Elektrický prcek Citroën C3 Aircross vstupuje na český trh. Stojí od 690 tisíc Kč

14
Elektrický prcek Citroën C3 Aircross vstupuje na český trh. Stojí od 690 tisíc Kč
Fotografie: Citroën
  • Plně elektrická verze stojí i s akčním bonusem 690 tisíc Kč
  • Za plně vybavené provedení Max si prodejce řekne až 780 tisíc Kč
  • Základem je 44kWh baterie, přední pohon a výkon 113 koní

Na českém trhu se počátkemn tohoto týdne spustil prodej nového Citroënu C3 Aircross. Kromě klasické spalovací verze je k dostání taktéž hybridní verze, která nabízí výkon 100 kW, maximální nejvyšší rychlost 206 km/h (nejvíce ze všech prodávaných verzí) a hlavně je na výběr jeden ze tří stupňů výbavy. Nechybí 48voltový mild-hybridní systém s dvouspojkovou převodovkou, přičemž za tohle provedení si výrobce účtuje nejméně 590 tisíc Kč. To platí pro druhou nejvyšší výbavu Plus, vyšší specifikace Max vychází o 60 tisíc Kč dráž. Naopak nejzákladnější výbava You není pro verzi Hybrid dostupná. To ale neplatí pro čistě elektrické provedení, jež nese název e-C3 Aircross. V tomto případě půjde vůz zakoupit za částku 690 tisíc Kč, v čemž je zahrnut i výkupní bonus za starý vůz.

Náročnější zájemce může potěšit výbava Plus, která u elektrické varianty vychází na částku 750 tisíc Kč. Vrcholem je opět provedení Max s cenovkou 780 tisíc Kč, přičemž pro všechny výbavy platí jeden stejný parametr. Kapacita baterie je skromných 44 kWh. Počítat lze s pohonem přední nápravy, až 100kW nabíjením na DC stanici a dojezdem okolo 300 km v kombinovaném cyklu. Důležité je, že nový Citroën C3 Aircross může nabídnout až sedm míst k sezení. Příští rok by měla na trh dorazit další varianta, která bude opět plně elektrická, avšak dostane vyšší kapacitu baterie. V již základní výbavě You se pak nachází prvky, jako je například zadní parkovací asistent, manuální klimatizace, automatické světlomety s LED denním svícením či elektrické ovládání předních oken.

Nejvyšší výbava Max naopak svou posádku bude hýčkat skrze sedadla v kombinaci látka/kůže a na palubě nebude chybět bezdrátová nabíječka mobilních telefonů a online 3D navigační systém. Pro bezpečnější jízdu se budou hodit hlavní světlomety s technikou LED, zadní světla pak ve výbavě Max disponují 3D efektem. To nejlepší z řady C3 Aircross přijede na 17" discích a vhod přijde dvoubarevné provedení karoserie, dekorační lišty a podélné střešní nosníky.

Technické parametry Citroën ë-C3 44 kWh

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 015 × 1 755 × 1 577 mm, 1 416 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon83 kW, 113 koní, točivý moment: 210 Nm
Baterie48 kWh (44 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 7,4 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17,1 kWh / 100 km, dojezd: 326 km
Cena od690 000 Kč
Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
Je to pokrok, od doby, kdy stály malé auta s 19 kWh baterií 900 tis. Kč a od té doby proběhla 30% inflace.
Michal Opluštil
Michal Opluštil
S touhle ty EV úplně neprotlacime. Zejména u Stellantis je poměr ICE a EV úplně nesmyslný. Za tyto peníze musí nabídnout nějaké plnohodnotné EV, které může být jediné doma. Jak to má většina. Taková "ovce" na elektriku pro masy s mix dojezdem reálným aspoň 350-400km.
Jan Liška
Jan Liška
Na toto se asi ukecat nenechám, Hyundai Inster mi přijde mnohem zajímavější. a podstatně levnější...
Jan Schoedlbauer
Jan Schoedlbauer
Je to pořád dokola :-( Na "prcka" je to moc peněz.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze