v ë-C3, které jsem seděl, byly horzně cítit laciná lepidla z fabriky.